Mulți vor să afle cum schimbă Inteligența Artificială piața muncii! Deși există riscul ca anumite joburi repetitive, administrative sau de rutină să fie reduse sau preluate de sisteme automate, nu este neapărat vorba de șomaj și de concedieri masive, ci de o transformare pentru forța de muncă umană. Iată care sunt joburile vulnerabile!
Cum schimbă Inteligența Artificială piața muncii!
Inteligența Artificială schimbă din ce în ce mai mult piața muncii la nivel internațional. Multe persoane se tem că vor rămâne fără loc de muuncă și vor fi înlocuiți de AI. Românii trebuie să aibă în vedere dezvoltarea competențelor digitale și flexibilitatea de a schimba domeniul de activitate. Există totuși câte joburi considerate vulnerabile în fața Inteligenței Artificiale:
- locuri de muncă administrative, secretariat, introducere de date, sarcini care sunt repetitive și standardizate, sarcini care pot fi îndeplinite cu succes de AI;
- roluri de contabilitate sau audit în partea de raportare repetitivă – Inteligența Artificială automatiza generarea de rapoarte, verificări de formular;
- traducători, editare, redactare de texte simple sau de rutină – AI-ul generativ deja oferă suport în aceste activități și, în multe cazuri, poate prelua o mare parte din muncă;
- lucrători de depozit care fac activități repetitive (sortare, inventariere, ambalare), unde robotica și automatizarea pot fi eficiente.
Unele ocupații sunt expuse în mod direct înlocuirii, altele sunt remodelate, adică îmbină forța de muncă umană cu AI, iar o a treia categorie câștigă teren pe măsură ce companiile adoptă automatizarea. Această a treia categorie se referă la locurile de muncă noi sau care cresc ca pondere tocmai datorită extinderii AI și a automatizării, precizează capital.ro.
Cum sunt dezvoltate afacerile cu ajutorul Inteligenței Artificiale
Majoritatea oamenilor de afaceri consideră că Inteligența Artificială (AI) va aduce schimbări fundamentale în modul în care vor funcționa companiile. Inteligența Artificială va deveni tot mai autonomă, învățând singură și ajutând firmele și companiile să își îmbunătățească procesele interne. Companiile vor trebui să creeze experiențe personalizate de AI pentru a se diferenția pe piață, iar aceștia vor trebui să asigure o relație pozitivă între oameni și AI pentru a evita temerile legate de automatizare și de pierderea locurilor de muncă în rândul angajaților. Sistemele de AI trebuie să fie precise, previzibile, consistente și ușor de urmărit, iar încrederea în ele trebuie să evolueze odată cu dezvoltarea tehnologică. Afaceriștii investesc tot mai mult în implementarea Inteligenței Artificiale la companiile și firmele pe care le dețin pentru a crește producția, profitul și a eficientiza activitatea oamenilor angajați.