Deputaţii AUR de Iaşi, Mihail Albișteanu și Cristian Ivănuță au fost în platoul BZI LIVE vineri, 28 aprilie și au discutat despre cum au fost aprobate legile Educației. Practic, spune deputatul Albișteanu, totul a fost pe repede-înainte, pe fugărite. S-au dorit rezultate, fără muncă, fără o strategie pe termen lung.
„Totul s-a făcut foarte repede, erau foarte multe amendamente. Cei de la USR au adus foarte multe amendamente, a fost şi AUR-ul cu câteva sute.. şi s-au grăbit foarte mult. Eu nu am înţeles, dacă s-a stat atâta timp până au fost în gestaţie aceste legi ale Educaţiei, de ce nu s-a făcut în majoritatea parlamentară, să se procedeze cu calm, de ce a trebuit să se îngrămădească totul într-o săptămână? De miercuri până sâmbătă inclusiv, şi apoi iar, săptămâna următoare până joi, ca să ce? Să termine cu ele şi să le arunce cât mai repede în plen? Domnule, făceam în fiecare săptămână pe program normal, şi cât dura, dura. O lună, două, trei, asta e. Dezbatem. Păi ce facem? Ne jucăm cu viitorul ţării?
La un moment dat, doamna preşedintă a comisiei, văzând că sunt prea multe amendamente a şi ameninţat ‘daca nu vă grăbiţi, mai adăugăm o zi’. Păi aşa se pune problema? Ce-i cu graba asta? Ne grăbim undeva, când discutăm de viitorul generaţiilor care vor conduce România în anii următori, unde ne grăbim? Trebuie să facem totul cu foarte mare atenţie.
Deci totul s-a făcut în viteză foarte mare sau până la urmă, din partea cultelor s-a aprobat, ca să nu mai fie bătaie de cap. Şi-au strecurat ce au avut de strecurat, tot au lăsat articolul 224, litera L, ce spune că profesorul nu mai este obligat să promoveze diversitatea, ci trebuie doar să o respecte. Măcar nu te mai obligă să faci propaganda LGBT. Cam asta e problema, dar nici nu poţi să o combaţi.
Nu s-a dat dovadă de seriozitate. S-a muncit, într-adevăr, dar pentru că era inerent. Atâtea amendamente, era normal să stai acolo. Din păcate, peste foarte multe s-a trecut foarte uşor, chiar şi cu amendamentele AUR, şi ne-am dori prin acestea să înfiinţăm în străinătate , în statele UE şi ţările din jurul României, acolo unde sunt comunităţi de romani şi unde sunt imigranţi plecaţi din România, şi au născut acolo sau i-au adus din România, şcoli pentru aceşti copii care nu mai au nici o treabă cu statul român, dar sunt romani. Să poată să studieze limba romană şi tradiţiile româneşti”, a spus Mihail Albișteanu.
Cristian Ivănuță la BZI LIVE
În emisiunea BZI LIVE, deputatul Cristian Ivănuță a prezentat cum prin actualele legi ale Educației, acest element ‘crucial’ pentru o Românie Educată, s-a încercat strecurarea orelor de educație sexuală.
„Dincolo de ceea ce mi-a trecut prin faţa ochilor şi ceea ce a prezentat presa, am văzut care sunt mizele acolo. Mă gândeam şi eu, care e raţiunea, ce ne-a dictat faptul că aceste legi trebuie dezbătute maraton, aşa cum mi s-a dat şi programul, de miercuri până sâmbătă. Asta într-o primă etapă.
Cu mii de amendamente, cu un calup de 570 de pagini numai pentru învăţământul preuniversitar. Mii de amendamente şi atunci m-am dus cu gândul la faptul că, într-adevăr, acest proiect propus de către coaliţie nu este foarte bun, de vreme ce are atât de multe amendamente. Asta denotă faptulc a, deşi înainte de această dezbatere, pe votul comisiei pe amendamente, s-au făcut dezbateri unde am participat şi eu. Au fost 3 zile de dezbateri, unde au fost chemate toate instituţiile, în special părinţi, profesori, sindicate, ONG-uri.. Şi fiecare şi-a spus of-ul. Iar după toate aceste dezbateri, amendamentele propuse de unii am constatat că nu au fost însuşite de nimeni şi au rămas pe dinafară.. Iar aici mă refer la ceea ce doreau părinţii, profesorii şi elevii să se renunţe la cele două tipuri de examene unul după altul, adică admiterea în învăţământul liceal, care este o eberatie şi am să o explic. Iar asta vine din optica noastră, din experienţa pe care am avut-o la catedră. Nu din memorii ale doamnei Deca, care a făcut inginerie navală şi vorbeşte de anul 1989 când nu ştie ce era, dar noi am prins.
A fost introdusă pentru prima dată Capacitatea în 1989, apoi Capacitatea repartizată, că mai apoi prin 2007-2009 a fost acest tip de examen, de Teze cu subiect unic şi au rămas până în 2019, vreo doi ani a funcţionat asta, când s-a numit Evaluare Naţională şi s-a scos şi Istoria şi Geografia României. O repartizare computerizată. Şi uitaţi, că din 1989 şi până la momentul actual, cu acele denumiri schimbate, dar de fapt este acelaşi lucru: adică e un examen, completare de opţiuni şi pe baza examenului, a rezultatelor…
N-am observat vreo breşă sau vreun lucru nelalocul lui, oricum, din punctul ăsta de vedere, învăţământul are multe hibe. Şi acum ei vin şi ne propun altă variantă, folosind o denumire mai veche de cât Capacitatea, admiterea la liceu cu cele două trepte. Şi chiar le-am spus într-o întâlnire mai restrânsă a Comisiei, mai multe puncte de vedere, dar mai ales pe partea de orientare sexuală, ‘Domnule, trebuie scoasă’. Cum poţi să ceri tu unui elev, să-l faci, să-l determini să îşi declare orientarea sexuală? Dar nu cumva prin asta se urmăreşte forţarea introducerii pe mai departe, prin subliminal, acele planuri cadru în care să se introducă Educaţia Sexuală. Ei zic că nu sunt copii care să se declare, dar o să vedeţi cum o să apară aceşti elevi”, a conchis Cristian Ivănuță.