Diete si regimuri

Cele 5 beneficii ale cartofilor pentru sănătate

Publicat: 16 mart. 2021
cartofi
Are caracteristicile unui amidon împreună cu avantajele unei legume, începând cu conținutul său bun de fibre.

Cartoful, leguma preferată a romanilor, are multe beneficii pentru sanatate, unele subestimate de majoritatea dintre noi.

Cartoful, aliat al tranzitului

Are caracteristicile unui amidon împreună cu avantajele unei legume, începând cu conținutul său bun de fibre: 300 g de cartofi acoperă aproximativ 15% din nevoile noastre zilnice. Fibrele ajută la reglarea tranzitului, previn constipația și se crede chiar că scad riscul de cancer de colon. Ideal este să combinați acest prețios tubercul cu alte legume.

Creștere musculară naturală

Amidonul oferă energie de lungă durată organismului. Fibrele își prelungesc eficacitatea în timp și te satură eficient, ceea ce evită gustarile premature. Aburiti sau fierti (cel puțin 20 de minute), cartofii furnizează, de asemenea, potasiu și magneziu, care ajută celulele musculare să funcționeze corect. Prin urmare, acestia sunt recomandati în special atunci când se practică sport.

Cartoful, un agitator de neuroni

Crește funcțiile cerebrale datorită vitaminei B6, necesare pentru reînnoirea celulelor și menținerea sistemului nervos. În plus, conținutul său de vitamina C, mangan, fier și cupru ajută la asigurarea unei mai bune concentrări și la optimizarea memoriei.

Dușman al stresului

Acidul gamma-aminobutiric (GABA) este un hormon relaxant care se găsește în cantități mari în cartofi. Astfel, ajută corpul și, în special, creierul, să se relaxeze, promovând somnul și în același timp evitând oboseala și stresul.

Cartoful, solutie anti-îmbătrânire naturală

Prin lupta împotriva radicalilor liberi, responsabili de îmbătrânire, antioxidanții (carotenoizi, flavonoizi, polifenoli etc.) sunt garantii unei bune sănătăți celulare și dermatologice. Permit pielii să isi păstreze supletea și elasticitatea. În plus, au un efect protector împotriva bolilor cardiovasculare, degenerescenței maculare etc. Cu cât cartofii sunt mai colorați, cu atât sunt mai bogați în antioxidanți.





Adauga un comentariu