Actualitate

Cum ne ajută respirația alternativă. Această tehnică susține respirația naturală și activitatea creierului

Publicat: 07 sept. 2020
Cum ne ajută respirația alternativă
Nadi Shodhana este o practică a respirației pranayama, una dintre practicile de respirație yoga

Cum ne ajută respirația alternativă. Această tehnică este benefică organismului și poate fi un ajutor de nădejde în aceste vremuri de pandemie. Iar în aceste vremuri grele, când știrile despre CoVid-19 abundă, este binevenit un astfel de exercițiu. Și aceasta deoarece ne poate ajuta la păstrarea unei stări de echilibru.

Nimeni nu poate ști cu precizie când vom depăși această perioada prin care suntem mai mult ca oricând încercați. Totodată, nici măcar recomandările specialiștilor cu privire la măsurile de igienă nu mai au darul de a ne liniști. Și aceasta deoarece creierul fiecăruia dintre noi reacționează diferit. Unele persoane nu se tem de virus și în neagă cu vehemență. Alții, însă, au intrat în panică și au dezvoltat stări incontrolabile de anxietate ori depresie…

Cum ne ajută respirația alternativă

În tot acest haos cotidian se pare că am scăpat din vedere un lucru esențial, și anume respirația. Așadar, doar aceasta ne poate ajuta la păstrarea echilibrului pierdut cu fiecare zi ce trece de la declanșarea crizei Covid. În cele ce urmează ne vom referi la o metodă de respirație nazală alternantă. Această tehnică de respirație controlată pe nări susține respirația naturală dar și activitatea cerebrală.

Nadi Shodhana este o practică a respirației pranayama, una dintre practicile de respirație yoga. Aceasta are rolul de a armoniza fluxul de energie din fiecare organ. În sanscrită, Nadi descrie canalele de energie ale corpului, iar Shodhana înseamnă „a purifica, a curăța”. Această tehnică este o modalitate de a elimina toate blocajele din corp, pentru a face loc forței de viață.

Care sunt avantajele acestei tehnici

Această tehnică de respirație controlată pe nări este profund spirituală. Respirația este un instrument pe care îl putem folosi pentru a lucra cu forța vitală din noi. Ea permite să se ajungă la conștiință, folosind respirația și forța vitală. Respirația alternativă a nărilor izolează ritmic când nara dreaptă, când nara stângă. Nara dreaptă este asociată cu viziunea proiectivă – yang – solară – masculină. Iar nara stângă este legată de receptivitate – yin – lunar – feminin.

Tehnica respirației alternative este ideală pentru a vă ajuta să vă calmați mintea. Schimbarea degetelor, pentru a vă concentra respirația când pe o nară, când pe cealaltă, vă ajută să atrageți atenția spre interior. Această respirație favorizează crearea unui echilibru între yin și yang, între pasivitate și activitate.

În cazul de față, cercetările științifice privind aplicarea tehnicii respirației alternative sunt limitate. Însă un studiu din Nepal sugerează că 15 minute de alternare a respirației nazale pe zi, timp de patru săptămâni, are efecte pozitive asupra activității respiratorii la subiecții sănătoși. Această practică întărește frecvențele respiratorii și tensiunea arterială și îmbunătățește starea generală a organismului.

Cum se fac exercițiile de respirație alternativă

În primul rând trebuie să vă găsiți o poziție confortabilă. Apoi, folosiți doar mâna dreaptă pentru a bloca nările. Duceți mâna dreaptă la nas, așezați degetul mare pe nara dreaptă și degetul inelar pe nara stângă. Prin obstrucționarea nării drepte cu degetul mare, se poate expira complet prin nara stângă. Expirarea ar trebui să fie ușoară. Urmează să apasați nara stângă cu degetul inelar și să eliberați nara dreaptă pentru a respira. Expirația se face apoi prin nara dreaptă, menținând în același timp nara stângă blocată. Apăsați nara dreaptă cu degetul mare și eliberați nara stângă pentru a respira.

Ulterior, veți expira prin nara stângă și procesul se repetă. Rețineți că inspirația și expirația sunt la aceeași viteză. Cercetările sugerează că o sesiune de cel puțin 10 minute ar fi necesară pentru un efect maxim. Totodată, ar interveni oboseala după 15 minute de practicare. Astfel, repetând susținut această metodă se poate observa cum ne ajută respirația alternativă.





Adauga un comentariu