Prima pagină » Economic Local » Contracte mai transparente pentru servicii telecom! Fișa de sinteză devine obligatorie înainte de semnare, anunță ANCOM
Contracte mai transparente pentru servicii telecom! Fișa de sinteză devine obligatorie înainte de semnare, anunță ANCOM

Contracte mai transparente pentru servicii telecom! Fișa de sinteză devine obligatorie înainte de semnare, anunță ANCOM

03 sept. 2025, 11:25,
Redacția BZI în Economic Local

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) atrage atenția utilizatorilor că furnizorii de servicii de telefonie, internet și televiziune sunt obligați să pună la dispoziție o fișă de sinteză înainte de încheierea unui contract. Măsura are ca scop creșterea transparenței și facilitarea comparației între ofertele disponibile pe piață.

Ce este fișa de sinteză?

Fișa este un document standardizat și ușor de înțeles, ce conține informații esențiale despre serviciile contractate. ANCOM precizează că aceasta trebuie transmisă în format fizic (hârtie) sau electronic (PDF), înainte ca utilizatorul să semneze contractul. În cazul în care din motive tehnice furnizorul nu poate transmite documentul imediat, este obligat să îl furnizeze cel târziu la momentul livrării echipamentului sau înainte de activarea serviciului.

„Intrarea în vigoare a contractului este condiționată de primirea fișei de sinteză de către utilizator, care își exprimă acordul fie prin semnarea fișei, fie prin semnarea contractului care o conține”, transmite ANCOM.

Ce trebuie să conțină fișa de sinteză?

Documentul trebuie să includă:

  • Numele, adresa și datele de contact ale furnizorului;
  • Caracteristicile principale ale fiecărui serviciu furnizat;
  • Prețuri de activare și taxe lunare sau pe consum;
  • Durata contractului și condițiile de reînnoire sau reziliere;
  • Parametrii de calitate ai serviciului, soluții în caz de probleme;
  • Informații privind adaptarea serviciilor pentru persoane cu dizabilități.

Ce pot face utilizatorii dacă fișa nu a fost oferită?

Utilizatorii care nu au primit fișa de sinteză pot solicita sprijinul ANCOM. În cazul în care furnizorii încalcă clauzele contractuale, se pot depune sesizări la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). De asemenea, microîntreprinderile, ONG-urile și alte organizații pot apela la mediere sau instanțele de judecată.

ANCOM precizează că poate oferi consiliere utilizatorilor, dar nu are atribuții de sancționare. De aceea, este important ca toți consumatorii să verifice informările precontractuale, fișa de sinteză și termenii contractuali înainte de semnare.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
08 decembrie 2025
08 decembrie 2025