Deputatul AUR de Iași, Silviu Gurlui, a avut o reacție privind propunerea Ministerului Educației de a elimina Istoria și Geografia din trunchiul comun la clasele a XI-a și a XII-a.
„Propunerea Ministerului Educației din România de a elimina Istoria și Geografia din trunchiul comun la clasele a XI-a și a XII-a pare, de departe o iniţiativă fără precedent în Europa.
În cele mai multe țări europene, aceste discipline rămân obligatorii mai mult timp, fie până la sfârșitul liceului, fie într-o formă combinată. Eliminarea completă a lor din trunchiul comun la clasele a XI-a și a XII-a, cum se propune în România, nu e o tendință europeană.
Nu are un corespondent direct în marile sisteme educaționale europene. În țări precum Franța, Germania și Marea Britanie, aceste discipline rămân parte a curriculumului obligatoriu pentru o perioadă mai lungă.
Spre exemplu în Franța, sistemul educațional acordă o importanță semnificativă disciplinelor precum Istoria și Geografia pe parcursul învățământului secundar. Aceste materii sunt integrate în curriculumul obligatoriu și joacă un rol esențial în formarea culturală și civică a elevilor.
În ciclul liceal, care durează trei ani (Seconde, Première și Terminale), Istoria și Geografia sunt predate ca discipline combinate, cunoscute sub denumirea de „Histoire-Géographie”. Acestea sunt obligatorii pentru toți elevii, indiferent de profilul ales. În clasele de Seconde și Première, elevii au, în general, două până la trei ore pe săptămână dedicate acestei discipline. În anul Terminale, numărul de ore poate varia în funcție de specializarea aleasă, dar Istoria și Geografia rămân, de obicei, parte integrantă a curriculumului.
De asemenea, în cadrul examenului național de bacalaureat, „Histoire-Géographie” este o probă obligatorie pentru majoritatea profilurilor, subliniind astfel importanța acestor discipline în evaluarea finală a elevilor.
Această abordare reflectă angajamentul sistemului educațional francez de a oferi elevilor o înțelegere profundă a contextului istoric și geografic, considerând aceste cunoștințe esențiale pentru dezvoltarea unei perspective informate asupra lumii.
Comparație cu alte țări europene:
Marea Britanie – Istoria și Geografia sunt obligatorii până la 14 ani (Key Stage 3), după care devin opționale pentru examenul GCSE (16 ani). Totuși, ele sunt încă accesibile elevilor și parte din cultura generală obligatorie. Germania – Istoria și Geografia sunt obligatorii în învățământul secundar inferior și rămân materii de bază pentru anumite profiluri în gimnaziul superior (liceu).
Ministerul Educației a explicat că această modificare în România are ca scop adaptarea curriculumului la nevoile și interesele elevilor, oferindu-le posibilitatea de a-și personaliza parcursul educațional. Te întrebi, ce interese diferite au elevii din Franţa decât cele din România ???
Te uiţi la performanţă sistemului francez, la rezultate, la cât se investeşte şi la ce performanta au ajuns şi, evident, ne dăm seama limpede că au un sistem de învăţământ temeinic fundamentat, riguros, eficient.
Această abordare reflectă angajamentul sistemului educațional francez de a oferi elevilor o înțelegere profundă esențiala pentru dezvoltarea unei perspective informate asupra lumii. Care este angajamentul sistemului educaţional românesc ?
Înţelegi repede ce investiţii se fac, şi cită rigoare avem în aceste planuri de învăţământ, în această eternă bulversare mioritică când elevii se confrunta prima dată cu instrumente de laborator, cu fenomene noi, cu elemente care le trezesc curiozitatea, îşi pun întrebări, caută răspunsuri. Acolo vedem, măcar că un exemplu minor, ruptură şi haosul în pregătirea de profunzime. O fi doar „scoala altfel” singurele ore când elevii înţeleg ceva mai mult din fenomenele naturale, din lumea înconjurătoare? Răspunsul este pe buzele fiecăruia. Şi e tot mai trist să asistăm la îngroparea unui sistem de învăţământ care a fost, cândva, unul de foarte bună calitate. Acum e unul în comă, de supraviețuire”, a transmis Silviu Gurlui, deputat AUR de Iași.
Boschetarul asta,de ministru al invatamantului,trebuie schimbat urgent.
Unde naiba gasiti numai hahalere pt functia de ministru care doar distrug invatamantul romanesc ?
Ba, voi nu aveti copii ?
Va place sistemul in care invata si se pregatesc pt viata ?
BINE CA DRACII ANTIROMANI AU PUS ISTORIA HOLOCAUSTULUI SI ELEVII PIERD TIMP DIN ORELE ESENTIALE SI ACASA CU NISTE RAHATURI RAHATURI DE ASEMENEA DISCIPLINE. ISTORIA ROMANIEI SI GEOGRAFIA CA SUNTEM ROMANI ASTA NE INTERESEAZA, AICI NE-AM NASCUT SI TRAIT NU LA EVREI. CE SE INTAMPLA IN ROMANIA????? PARINTII TREBUIE SA PROTESTEZE MASIV IMPOTRIVA ACESTOR MIZERII, ESTE DICTATURA COMUNISTA SI IN INVATAMANT
HAUR istule ,aiuritule ,vezi ca nenorocitii semianalfabeți ai ministerului vor sa elimine FIZICA din programele scolare .!
Tu , profesor de Fizica,pe unde esti?
INTRE TIMP O SA INVATATI ISTORIA EVREILLOR SI VETI AVEA PARTE DE ORE DE SCHIMBARE DE SEX, GEN SI EXCURSII HOMOSEXUALE, SAPTAMINA DIVERSITATII ,PRIDE PARADE , ORE DE SEX ANAL SI ORAL SI VETI UITA DE PARINTE 1 SI PARINTE 2 CRESCIND IN MINUNATE FAMILLI CU PARINTI ION SI GHEORGHE IAR VECINII IOANA SI GEORGETA VOR IESI SI EI CU COPIILOR IN COSTUME CURCUBEU VIU COLORATE PE STRAZI PLINE DE STEAGURI CURCUBEU ABORDATE CHIAR SI PE PRIMARII , BISERICI SCOLI , GRADINITIE SI UNVERSITATI !, ASTA INSEAMNA SA FII PROGRESIST !
VOTATI USRNICA