Diete si regimuri

Fructe și legume: de ce ne este foame după ce le mâncam?

Publicat: 09 aug. 2020
De ce ne este foame după ce mancam fructe si legume

De ce ne este foame după ce mancam fructe si legume? Un nou studiu american explică de ce zahărul natural, fructoza, nu satisface nevoia de dulce atât cât o face zahărul industrial, glucoza.

Cine spune dieta, spune neapărat un maxim de fructe și legume. Știm cu toții că ne loveste rapid foamea, chiar și după ce mâncam un kilogram de salată și jumătate de kilogram de fructe, in timp ce după cateva prăjituri, stomacul pare plin.

Cercetătorii de la Keck School of Medicine (Los Angeles) au găsit în cele din urmă explicația.

Glucoză, fructoză, care este diferența?

În primul rând, este important să înțelegem că nu toate alimentele furnizează același tip de zahăr care este necesar pentru buna funcționare a corpului uman.

Fructoza este un zahăr natural, întâlnit mai ales în fructe și legume.

Glucoza este, de asemenea, un zahăr natural care se găsește, de exemplu, în paste și pâine. Dar a devenit inamicul public numărul unu în ultimii ani. Multe organizații de sănătate avertizează împotriva excesului de glucoză. Conținut în principal în produse industriale și consumat în doze mari, se crede că este responsabil pentru diabet, supraponderabilitate sau chiar anumite boli cardiovasculare.

Aceste două tipuri de zaharuri acționează diferit și nu sunt percepute în același mod de creierul nostru, ceea ce poate explica senzația de foame resimțită la scurt timp după consumarea fructelor și legumelor.

De ce ne este foame după ce mancam fructe si legume?

Pentru a-și desfășura studiul, cercetătorii de la Școala de Medicină Keck au studiat cazul a 24 de voluntari.

În prima zi, grupul a consumat o băutură cu glucoză înainte de a lua micul dejun. În a doua zi, același grup a consumat o băutură cu fructoză înainte de prima masă a zilei.

Drept urmare, participanții au raportat că au fost mai puțin flămânzi în prima zi după ingerarea glucozei. Odată cu fructoza, voluntarii păreau să le fie foame și voiau să mănânce mai multe alimente.

Potrivit biologului care a scris studiul, acest lucru este foarte simplu. Fructoza din fructe și legume durează mai mult pentru a fi digerată de organism decât glucoza.

Atunci ar trebui să fim mulțumiți de produse industriale și nu de fructe și legume? Absolut nu, spun cercetătorii! Chiar dacă fructoza necesită mai mult timp pentru a intra în circulația sanguină, aceasta va face tot mai puțin daune sănătății decât glucoza. Data viitoare când mușcați dintr-un măr, aveți răbdare, simptomele foamei vor dispărea în cele din urmă.





Adauga un comentariu