Prima pagină » Local » Compania de Transport Public începe modernizarea căilor de rulare a tramvaielor! Proiectul are o valoare de peste 6,4 milioane de lei
Compania de Transport Public începe modernizarea căilor de rulare a tramvaielor! Proiectul are o valoare de peste 6,4 milioane de lei

Compania de Transport Public începe modernizarea căilor de rulare a tramvaielor! Proiectul are o valoare de peste 6,4 milioane de lei

17 iul. 2025, 02:00, 8 ,
Alexandra MAISNER în Local

Compania de Transport Public începe modernizarea căii de rulare a tramvaielor printr-un proiect care valorează peste 6,4 milioane de lei

Instituția din subordinea primăriei caută firme care să execute lucrările de reparații în ampriza căii de rulare a tramvaielor. Ampriza căii de rulare a tramvaiului se referă la lățimea totală ocupată de șinele de tramvai și spațiul adiacent necesar pentru funcționarea sistemului de transport, inclusiv eventuale zone verzi sau alte elemente de infrastructură. În general, ampriza este de 8,00 metri, dar poate varia în zonele de curbă pentru a permite viraje mai largi și a asigura stabilitatea tramvaiului.

Compania de Transport Public începe modernizarea căilor de rulare a tramvaielor

Societatea Comercială Compania de Transport Public Iași SA a lansat marți, 15 iulie 2025, procedura de licitație privind contractarea lucrărilor de reparații în ampriza căii de rulare a tramvaielor. Procedura este una simplificată, iar contractul valorează 6,448 lei, fără TVA, adică 7,673 milioane de lei, cu TVA inclus. Firmele interesate pot depune ofertele financiare până, cel târziu, la data de 31 iulie 2025.

„Se vor executa lucrări de reparații în ampriza căii de rulare a liniilor de tramvai ce presupun: execuția lucrărilor de refacere a sistemului rutier (covor asfaltic) în ampriza căii de rulare a tramvaielor, prin refacerea stratului de uzură de la îmbinarea șinelor de tramvai cu suportul carosabil; execuția lucrărilor de refacere și colmatare a rosturilor din lungul liniilor de tramvai prin etanșarea acestora la îmbinarea șinelor de tramvai cu suprafețele îmbrăcămintei bituminoase sau din beton de ciment; amplasamentul investiției vizate în cadrul proiectului se află în intravilanul municipiului Iași și cuprinde ampriza căilor de rulare a tramvaielor; execuția lucrărilor se va desfășura, pe cât posibil, fără a opri traficul tramvaielor traficul auto. Degradările identificate în teren necesită frezarea integrală a sistemului rutier existent și turnarea unui strat nou pe toată ampriza căii de rulare destinate tramvaielor, cu o suprafață cumulată de 15.000 mp, cu materiale cu rezistență ridicată în timp şi care să asigure etanșeitate și o tranziție continuă între șină și suportul carosabil”, este specificat în caietul de sarcini ale procedurii de licitație.

Ce lucrări vor fi executate

În cadrul proiectului este specificat detaliat și care vor fi lucrările executate a căii de rulare a tramvaielor din municipiul Iași.

„Refacerea covorului asfaltic degradat din ampriza căii de rulare (frezare şi turnare), de la îmbinarea șinelor de tramvai cu suportul carosabil cu o suprafață cumulată estimată de 15.000 m². Refacerea și colmatarea rosturilor din lungul liniilor de tramvai prin etanșarea rosturilor de la îmbinarea șinelor de tramvai cu suprafața îmbrăcămintei bituminoase sau din beton de ciment pe o lungime cumulată estimată de 32.000 metri liniari. Refacerea și colmatarea rosturilor din lungul liniilor de tramvai prin etanșarea rosturilor de la îmbinarea șinelor de tramvai cu suprafața îmbrăcămintei bituminoase sau din beton de ciment pe o lungime cumulată estimată de 10.000 metri liniari, cu materialul pus la dispoziție de entitatea contractantă, cu aceleași caracteristici precizate în fișa tehnică a materialului, anexată la prezentul caiet de sarcini”, mai este specificat pe SEAP.

Compania de Transport Public începe modernizarea căii de rulare a tramvaielor printr-un proiect care valorează peste 6,4 milioane de lei.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Comentarii
  • Pariu CA COnest (cacofonie intentionata) va castiga licitatia? Tot ei au „reabilitat” sinele si acum cativa ani. Dosarul penal nu este finalizat. Se pare ca va fi si un volum 2 al dosarului 🙂

    • Probabil ca volumul 1 se va prescrie in curand, dand posibilitatea ca respectivii sa se poata inscrie la licitatie.

  • In multe zone din oras tramvaiele nu-si mai au rostul.
    Odata cu aparitia autobuzelor electrice nu mai are sens bataia de cap cu tramvaiul. Cale de tulare, cabluri, refugii, periodic scoate linia, pune alta, repara ampriza, sudeaza liniile, zgomot infernal! Sunt zone din oras (tg cucu, tarom, gara) unde de ani de zile in fiecare saptamana se sudeaza liniile.

    In zone precum Copou, Cuza Voda, Canta, Tatarasi unde efectiv incurca fantastic. Transportul s-ar putea face inlocuind tramvaile cu autobuze electrice.

  • Prosteală… cine îi dă bani lui Miăiță să-i îngroape?

  • Pai, au fost modernizate acum cativa ani! Iar le modernizeaza? Au ajuns si astea la fel cu plantarea floricelelor, sursa de parandarat, probabil. Daca o face tot CONEST-ul, e clar…

  • Solutia tehnica este gresita. Trenul este mult mai greu, circula cu viteza mai mare, dar calea ferata nu are nevoie de interventii atat de dese ca si sinele de tramvai.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
16 decembrie 2025
16 decembrie 2025
Articole similare