Diete si regimuri

Cele 6 beneficii ale cicoarei pentru sănătate

Publicat: 02 nov. 2020
cafeaua cicoare
Nu conține cofeină care crește tensiunea arterială și tinde să epuizeze glandele suprarenale,

Ușoara sa amărăciune nu ar trebui să vă faca sa renuntati la consum: într-o salată sau într-o ceașcă de ceai, cicoarea este plină de beneficii pentru sănătatea noastră.

Cicoare: ideala pentru înlocuirea cafelei

Cu gustul său subtil de caramel, cicoarea solubilă preparată ca băutură fierbinte are multe avantaje. Spre deosebire de cafeaua care este un stimulent, nu conține cofeină care crește tensiunea arterială și tinde să epuizeze glandele suprarenale, deja tensionate de stiluri de viață stresante și diete prea procesate.

Cicoare: buna pentru ficat și tranzit

Depurativă și drenantă, este planta de detoxifiere prin excelență. Cicoarea menține funcția ficatului deoarece este ușor coleretică: stimulează producerea de bilă, care spală toxinele din ficat. Este, de asemenea, un tonic excelent: consumul de una sau două căni de cicoare solubile (de preferință organice) sau o infuzie de rădăcini poate ajuta, de asemenea, in caz de probleme digestive sau constipație temporară.

Beneficiu pentru sanatate al cicoarei: trezește pofta de mâncare

După o boală sau tratament intens, poate ajuta la recâștigarea poftei de mâncare. Pentru un rezultat eficient, beți 3 până la 4 căni de infuzie preparate cu rădăcini sau băutură instantan.

Cicoarea: o băutură bogată în antioxidanți

Vitamina A și C, flavonoide, carotenoide! Este plină de substanțe nutritive care protejează celulele de stresul oxidativ, cu alte cuvinte de impactul nociv al radicalilor liberi asupra corpului nostru. Prin includerea cicoarei în dieta zilnică, avem, așadar, toate șansele de a lupta împotriva îmbătrânirii și a bolilor cardiovasculare.

Cicoare: multe oligoelemente

Deosebit de bogată în minerale precum fierul sau fosforul, dar și în vitaminele B9, K și E, cicoarea sub formă de băutură sau salată lupta cu aceste deficiențe atunci când este consumata în mod regulat.

Beneficiu pentru sanatate al cicoarei: bogată în fibre protectoare

Cu aproximativ 3g de fibre la 100g, rădăcinile de cicoare, care conțin mai precis inulină, ne garantează o flora intestinală echilibrata și un bun tranzit. Acționează ca un prebiotic hrănind bacteriile bune prezente în intestinele noastre. Se crede că inulina ajută la scăderea nivelului de colesterol și zahăr din sânge.

Cum se consumă cicoarea

Cicoarea solubilă poate fi preparată la fel de bine cu lapte de origine animală, lapte vegetal sau apă. Se adauga 2,5 grame de cicoare la 125 ml de lichid. Boabele de cicoare pot fi, de asemenea, infuzate în apă fierbinte timp de 5 minute, puteti adăuga si puțină miere sau zahăr. Vara, puteți adăuga cuburi de gheață.





Adauga un comentariu