Delia Mihaela Nistor, wedding planner cu peste 10 ani de experiență în industria evenimentelor a vorbit în cadrul #PodcastBZI despre ce presupune să fii un wedding planner.
Pentru că este o profesie tot mai căutată, invitata a explicat în ce constă și de ce ai nevoie pentru a activa în acest domeniu. Wedding planningul nu este doar o profesie, ci o adevărată formă de artă în care emoția, organizarea și creativitatea se împletesc perfect.
Iată ce presupune să fii un wedding planner
Invitata din cadrul acestui podcast a povestit ce a făcut ca să obțină primii clienți în calitatea sa de wedding planner.
„Am început să vorbesc despre nunți gratuit în online, să dau sfaturi, să dau idei, recomandări, la ce să fie mirii atenți. Când au început să vină primii clienți care au văzut videoclipurile, a fost suprindere și pentru mine, dar de acolo au tot urmat. Trebuie să ai o parte teoretică și o parte practică, pe lângă dorința de a face chestia asta. Partea teoretică o poți obține de la cursuri, acreditate sau nu, de la persoane pe care le urmărești, apoi trebuie să faci partea de experiență pe care doar la evenimente reale o poți dobândi”, explică antreprenoarea.
De asemenea, a explicat și de ce greutăți poți da în cadrul unei colaborări și cum trebuie gestionate.
„Se întâmplă diferite situații sau nu poți să explici energia și felul în care comunică anumite persoane. Și noi avem miri, sunt un anumit tipar de client până în săptămâna nunții, e cu totul altă persoană în săptămâna evenimentului. Ca să poți să te adaptezi și să îi înțelegi și pe ei și pe întreaga familie ai nevoie de timp pentru organizare, deși poți să faci asta part-time la început, tot ce înseamnă a obține oferte de la furnizori, a le structura, a avea discuții cu mirii tăi și ceilalți colegi, e nevoie de un pic de timp, mai ales la început dacă nu ești super bine organizat sau nu reușești să îți pui programul la punct”, menționează wedding plannerul.
Află din alt podcast și cum Alina Alexăndroaie și-a transformat darul de nuntă într-o afacere de succes.
Cât de mult timp necesită o astfel de carieră?
Delia a explicat și cât de mult timp este necesar să fii prezent la un eveniment ca și wedding planner.
„Prezența la evenimente presupune să fii plecat toată ziua, sâmbăta de când termină fetele cu makeup-ul, cu părul și să vii acasă la 4,5 dimineața când se termină nunta. Stai fizic acolo cam 20 de ore, asta este media noastră calculată. Poți să îți iei și două evenimente unul după altul dacă ai un pic de curaj, am făcut vara asta, am avut vreo două cazuri, am dormit o oră și 20 de minute între ele în trei zile, dar nu e tocmai ok dacă nu poți să dai același randament și să fii 100% în ambele”, menționează Delia Nistor.
În același timp, a împărtășit modul în care a evoluat și care este partea sa preferată în cariera sa, dar și cea mai puțin plăcută.
„Soțul meu este din umbră, nu apare, însă deciziile despre cum să ne dezovoltăm, cât de mult și în ce măsură le luăm împreună. Tot ce înseamnă în a investi în cursurile mele, în aparatură, în echipă, pentru că am început singură și acum avem o echipă mai mare. Momentan suntem patru oameni, acum cinci ani să mă fi gândit la asta era un pas mai îndepărtat, dar se întâmplă. E un mix așa de sentimente pe care le trăiești. Partea preferată din job este interacțiunea cu oamenii și partea mai puțin preferată este tot interacțiunea cu oamenii”, mai spune wedding plannerul.
Pentru a afla toate informațiile referitoare la ce presupune să fii un wedding planner, accesează și vizionează podcastul integral AICI.