Burberry, celebrul brand britanic de lux, a anunțat miercuri, 14 mai, o restructurare masivă ce va afecta 1.700 de angajați, echivalentul a 20% din forța sa de muncă globală. Măsura face parte dintr-un plan amplu de reducere a costurilor și revigorare a performanțelor financiare, sub conducerea noului CEO, Joshua Schulman, potrivit unui raport Reuters.
Această decizie drastică a impulsionat imediat acțiunile companiei, care au înregistrat o creștere de aproximativ 13%, conform cotațiilor Finance Yahoo.
Un nou drum pentru Burberry
Burberry traversează primele etape ale unui plan de redresare strategică, condus de Joshua Schulman, fost director executiv la Coach și Jimmy Choo. Schulman a preluat conducerea Burberry anul trecut și a implementat o schimbare radicală de strategie, concentrându-se pe valorificarea elementelor emblematice ale brandului: marketingul axat pe „Britishness”, paltoane și eșarfe de lux.
Cu toate acestea, schimbările vin și cu sacrificii. În următorii doi ani, reducerile de personal se vor concentra în principal pe funcțiile de birou, iar fabrica de paltoane din Castleford, Anglia, va renunța la schimbul de noapte. Schulman a explicat că menținerea a două schimburi de lucru a dus la „supraproducție”, iar tăierea schimbului de noapte este esențială pentru menținerea unei amprente de producție sustenabile în Regatul Unit.
Schulman, al patrulea CEO al Burberry din ultimul deceniu, a preluat frâiele de la Jonathan Akeroyd, într-o perioadă de transformare pentru casa de modă. Sub conducerea lui Marco Gobbetti, între 2017 și 2021, Burberry a încercat fără succes să se repoziționeze în segmentul superior al luxului, prin colaborarea cu designerul Riccardo Tisci.
Akeroyd, succesorul lui Gobbetti, a încercat o nouă strategie, punând accent pe accesorii din piele și pe creativitatea designerului Daniel Lee. Cu toate acestea, Schulman a adus o schimbare de direcție, întorcându-se la rădăcinile britanice ale brandului și mizând pe produsele iconice care au consacrat Burberry.
Spectacolul de modă din februarie
Noua strategie a început deja să dea roade. Schulman a declarat că spectacolul de modă din februarie a generat „creșteri de două cifre” în comenzile retailerilor, o gură de aer proaspăt pentru brand, după ce aceștia își reduseseră semnificativ comenzile în ultimii doi ani. „Clienții pe care dorim să îi cultivăm, al cărui număr a scăzut timp de trei ani, sunt acum încântați de ceea ce văd”, a declarat Schulman într-o prezentare pentru investitori.
În ciuda restructurărilor și a schimbărilor strategice, Burberry a evitat o pierdere financiară pentru anul fiscal 2025, încheiat la 29 martie, raportând un profit operațional ajustat de 26 de milioane de lire sterline (34,55 milioane de dolari). Această cifră a depășit semnificativ estimările analiștilor, care preconizau un profit de doar 11 milioane de lire sterline.
Cu toate acestea, vânzările din trimestrul al patrulea au înregistrat o scădere de 6%, deși mai puțin abruptă decât prognoza medie a analiștilor, care estimau o scădere de 7%.