Boli si tratamente

Cum știi daca suferi de lipsa de vitamina D?

Publicat: 03 nov. 2020
alimente bogate in vitamina D
Un deficit de vitamina D crește riscul de a suferi o formă severă a coronavirusului

Medicii sunt de acord că un deficit de vitamina D crește riscul de a suferi o formă severă a coronavirusului. De aceea se recomanda suplimentarea cu vitamina D imediat ce diagnosticul de Covid-19 a fost confirmat. Dar cum știi daca suferi de lipsa de vitamina D?

În luna mai, cercetătorii de la Universitatea Northwestern din Statele Unite au sugerat deja că persoanele cu deficiență de vitamina D au de două ori mai multe șanse să dezvolte o formă severă de Covid-19. Un nou studiu de la Universitatea din Santander, Spania, confirmă această descoperire. De fapt, medicii spanioli au descoperit că 82% dintre pacienții spitalizați pentru coronavirus prezentau un deficit de vitamina D.

Potrivit medicilor spanioli, această vitamină ar preveni celebra „furtună de citokine”, această reacție inflamatorie a corpului, care merge până la a provoca moartea la unii pacienți cu coronavirus, potrivit Top Sante. Prin urmare, este foarte important pentru persoanele de peste 60 de ani (adesea deficitare în vitamina D, deoarece sinteza scade odată cu vârsta) să ia suplimente. Dar cum știi daca suferi de lipsa de vitamina D?

Boala inflamatorie a intestinului

Persoanele care suferă de intoleranță la gluten, boala Crohn sau boala inflamatorie a intestinului prezintă un risc mai mare de deficit de vitamina D din cauza consecințelor acestor boli asupra absorbției grăsimilor. Deoarece grăsimile sunt absorbite mai puțin bine, vitaminele liposolubile, cum ar fi vitamina D, sunt la rândul lor mai puțin absorbite. Pentru a evita prea multe deficiențe, uneori este suficient să consumați produse lactate îmbogățite cu vitamina D.

Sunteti supraponderal

A fi supraponderal sau obez nu afectează modul în care organismul nostru sintetizează vitamina D. Dar concentrația mai mare de grăsime corporală afectează nivelurile de vitamina D din sânge. Cu cât aveți mai multe grăsimi, cu atât este mai diluată vitamina D, care este liposolubilă. Acesta este motivul pentru care persoanele supraponderale au cerințe mai mari de vitamina D.

Cum știi daca suferi de lipsa de vitamina D? Ai piele inchisa la culoare

Pielea este ca o protecție solară naturală. Când aplicați o protecție solară cu factor 30, aceasta reduce capacitatea pielii de a sintetiza vitamina D din razele solare cu 97%. La fel este și atunci când ai pielea inchisa la culoare. O persoană cu pielea foarte închisă are nevoie de zece ori mai multă lumină solară decât o persoană cu pielea deschisă pentru a sintetiza aceeași cantitate de vitamina D.

Te dor oasele

Aveți dureri în oase și mușchi și articulațiile vă sunt mai rigide când vă treziți dimineața? Este posibil să suferiți de un deficit de vitamina D. Dacă suferiți de dureri cronice, contactați medicul pentru a primi a va recomanda suplimentele potrivite in cazul unui deficit.

Cum știi daca suferi de lipsa de vitamina D? Sunteti depresiv

Un număr mic de studii epidemiologice au explorat relația dintre vitamina D și depresie și au constatat că persoanele spitalizate cu depresie au avut adesea niveluri medii de vitamina D mai mici decât persoanele care nu erau deprimate. Nu este încă clar cum poate influența vitamina D neurotransmițătorii implicați în stări de stres, anxietate sau depresie, dar s-ar putea ca vitamina D să protejeze neuronii care sintetizează dopamină și serotonină, doi neurotransmițători esențiali pentru buna funcționare a creierului.

Care este diferente dintre vitamina D2 si D3

Vitaminele D2 și D3 sunt cele două forme ale vitaminei D. Vitamina D2 este prezentă în principal în plante (ciuperci, cereale etc.), în timp ce vitamina D3 este mai degrabă prezentă în alimentele de origine animală (pește gras, ou, unt). De asemenea, aceasta este sintetizata atunci când pielea este expusă razelor solare.

Pentru suplimentarea pacienților, ambele forme de vitamina D sunt disponibile pe piață. Dar medicii preferă deseori să prescrie vitamina D3, deoarece este mai ușor asimilată de organism.





Adauga un comentariu