Medicamente

Ce se întâmplă dacă îți lipsește vitamina B12

Publicat: 11 oct. 2019

Esențială pentru organismul nostru, vitamina B12 este prezentă în principal în alimentele de origine animală. Acesta este motivul pentru care dietele vegetariene și vegane se pot expune la o deficiență care de multe ori trece neobservată.

Aporturile alimentare recomandate variază pe tari între 2,5 (Statele Unite) și 4 micrograme (Franța) pe zi pentru un adult. Aceste nevoi sunt satisfăcute cu ușurință la un adult sănătos și omnivor.

Deoarece vitamina B12 se găsește în principal în carne, persoanele care urmează o dietă vegetariană sau vegană au un risc incontestabil de deficiență.

În plus, vitamina B12 are nevoie de o bună funcționare a stomacului pentru a fi absorbită. Din acest motiv există și riscurile de deficiență:

La persoanele care iau medicamente antiacide pe o perioadă lungă de timp.

În urma unei operații chirurgicale bariatrice.

După un cancer la stomac.

La persoanele în vârstă a căror căptușeală a stomacului se atrofiază o data cu vârsta.

Deficitul de vitamina B12 poate fi lent și poate trece neobservat ani de zile din cauza absenței unor simptome specifice.

Într-adevăr, foliații, abundenți în legumele cu frunze, pot întârzia apariția anemiei.

Dar aceste efecte protectoare ale folatului nu acționează asupra anumitor tulburări, cum ar fi pierderea de memorie sau îngroșarea pereților arterei care pot indica o deficiență, în special în rândul vegetarienilor.

Din păcate, aceste simptome nu sunt doar un semn al deficitului de vitamina B12. Prin urmare, este adesea subdiagnosticat.

Acesta este motivul pentru care poate fi înțelept să întrebați medicul dumneavoastră dacă sunteți unul dintre oamenii care au ales să nu mai mănânce carne.



loading...

Comentarii
  • Si? pana la urma ce se intampla dc ai carenta de vit B12. Am citit si tot n.am aflat. Domnule autor, lasa.te de presa ca nu stii sa te documentezi cand pui un titlu

Adauga un comentariu