Titlurile zilei

Controversatul afacerist Mircea Manolache, șeful taximetriștilor din Iași, s-a dat bătut! Parma Tax a fost înlocuită cu Priver, partener pentru firmele de ride-sharing precum Uber sau Bolt

Publicat: 04 sept. 2020
Mircea Manolache, șeful taximetriștilor din Iași, s-a dat bătut, iar în locul firmei Parma Tax a apărut Priver, firmă care intermediază servicii pentru companii de ride-sharing precum Uber sau Bolt
Mircea Manolache s-a dat bătut, iar în locul firmei Parma Tax a apărut Priver, firmă care intermediază servicii pentru companii de ride-sharing precum Uber sau Bolt

Controversatul om de afaceri Mircea Manolache s-a dat bătut în războiul pe care l-a dus cu firmele de ride-sharing precum Uber, Bolt sau Clever. După ce a organizat numeroase proteste împotriva firmelor care practică servicii de transport în întreaga lume, afaceristul din spatele Parma Tax a schimbat macazul. Astfel, în locul celebrului sediu al Parma Tax din bulevardul Nicolae Iorga a fost deschisă compania Priver, care intermediază servicii pentru companiile de ride-sharing

După ani de zile în care a organizat proteste de amploare împotriva companiilor de ride-sharing precum Uber, Bolt sau Clever, controversatul om de afaceri Mircea Manolache s-a dat bătut. În locul principalei sale firme cu care a devenit cunoscut în rândul taximetriștilor din Iași, Parma Tax, a apărut o altă firmă care intermediază servicii pentru companiile de ride-sharing care prind o amploare tot mai mare la nivel global.
În sediul Parma Tax din zona bulevardului Nicolae Iorga 39, firmă controlată de controversatul om de afaceri Mircea Manolache vreme de mai mulți ani, a apărut Priver SRL, companie care oferă servicii de intermiere pentru Uber, iar asta cu un comision de doar 8 la sută. Firma care a fost înregistrată la bulevardul Nicolae Iorga 39, Driver Profesional SRL, este condusă în acte de Bogdan Profir și Raluca Popa.

„Avem o flotă de mașini, dar cel mai convenabil este să veniți cu mașina dumneavoastră pentru căștig cât mai mare. Noi avem comision de doar 8 la sută, este cel mai mic pe care îl găsiți pe piață. Ca să fii șofer trebuie să iei un atestat, iar examenul următor se dă pe data de 13 septembrie și se repetă în fiecare lună. La Uber se plătește undeva la 170 lei din 2.000 lei încasați. Avem și posibilitatea să decontăm cheltuielile pentru atestat după 150 de curse făcute, care se pot face și în 30 de zile. Din luna septembrie o să încercăm să lansăm aplicația noastră și să nu mai avem legătură cu Uber. Ei sunt din afară și vor să facă bani și în felul acesta încercăm să ținem totul aici”, au explicat reprezentanții Driver Profesional SRL.

Firmele de ride-sharing prind tot mai mulți clienți în Iași

Compania care a înlocuit Parma Tax a fost înființată în data de 6 iunie 2020 și va practica servicii pentru Uber , Bolt sau Clever, tocmai firmele pe care le-a blamat îndelung Mircea Manolache, șeful Camerei Taximetriștilor din Iași.
În contextul apariției companiilor de ride-sharing, prețul autorizațiilor de taxi aproape că s-a înjumătățit în decursul unui an pe piața neagră din Iași. Dacă la nivelul anilor 2018-2019 o licență de taxi era vândută pe piața neagră cu prețuri care depășeau 20 de mii de euro, acestea se vând acum chiar și cu 12 mii de euro. Spre disperarea patronilor de taximetrie, prețul autorizațiilor s-a prăbușit brusc cu aproape 50 la sută în decursul unui an, asta în contextul în care mulți taximetriști au ales să treacă deja la Uber, Bolt, Clever sau Yango.

Licențele de taxi se vând la prețuri mai mici ca niciodată

Deși este ilegală vânzarea lor, se folosește o metodă mascată de „cesiune” a autorizațiilor. În ultimele luni, pe site-urile de anunțuri de pe internet au fost postate numeroase anunțuri de vânzare de licențe taxi. Majoritatea anunțurilor sunt prezentate în felul următor:

„Cedez autorizație TAXI cu sau fără mașină, acte la zi, viza valabilă până în 2023, se cesionează și licența separat, neplătitor TVA. 12.000 euro cu auto, 10.000 euro cesionare licență”, este prezentată oferta de vânzare a unei licențe de taxi în Iași.

Prețul de vânzare a acestora începe de pe la 11.000 euro și în cazul în care sunt oferite „la pachet” și mașini, prețul se majorează în funcție de valoarea autovehiculului echipat taxi. Sunt cedate chiar și SRL-uri mici care se ocupă cu activitatea de taximetrie pe raza municipiului Iași.

Tranzacțiile se fac prin intermediul Camerei Taximetriștilor

Autorizațiile de taxiuri, limitate la număr, sunt tranzacționate la negru printr-o filieră creată de o adevărată mafie. Aceste personaje vor să țină sub control tot ce are legătură cu transportul în regim de taxi din Iași, iar asta pentru a nu pierde monopolul pieței, mai ales că poziția le este amenințată de noi companii precum Uber sau Clever.
Primăria Iași a eliberat la nivelul municipiului circa 1.800 de autorizații pentru taxiuri, iar în urmă cu mai mulți ani, acestea erau vândute la prețuri de o mie sau două mii de euro bucata. După o serie de combinații scandaloase făcute la nivelul Camerei Taximetriștilor din Iași, aceste autorizații au ajuns să fie vândute la prețuri de peste 20 mii euro bucata. La mijloc este de fapt vorba despre vânzarea, la negru, a unei licențe de taxi, nu a unei firme, pe care și-o poate înființa fiecare.

Orice tranzacție cu autorizațiile de taxi este realizată la nivelul Camerei Taximetriștilor, entitate care intermediază astfel de înțelegeri între părți. La nivelul Iașului, directorul executiv al Camerei Taximetriștilor este controversatul om de afaceri Mircea Manolache, patron al grupului Parma Taxi, în timp ce soția lui, Doina Manolache, este juristul care se ocupă de consilierea celor care vor să vândă licențe. Sute de licențe de taxi au fost vândute în perioada 2016-2019 la nivelul Camerei Taximetriștilor din Iași.





Comentarii
  • La Manolus in afaceri capul este nevasta-sa. El este tare in gura (ca si ficiora-su defeapt), in rest o greata totala. Un ciobanete in plus venit de la cuca macaii la Iasi. Mare om, mare caracter.
    Mai linge blidele pe la Consiliul Judetean ?

  • Taxiurile trebuiesc inlocuite cu masini electrice! Primaria ar trebui sa dea subventii 20% din pretul masinii. Niciun taxi sa nu fie mai putin de euro6! Deasemeni facut un regulament unic pt absolut toti taximetristii ca sa fie imbracati cu un costum unic format din camasa si pantaloni lungi de stofa, tunsi si curati!! Sa nu vorbeasca cu pasagerii si sa aibe un comportament profesionist. Fara mârlani si puscariasi!!!! Altfel va veti duce la dracu cu taxiurile voastre murdare de tarani transpirati!

  • S a reprofilat omul. De la buline și taxiuri își face șoferii uberistii abonați la el, iar apoi ii fidelizeaza în aplicația proprie, tot ca și abonați. Daca se uneau toți mahari din taximetrie, făceau o aplicație comuna, mai tare ca uber, locala și mai convenabila atât pt soferi (taxe mai mici), cât și pt clienți (card, aplicație, preț,…) asa e dezbinare, toată lumea pierde și încerca să fure felii din piața.

Adauga un comentariu