Local

Criză totală. Niciun program cu publicul în instituțiile Primăriei Iași. Toate ușile vor fi ferecate din cauza COVID-19

Publicat: 17 mart. 2020

Criza provocată de pandemia de COVID-19 a făcut ca instituțiile municipalității să-și închidă porțile în ceea ce privește programul de lucru cu publicul. Nici măcar ghișeele Direcției Generale Economice și Finanțe Publice Locale nu vor mai funcționa. Instituțiile primăriei nu vor mai lucra cu publicul o bună perioadă de timp

Situația de criză din întreaga țară provocată de virusul COVID-19 a făcut ca ghișeele instituțiilor municipalității ieșene să funcționeze în regim de avarie. De ieri, 16 martie, s-a anulat programul cu publicul la toate departamentele Primăriei municipiului Iași, inclusiv cele de la Direcția Generală Economică și Finanțe Publice Locale (DGEFPL).

„În contextul actual, contribuabilii sunt rugați să facă plata impozitelor și taxelor locale online, fie prin Sistemul Național Electronic de Plată Online, fie de pe site-ul Primăriei municipiului Iași. Există două modalități de plată. Una este prin plata fără autentificare, în cazul căreia nu sunt necesare date de acces și pot fi plătite doar taxele și impozitele al căror cuantum este deja cunoscut. A doua modalitate este plata cu autentificare, pentru care sunt necesare date de acces. Pentru www.ghiseul.ro, autentificarea se face direct pe site, iar pentru plata de pe site-ul Primăriei municipiului Iași se transmite o cerere la sediul central al instituției, cerere însoțită de copia cărții de identitate, adresa de e-mail și numărul de telefon, iar ulterior solicitantul va primi prin e-mail datele de autentificare”, au arătat reprezentanții municipalității ieșene.

Noi măsuri la ghișee

Vor fi luate și alte măsuri în acest domeniu.

„Contribuabilii pot opta pentru primirea actelor administrative fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanță, pe baza unei cereri adresate organului fiscal local la adresele de e-mail, prin indicarea, după caz, a numărului de fax, a adresei de e-mail unde să se comunice actele administrative fiscale. Pentru comunicarea actelor administrative fiscale prin e-mail, contribuabilii persoane juridice trebuie să dețină un certificat digital calificat. Certificatele de atestare fiscală pentru persoane juridice și persoane fizice privind impozite, taxe locale și alte venituri datorate bugetului local, cât și anexe la certificatul de atestare fiscală privind verificarea eligibilității solicitanților de fonduri externe nerambursabile, după caz, pot fi solicitate de contribuabili, cât și comunicate acestora prin platforma pentru integrarea serviciilor de e-guvernare în sistemul electronic național”, au mai spus cei din Primăria Iași.





Comentarii
  • ,,In contextul actual,,..săracii bugetari mai iau o vacanță pe salariile și sporurile mărite iar privații merg la muncă să îi plătească.Ia vezi pe ăia de la APIA care acum în criză nici hîrtii pt.bani eoropeni nu mai adună că se îmbolnăvesc săracii de la sporuri.Afară cu ei..la șomaj

  • ,,In contextul actual,,..săracii bugetari mai iau o vacanță pe salariile și sporurile mărite iar privații merg la muncă să îi plătească.Ia vezi pe ăia de la APIA care acum în criză nici hîrtii pt.bani eoropeni nu mai adună că se îmbolnăvesc săracii de la sporuri.Afară cu ei..la șomaj

Adauga un comentariu