Diete si regimuri

Detox de primavara: 8 sfaturi pentru curatarea ficatului

Publicat: 03 mai 2021
smoothie curatare ficat
Desi nu grasimea provoaca ficatul gras, ci carbohidratii, este totusi important sa o alegeti cu intelepciune.

Poreclit „colectorul de gunoi”, ficatul indeplineste mai multe functii esentiale pentru buna functionare a corpului nostru. Elimina toxinele si sufera dupa excesele noastre alimentare. Pentru a-i usura activitatea, exista cateva recomandari simple de aplicat zilnic sau periodic, in cure de detoxifiere.

Ficatul este cel mai mare organ din abdomen. Rolul sau este de a filtra sangele incarcat cu substante digerate de tractul digestiv si de a le transforma in produse utilizabile de catre organism, prin eliminarea deseurilor si stocarea a ceea ce este in exces. De asemenea, secreta bila, necesara digestiei.

Sensibil la obiceiurile proaste, cu toate acestea, ficatul poate fi rezistent si capabil sa se reinnoiasca daca este ingrijit. Excesul de carbohidrati, fructoza sau alcool, dar si de aditivi sau pesticide, il pot deteriora. Dimpotriva, consumul de fibre, vitamine, minerale, antioxidanti sau anumite grasimi (omega-3 si -9) va fi benefic.

Pentru a elibera ficatul de grasimi, este, prin urmare, necesar sa reduceti aportul de calorii. Dar si pentru a reechilibra continutul farfuriei.

Opteaza pentru alimente neprelucrate

Alimentele procesate contin anumite zaharuri (sirop de fructoza, zahar inversat etc.) si amidon (faina rafinata, amidon de porumb, amidon etc.) care contribuie la supraincarcarea muncii ficatului. In plus, contin aditivi, iar acestia ar putea actiona asupra ficatului modificand microbiota si imunitatea intestinala.

Ca leac de detoxifiere: interzicem produsele ultra-procesate, favorizam produsele brute si gatim.

Favorizati alimentele organice

Din motive intemeiate: pesticidele chimice pot afecta mai ales ficatul.

Ca leac de detoxifiere: opteaza pentru plante din agricultura ecologica. In mod ideal, facem acelasi lucru pentru oua, carne si produse lactate.

Daca este posibil, ramanem organici. Alegeti cereale integrale, leguminoase, paine si cele mai prelucrate fructe si legume (struguri, clementine, cirese, grepfrut, capsuni, nectarine, portocale, mere, caise, pere, telina), ierburi.

Limitati produsele zaharoase

Prea mult zahar ingrasa ficatul, care proceseaza si stocheaza tot ceea ce nu este folosit de organism. „In plus, zaharoza este compusa dintr-o molecula de glucoza si o molecula de fructoza. Cu toate acestea, daca glucoza poate fi metabolizata de celulele noastre, fructoza nu este decat de ficat.

Ca tratament de detoxifiere: nu mai consumati zahar si produse care contin zahar adaugat. Pentru produsele lactate, folosim scortisoara, uleiuri esentiale comestibile (menta, lavanda, citrice). Ne permitem un patratel de ciocolata neagra 90%.

Controlati aportul de fructe

Principalul zahar din fructe este fructoza. Cu toate acestea, nu se pune problema eliminarii acestora, deoarece acestea ofera fibre, vitamine, minerale si antioxidanti.

Ca leac de detoxifiere: alegeti cel mai putin bogat fruct in fructoza si limitati-va la 2 portii pe zi (1 portie = 1 mar, 1 pere, 1 banana, 1 portocala, 2 clementine, 2 kiwi). Fructele uscate sunt evitate sau consumate ocazional si ca inlocuitor pentru cele proaspete (1 portie = 3 caise uscate, 3 prune uscate, 3-4 curmale, 2-3 smochine, 20 boabe de stafide).

Alegeti amidonul in functie de indicele glicemic

Amidonurile GI asimilate rapid promoveaza acumularea de grasime, in special cea care se depune in ficat. De asemenea, furnizeaza o multime de carbohidrati.

Ca tratament de detoxifiere: favorizam IG-urile scazute, suntem multumiti de o singura sursa de amidon pe masa si limitam portia la 100 g, greutate gatita.

Consumati ratii bune de legume

Sunt sarace in calorii, ofera volum pe farfurie, vitamine si minerale, dar mai presus de toate fibrele care stabilizeaza nivelul zaharului din sange, elimina unele toxine si pastreaza microbiota si bariera intestinala.

Ca leac de detoxifiere: se consuma la fiecare masa, ca starter si ca acompaniament, crude si gatite, pana la satietate.

Consuma grasimi, dar moderat

Desi nu grasimea provoaca ficatul gras, ci carbohidratii, este totusi important sa o alegeti cu intelepciune. Omega-3 au proprietati antiinflamatorii si anumite uleiuri contin antioxidanti care protejeaza organele.

Ca leac de detoxifiere: condimentati cu uleiuri de masline, rapita, seminte de in, nuc si camelina, la o rata de 2 portii de 10 g pe zi. Manancam peste de doua ori, favorizand speciile mici (macrou, sardine etc.). Permiteti-va o portie (20 g) de seminte oleaginoase.

Sari peste bauturile alcoolice

Nu numai ca sunt metabolizate intr-o substanta toxica (acetaldehida), dar, in plus, majoritatea furnizeaza cantitati mari de zahar.

In cura de detoxifiere: zero alcool. Apa, cafea si ceaiuri de plante.





Adauga un comentariu