O tânără de 22 de ani a murit în timp ce personalul medical stătea pe telefon. Familia tinerei acuză spitalul de neglijență gravă și cere măsuri urgente în toate unitățile de sănătate mintală.
Alice Figueiredo, diagnosticată cu tulburare bipolară și tulburare de alimentație, și-a pierdut viața în spitalul Goodmayes din Londra, în condiții revoltătoare. În secția de psihiatrie unde era internată, personalul ar fi fost surprins stând pe telefoane în loc să supravegheze pacienții. La doar 4 luni după moartea ei, o altă tânără a încercat să se sinucidă în circumstanțe aproape identice.
O tânără a murit în timp ce personalul spitalului stătea pe telefon
Fiind internată în secția de psihiatrie, Alice încercase de 18 ori să se rănească, iar spitalul nu ar fi asigurat supravegherea corespunzătoare. La a 19-a tentativă, ea a reușit să-și ia viața, chiar în interiorul unității medicale unde ar fi trebuit să fie în siguranță.
Familia ei, devastată de pierdere, acuză spitalul de lipsă de responsabilitate și spune că fiica lor a fost expusă la riscuri inutile, într-un loc care ar fi trebuit să o protejeze.
După moartea lui Alice Figueiredo, o anchetă internă a dezvăluit o imagine tulburătoare a ceea ce se întâmpla în spitalul Goodmayes. În raport s-a descoperit că în perioada în care Alice era internată, avuseseră loc 81 de incidente care ar fi trebuit raportate în sistemul de risc al NHS. Cu toate acestea, doar 14 au fost înregistrate oficial.
Ancheta mai arată că în secție existau pacienți grav bolnavi, un deficit major de personal și o relație conflictuală între managerul secției, Benjamin Aninakwa, și medicul psihiatru consultant.
De asemenea, spitalul se baza puternic pe personal temporar, iar fiecare îngrijitor care trebuia să o supravegheze pe Alice în regim de observație provenea din agenții externe.
„De nenumărate ori am văzut-o pe Alice cerând să vorbească cu membrii personalului care trebuiau să o observe, dar care erau ocupați pe telefoanele lor. Unii dintre ei nici măcar nu făceau verificările obligatorii, iar unele fișe de observație erau completate fals”, a declarat Jenny, o fostă pacientă care a fost internată în același timp cu Alice.
Jenny a povestit că a devenit prietenă apropiată cu Alice și că a fost martoră la neglijențe repetate din partea personalului.
„Erau momente în care ne simțeam complet neglijate. Ar fi trebuit să fim sub supraveghere constantă, dar unii angajați pur și simplu nu se uitau la noi, stăteau pe telefoane”, a mărturisit fata.
Au fost sesizate mai multe cazuri asemănătoare
Aceleași probleme au fost chiar și după tragedie. Documente făcute publice ulterior arată că la doar 4 luni după moartea lui Alice, în noiembrie 2015, o altă tânără a încercat să se sinucidă în condiții aproape identice, folosind aceleași tipuri de obiecte cu care s-a rănit Alice care ar fi trebuit eliminate.
Mama lui Alice, Jane Figueiredo, a reacționat dur.
„Este șocant și cutremurător că asta se întâmpla încă la 4 luni după moartea lui Alice. Obiectele care au dus la moartea ei ar fi trebuit îndepărtate imediat, dar pacienții au continuat să fie expuși la riscuri inutile”, a susținut mama fetei decedate.
Reprezentanții sistemului medical au confirmat ulterior că respectivele obiecte au fost eliminate, susținând că instituția este angajată să învețe din fiecare incident și să îmbunătățească permanent îngrijirea oferită.
La aproape 10 ani de la moartea fiicei sale, Jane Figueiredo continuă lupta pentru dreptate și pentru schimbarea sistemului. Familia spune că tragedia putea fi prevenită dacă spitalul și-ar fi făcut datoria.
„Ar trebui să putem avea așteptarea unei îngrijiri sigure, pline de compasiune și de profesionalism pentru unii dintre cei mai vulnerabili oameni din societate. Este nevoie de acțiune urgentă, nu doar la NELFT, ci în toate spitalele, secțiile și serviciile de sănătate mintală din întreaga țară”, a declarat Jane.
Prin urmare, o tânără a murit în timp ce personalul medical stătea pe telefon, iar schimbările din spital încetează să apară.