Diete si regimuri

Dieta fără amidon: cum poti slăbi prin această metodă

Publicat: 06 sept. 2020
paste
Amidonul este forma moleculară prin care plantele își stochează energia

Cu siguranta ati auzit sau poate ati si incercat dieta fără amidon, dar pentru a slăbi prin această metodă, trebuie sa tii cont de o serie de aspecte, astfel incat sa nu manifestati probleme de sanatate.

Adesea văzute ca alimente care îngrașă, pastele, orezul și alte alimente bogate in amidon sunt esențiale ca parte a unei diete echilibrate. Dieta fără amidon promite o scădere semnificativă în greutate, dar este într-adevăr o idee bună?

Care este rolul alimentelor cu amidon în dietă

Principalul nutrient din amidon este amidonul. Amidonul este forma moleculară prin care plantele își stochează energia. Prin urmare, consumul de amidon permite corpului nostru să-și însușească această energie și să o stocheze, la rândul său, într-o formă specifică nouă: glicogenul. Această energie este stocată în principal în mușchi, ficat, creier și alte organe vitale. Poate fi apoi utilizat treptat pe măsură ce organismul are nevoie de el.

Dieta fără amidon: în ce constă

Dacă ne privăm corpul de amidon, îl privăm de energia provenită de la plante pe care ar trebui să o primească pentru a-și construi propria rezervă de energie în mușchi, ficat, creier și alte organe vitale.

In urma unei diete fără amidon, depozitele de glicogen sunt golite treptat, fără posibilitatea alimentării acestora. Din fericire, corpul este bine constituit și are o rezervă abundentă și de bună calitate a energiei alternative. Este grăsimea conținută în țesutul gras. Această grăsime poate fi mobilizată în două moduri: ca sursă directă de energie pentru organele consumatoare sau ca intermediar metabolic, permițând reaprovizionarea rezervei de glicogen.

Scopul unei diete fără amidon este, prin urmare, de a forța organismul să mobilizeze grăsimea din țesutul său gras pentru a pierde în greutate.

Dieta fără amidon: lista alimentelor interzise

Mai degrabă decât o interdicție, aceasta este denumită suspendare temporară. Principalele alimente de evitat, ca parte a acestei diete, sunt:

Cerealele: orez, paste, griş, bulgur, hrişcă, ovăz, mei, porumb
Legume: cartof, dovleac, mazăre, linte, fasole roșie, fasole alba, fasole neagra, năut
De asemenea, ar trebui să acordați atenție legumelor galbene (morcovi, sfeclă roșie, ardei roșu etc.) și fructelor cu amidon (banane etc.).

Care sunt riscurile unei diete fără amidon

Corpul uman este conceput pentru a se adapta și are o memorie foarte bună. Privarea bruscă a unui organism obișnuit să consume alimente cu amidon îl traumatizează și stimulează reacțiile în lanț.

După o dietă fără alimente cu amidon, atunci când incepi sa le consumi din nou, intri într-un cerc vicios de scădere/recâștigere în greutate, cu pierderi din ce în ce mai dificile și nesustenabile. Dieta fără amidon este, prin urmare, o idee proastă pentru silueta și sănătatea ta!

Cum să mănânci alimente cu amidon fără să te îngrași?

Deși o dietă fără amidon nu este o idee bună, puteți alege totuși să vă reduceți aportul pentru a vă mentine silueta. Începeti prin a reveni la un consum de alimente cu amidon adaptate la dimensiunea corpului (cantitate, frecvență) sau la ceea ce se dorește să se realizeze (în măsura în care este rezonabil), procedând în etape.





Adauga un comentariu