Eveniment-Social

Cu note de 1.50, 3 sau 4 la examenul de Titularizare își doresc să devină profesori în Iași! În plină pandemie de COVID-19, în educația românească se prefigurează un adevărat dezastru (EXCLUSIV)

Publicat: 04 sept. 2020
Cu medii și note rușinoase de 1.50, 3 sau 4 își doresc să devină profesori pentru posturi la catedră în unități de învățământ din județul Iași
Note și medii dezastru pentru o serie de candidați la examenul de Titularizare și de suplinire pentru posturi la catedră în unități de învățământ din județul Iași

Medii dezastru pentru o serie de candidați la examenul de Titularizare și de suplinire pentru posturi la catedră în unități de învățământ din județul Iași! În urma concursurilor, derulate la finalul lunii august din acest an, cu note de 1.50, 3 sau 4, absolvenții de studii superioare au pretenția să devină profesori. Asta la discipline precum Limba Engleză, Limba și literatura română, Arte vizuale, Educație fizică și sport, Educație muzicală, Fizică sau Istorie. În acest context și în plină pandemie de COVID-19, în educația românească se prefigurează un adevărat dezastru

La finalul lunii august 2020, și la nivelul județului Iași au avut loc noi examene la Titularizare și suplinire! Cu note de 1.50, 3 sau 4, o serie de candidați au pretenția să devină profesori. Mediile s-au înregistrat la Fizică, Istorie, Limba Engleză, Limba și literatura română, Arte vizuale, Educație fizică și sport, Educație muzicală. Față de anii trecuți, situația este mult mai gravă având în vedere că procentul acestor note a crescut cu 10 la sută. Având în vedere toate acestea și în plină pandemie de COVID-19, în educația românească se prefigurează un adevărat dezastru.

Note penibile de 1.50, 3 sau 4 la noile examene de titularizare sau suplinire pentru candidați care vor să devină profesori în Iași

Dincolo de lipsa siguranței sanitare în numeroase unități educaționale din județul Iași, a lipsei dotărilor legate predarea în sistem on-line, în școli și licee din mediul rural, dar și din zona urbană, elevii și liceenii ar putea avea profesori de nota 2 sau 3 care să le predea la discipline fundamentale. Cu o rată a analfabetismului funcțional ridicată la Iași, totul se poate agrava având în vedere că resursa umană care-și dorește să activeze în sistemul de învățământ preuniversitar public este foarte slab pregătită.

Dincolo de lipsurile pe care le au pe zona de Pedagogie sau de Metodică, absolvenții de studii superioare au lacune inclusiv la disciplinele fundamentale unde doresc să predea la catedră. În acest context, în multe situații și pe fondul pandemiei de COVID-19, mulți directori de școli gimnaziale, licee, grupuri școlare vor fi nevoiți să apeleze la asemenea candidați pentru a ocupa orele la suplinire acolo unde nu există titulari pe post.

Rezultatele obținute de cadrele didactice care au susținut proba scrisă din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice din învățământul preuniversitar – sesiunea 2020 (înainte de înregistrarea contestațiilor), în prima sesiune

În prima sesiune de Titularizare 2020 la Iași, rezultatele obținute de cadrele didactice care au susținut proba scrisă din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice din învățământul preuniversitar – sesiunea 2020 (înainte de înregistrarea contestațiilor) au fost: la procentul notelor peste 7 (șapte) obținute de candidații care au susținut proba scrisă, la nivelul județului Iași, este de 57,64 la sută, superior în raport cu procentul consemnat în 2019 de 44,87 la sută. 23 de candidați au obținut nota 10, iar 799 de candidați au obținut note între 7 și 9,99. La proba scrisă din cadrul concursului național pentru ocuparea posturilor didactice din învățământul preuniversitar s-au prezentat 1.466 de candidați din totalul de 1.594 de candidați înscriși.

În centrele de evaluareau fost notate 1.386 de lucrări, întrucât: 73 de canddați s-au retras din concurs din motive personale sau medicale, în conformitate cu prevederile metodologiei, niciun candidat nu a fost eliminat, iar lucrările a 7 candidați au fost anulate din motive legate de nerespectarea metodologiei. Din promoția curentă, 60,81 la sută dintre candidați au obținut note peste 7 (șapte). La proba scrisă, în cele trei centre de examen organizate la nivelul județului Iași,s-au prezentat 1.393 de candidați, anume 87,39 la sută din cele 1.594 de cadre didactice înscrise. Din promoția de absolvenți ai anului 2020, au fost înscriși 160 de candidați.

La Titularizare 2020 în județul Iași au fost scoase la concurs 1.776 posturi, dintre care 144 posturi titularizabile

La Titularizare 2020 în județul Iași, Inspectoratul Școlar Județean a arătat că au fost scoase la concurs 1.776 posturi, dintre care 144 posturi titularizabile (78 urban și 66 rural). De precizat că 1.624 posturi sunt netitularizabile (423 urban și 571 rural) și 8 posturi de angajare doar pe durata de viabilitate a postului.

În detaliu, posturi tituarizabile în urban sunt: 1 aeromodele, 1 arhitectură, 1 artă vocală, 3 corepetiție, 2 dans clasic, 2 dans popular, 1 Educație fizică și sport, 1 Educație tehnologică, 1 educatori pentru învățământ special, 30 educatoare, 1 estetică și igiena corpului omenesc, 1 fanfară, 2 Fizică. Urmează 1 la Geografie, 1 Informatică și TIC, 8 învățători, 2 Medicină generală, 7 muzică instrumentală, 1 orchestră populară, 4 alimentație publică ca maiștri instructori, 2 asistență medicală ca maiștri instructori, 2 estetică și igiena corpului omenesc – maiștri instructori, 1 transporturi ca maiștri instructori și 1 la șah. La posturi titularizabile rural sunt 7 pe Educație fizică și sport, 1 educatoare (rommani), 11 educatoare, 2 electronică și automatizări și 1 la Fizică.

De asemenea, la Iași ca posturi complete (cu 18 ore și mai mult) sunt 782 dintre care: 352 urban și 430 rural. Pe de altă parte, posturi incomplete (cu mai puțin de 18 ore) sunt 994 dintre care: 423 urban și 571 rural. Per total, cea mai mare concurență s-a înregistrat la: educator cu 275 candidați, învățător cu 217, Educație fizică și sport cu 193 candidați, respectiv Limba și literatura română cu 119.





Comentarii
  • Cu sau fara pandemie, educatia romaneasca este oricum un dezastru. Romania educata a profesorasului de fizica care nu poate vorbi fara sa aiba textul in fata si cu tot cu text de abia il silabiseste.

  • Actualele cadre didactice sunt produsul invatamantului romanesc. Până la sfarsitul anilor ’90 nu exista scoala sa nu aiba un elev participant la fazele finale ale olimpiadelor. Acum dacă avem unul pe județ este „bine“. O parte a cadrelor didactice, mai ales in invatamantul primar, sunt orbite de micile comisioane încasate de la tot felul de edituri si firme din zona „after school“.
    Ce nevoie avem de domnul Trandafir ………macar cate unul pe județ!

Adauga un comentariu