Diete si regimuri

Mozzarella: ce trebuie sa stim cand o cumparam

Publicat: 20 mart. 2020

Ce trebuie sa stii despre mozzarella! În duo cu roșia, într-o pizza sau o salată, această mică bilă albă face mancarurile mai gustoase atat vara, cat și iarna. Dar atenție, mozzarella este o brânză destul de calorică!

Producerea sa este relativ simplă: cașul este scufundat în apă fierbinte și apoi „învârtit”, adică întins, până la obținerea texturii dorite. Aluatul este apoi tăiat („mozzare” înseamnă „tăiat” în italiană) și păstrat în saramură (apă sărată).

Dacă îl cumpărați de la un producător de brânză, cereți data producerii sale: cu cât este mai proaspătă, cu atât mai bine. În supermarketuri, este ambalat într-o bilă de 125 g, dar și în bile pentru aperitive și salate.

Mozzarella „reală” este cea cu denumirea de origine protejată „mozzarella di bufala campana”. Fabricata cu lapte de bivolita într-o zonă din sudul Italiei (Campania și o parte din Puglia, Lazio și Molise), se remarcă prin textura mai cremoasă și gustul mai accentuat.

Ce trebuie sa stii despre mozzarella

Mozzarella este mai puțin bogată în lipide decât brânzeturile mai uscate. Are insa aceleași avantaje: bogăția în proteine ​​și calciu și aceleași dezavantaje: bogăția în lipide”.

O porție de 40 g de mozzarella din lapte de vacă oferă în medie 100 Cal, 7 g proteine, 7 g lipide și 180 mg calciu, sau 20% din cantitatea recomandată zilnic.

Asadar, mozzarella „reală” este cea cu denumirea originala „mozzarella di bufala campana”, făcută cu lapte de bivolita. Această mozzarella conține mai puțina lactoză decât cea făcută cu lapte de vacă. În general este mai bine tolerata în cazul deficitului de lactază (enzima folosită pentru a digera zahărul din lapte). Laptele de bivolita conține, de asemenea, mai mult calciu, magneziu și fosfor decât laptele de vacă, o diferență nutrițională găsită în mozzarela care provine din acesta.



loading...

Adauga un comentariu