Cicoare și cafea: care sunt diferențele

Cicoare și cafea: care sunt diferențele

19 mai 2021, 20:11
BZI.ro, în Sanatate

Cicoarea și cafeaua provin din plante foarte diferite și fiecare are propriile virtuți, chiar dacă sunt adesea combinate într-o singură băutură. Cafeaua este renumită și pentru cofeina pe care o conține, iar cicoarea pentru aroma sa mai blândă și proprietățile medicinale.

Cicoare și cafea: care sunt diferențele

În primul rând, dacă cafeaua este făcută din semințele plantei care îi poartă numele, cicoarea este în esență o rădăcină. În timp ce prima se bea pentru cofeina pe care o conține, a doua este lipsită de ea și este utilizată în principal pentru numeroasele sale beneficii pentru sănătate.

Cafeaua este utilizată pentru proprietățile sale stimulatoare și este consumată cel mai bine dimineața și în timpul orelor active. Beneficiile cafelei vă permit să rămâneți treaz în timp ce activați concentrarea.

Cicoarea, pe de altă parte, este un substitut de cafea decofeinizată. Pe lângă faptul că prezintă o alternativă naturală la cafea, este promovată și pentru gustul său subtil.

Cicoarea nu este doar pentru băut. Este implicata în fabricarea multor produse de patiserie, în compoziția anumitor beri și alimente pentru animale de companie.

Istoria cicoarei

Cicoarea a intrat în obiceiurile de consum ale europenilor din secolul al XVII-lea și a fost stabilită ca înlocuitor al cafelei din secolul al XIX-lea. Istoria sa este strâns legată de cea a Franței, deoarece popularitatea sa în fața cafelei urmează acțiunile întreprinse de Napoleon la acea vreme.

De fapt, pentru a rezolva criza agricolă, el a pus un embargo asupra importului de cafea, care a forțat populația să găsească un înlocuitor. Cicoarea băută în această perioadă avea încă un gust destul de rudimentar.

O a doua lipsă de cafea a apărut între cele două mari războaie și a adus din nou cicoarea în prim plan nu numai ca băutură, ci și ca colorant vegetal și alimentar.

Virtutile cicoarei

În multe privințe, cicoarea este mult mai virtuoasă decât cafeaua, iar motivele îi depășesc cu mult lipsa de cofeină. Mai mult, trebuie remarcat faptul că a fost deja folosita cu câteva mii de ani înainte de Iisus Hristos, în special pentru facilitarea pe care o aduce la digestie datorită unei anumite fibre prezente în compoziția sa, inulina.

Această fibră ajută la formarea bacteriilor benefice sistemului digestiv, de exemplu bifidul activ, care oferă protecție naturală împotriva infecțiilor și alergiilor, facilitând în același timp tranzitul intestinal.

Inulina este potrivită și pentru persoanele cu deficit de calciu, pe care le ajută la asimilare. Cicoarea este bogată și în fibre, minerale precum fosfor, magneziu, dar și fier, foarte util femeilor însărcinate.

Cercetările științifice sunt, de asemenea, organizate pentru a confirma cicoarea ca un aliment natural bogat în antioxidanți, deoarece moleculele care blochează oxidarea și, prin urmare, fenomenul îmbătrânirii sunt prezente în componentele sale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *