Construcția depoului Dacia nu va începe prea curând, deoarece contractul încă nu a fost semnat
Deși a trecut peste un an de când primăria a lansat licitația pentru construirea depoului Dacia, nici până în ziua de astăzi nu a fost semnat contractul pentru începerea lucrărilor. Procedura încă este la nivelul analizării ofertelor. Depoul a fost demolat încă de la începutul anului 2024, iar spațiul din depoul Gară este insuficient pentru CTP Iași.
Semnarea contractului pentru depoul Dacia, amânată
Finanțarea de 50 de milioane de euro, prin împrumut, vine de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD). În cel mai optimist caz, dacă licitația ar fi semnată luna aceasta, lucrările ar trebui să fie finalizate până la finalul anului 2028, deși acest lucru este greu de crezut că se va întâmpla. Reprezentanții primăriei au transmis că, în urma discuțiilor cu BERD, săptămâna viitoare ar trebui să fie semnat contractul pentru începerea lucrărilor.
Totuși, nu este prima dată când primăria a anunțat că va semna contractul, dar procedura a fost amânată. Inițial, la finalul lunii martie 2025, trebuia să știm constructorul pentru acest proiect, dar totul a fost amânat pentru finalul lunii aprilie 2025. Ulterior, termenul a fost pentru începutul lunii iunie 2025, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Primăria Iași a anunțat că va interveni în aceste săptămâni și la liniile de pe strada Cuza Vodă. În acest an, administrația publică locală a mai lansat o licitație suplimentară, privind modernizarea depoului Dacia, ca să asigure zone de acces pentru tramvaie și autobuze.
„Din discuțiile cu Banca Europeană, cel mai probabil, săptămâna viitoare se va putea semna contractul. Vom anunța public atunci când se va semna”, a transmis Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primăriei Iași.
Singurele oferte valabile pentru această licitație mai sunt din partea firmei Tancred, din Galați, și asocierea Conest – Mari Vila, după ce societatea Sietricon, din Bangladesh, a fost descalificată. Deși la finalul lunii martie trebuia să știm cine va fi desemnat câștigător, acest lucru nu s-a întâmplat nici acum.
Urmează să fie livrate tramvaiele din Turcia
În urmă cu 2 săptămâni, a ajuns primul tramvai Bozankaya dintr-un lot de 18 bucăți din Turcia. Acestea au o lungime de aproximativ 20 de metri și 135 de locuri. Directorul general CTP Iași, Cristian Stoica, a transmis că a cerut celor de la Bozankaya să livreze cât mai rapid și restul de tramvaie. Totuși, există o mare problemă privind spațiul din depoul Gară. Vatmanii nu au unde să gareze vagoanele, iar cu venirea noilor tramvaie, problema se va accentua. Deja, multe dintre tramvaie sunt lăsate, pe timpul nopții, în rond Tehnopolis și rond Dacia. Totuși, compania și primăria trebuie să găsească o soluție pentru următorii ani, deoarece vagoanele nu vor avea suficient spațiu pentru reviziile necesare.
Pe circa 4 hectare de teren, la Dacia, vor fi construite trei hale principale, mai mari, care vor deservi mai multe servicii: reparații și revizii tramvaie, ateliere, vestiare, birouri, centrală termică, spații tehnice, nisipare, spălătorie, garare tramvaie, întreținere autobuze electrice, instalații de decantare, separator hidrocarburi și bazine de captare apă pluvială.
Rămâne de văzut dacă contractul pentru construirea depoului Dacia va fi semnat săptămâna următoare.
Contractul pentru construirea depoului Dacia din Iași nu a fost semnat deși licitația a fost lansată cu peste un an în urmă. În prezent procedura este în faza de analizare a ofertelor iar depoul existent a fost demolat în 2024, ceea ce a creat probleme de spațiu pentru CTP Iași. Primăria a anunțat că în urma discuțiilor cu Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), contractul ar putea fi semnat săptămâna viitoare. Finanțarea de 50 de milioane de euro pentru proiect provine de la BERD. Deși inițial termenul pentru desemnarea constructorului a fost stabilit pentru martie 2025, acesta a fost amânat de mai multe ori. Singurele oferte valabile provin de la firma Tancred și de la asocierea Conest – Mari Vila iar contractul pentru depoul Dacia este esențial pentru a rezolva problemele de parcare și întreținere a tramvaielor în Iași.
Nu cred că se mai face vreun depou. Nu vad cine mai are interes pentru un depou nou. Chiar daca s-ar începe construcția, va dura foarte mult ani. Asta e mersul lucrurilor la noi……
Vine criza , NU NE MAI IMPRUMUTA NIMENI.
acolo asa ramane. Nici macar blocuri nu se vor mai face .
S a terminat cu bumul imobiliar. IT istii zboara pe capete iar cei care mai raman vor fi impozitati la greu. Deci no money, no blocotețe. SI asa blocurile de pe calea ferata nu sant o soluție de trai decent ..
Acolo ar putea face o gara pt transport intern care sa traverseze Iasul păna la Nicolina. . Ar fi mai de folos , ar mai descongestiona traficul de mașini
Deja ma gandesc cum trantesc blocuri acolo in locul depoului
Toate proiectele lui Chirica sunt o mare varza. Machete si lipsa bani.