Diete si regimuri

De ce orezul trebuie consumat cu moderatie

Publicat: 29 sept. 2020
mancare de orez
Un nou studiu confirmă legătura dintre consumul de orez și riscurile cardiovasculare. Vina apartine arsenicului anorganic din boabele sale.

Orezul trebuie consumat cu moderatie! Desi dintre cele mai consumate cereale din lume si unul dintre elementele de bază găsite în fiecare bucătărie, acesta poate fi toxic. Dar această plantă, ale cărei rădăcini cresc în apă, absoarbe bine arsenicul în forma sa anorganică. Acest semi-metal este prezent din abundență în apa orezului, în special în Bangladesh, și reprezintă un pericol real pentru sănătatea noastră, deoarece promovează dezvoltarea cancerelor și a bolilor cardiovasculare. Potrivit cercetătorilor de la Universitatea din Manchester și Universitatea din Salford (Marea Britanie), expunerea la această substanță crește riscul de deces.

Un nou studiu confirmă legătura dintre consumul de orez și riscurile cardiovasculare. Vina apartine arsenicului anorganic din boabele sale.

De ce orezul trebuie consumat cu moderatie: risc mai mare de deces prematur

În ultimii ani, asocierea dintre consumul de arsenic și orez a făcut obiectul a numeroase studii. Cel mai recent, publicat în revista Science of the Total Environment, evidențiază corelația dintre consumul de orez și mortalitatea cardiovasculară. Riscul de deces prematur este chiar cu 6% mai mare pentru consumatorii inraiti de orez. Pentru a ajunge la astfel de rezultate, cercetătorii au folosit date alimentare și de sănătate de la autoritățile din Anglia și Țara Galilor.

„Dintre consumatorii de orez din Anglia și Țara Galilor, cei 25% care consumă cel mai mult orez ar putea avea un risc mai mare de mortalitate cardiovasculară comparativ cu cei 25% care consumă mai puțin”, explică prof. David Polya, de la Universitatea din Manchester.

Deși studiul confirmă această legătură, oamenii de știință sunt totuși precauți:

„Există o multitudine de alți factori de luat în considerare, cum ar fi fumatul, obiceiurile alimentare și vârsta. Prin urmare, va trebui efectuată o lucrare suplimentară pentru a confirma aceste rezultate.”

Alegeți orezul basmati

Pentru a reduce riscul, oamenii de știință recomandă consumul de basmati sau orez alb, care conține mai puțin arsenic anorganic. Într-un raport despre arsenicul din orez publicat în revista americană Consumer Reports în 2015, cercetătorii recomanda să se clătească orezul înainte de orice utilizare și să se gătească într-o cantitate mai mare de apă (aproximativ 6 căni). Această metodă de gătit ar reduce astfel conținutul de arsenic cu 30%.





Adauga un comentariu