Titlurile zilei

Doi profesori din Iași, soții Emanuela Cerchez și Marinel Șerban, sunt un exemplu pentru toată România! Cei doi predau Informatica, de decenii, și au performanțe unice. Acum sunt în fața uneia dintre cele mai mari provocări ale carierei – EXCLUSIV

Publicat: 21 aug. 2021
Profesorii ieșeni de Informatică Emanuela Cerchez și Marinel Șerban de la Colegiul Național
Profesorii ieșeni de Informatică Emanuela Cerchez (în calitate de Team Leader) și Marinel Șerban (în calitate de Deputy Leader) de la Colegiul Național "Emil Racoviță" din Iași sunt coordonatorii echipei României care va participa, în perioada 24 august - 28 august 2021, în Ploiești, la Olimpiada Europeană de Informatică pentru Juniori, ediție on-line. Acum sunt în fața uneia dintre cele mai mari provocări ale carierei.

Din nou, orașul Iași este în prim-planul reușitelor de excepție în educație! De această dată este vorba de doi profesori din Iași, soț și soție, care sunt un exemplu pentru toată România. Cei doi predau Informatica de decenii și au performanțe unice. Acum sunt în fața uneia dintre cele mai mari provocări ale carierei. Este vorba de Emanuela Cerchez și Marinel Șerban de la Colegiul Național „Emil Racoviță”. Aceștia, în perioada 24 august – 28 august 2021, la Ploiești, vor coordona lotul național la Olimpiada Europeană de Informatică pentru Juniori, ediție on-line. Aici participă zeci de elevi (până în clasa a VIII-a) din 30 de țări precum: Rusia, Spania, Franța sau Turcia, Azerbaidjan, Kazahstan, respectiv Kârgâzstan.

Demni de toată admirația și respectul! Doi profesori din Iași, soț și soție, sunt un exemplu pentru toată România. Aceștia predau Informatica la Colegiul Național „Emil Racoviță”. Este vorba de Emanuela Cerchez și Marinel Șerban. Acum sunt în fața uneia dintre cele mai mari provocări ale carierei. Astfel, în perioada 24 august – 28 august 2021, la Ploiești, vor coordona lotul național la Olimpiada Europeană de Informatică pentru Juniori, ediție on-line. Aici participă zeci de elevi (până în clasa a VIII-a) din 30 de țări precum: Rusia, Spania, Franța sau Turcia, Azerbaidjan, Kazahstan, respectiv Kârgâzstan.

Totul este rodul unei echipe de profesori pasionați și dedicați. Emanuela Cerchez și Marinel Șerban sunt în mijlocul acesteia

Pe acest plan, așa cum mărturisește pofesorul Emanuela Cerchez, participarea la această competiție vine ca o „cireașă de pe tort” a unei munci, de-a lungul întregului an, a unei echipe de profesori pasionați și dedicați.

„La această competiție participă 30 de țări. Din fiecare echipă, 4 elevi oficial, de până la clasa a VIII-a, iar alți 4 sunt în echipa a II-a. Este foarte important să sublinez că această olimpiadă e posibilă, din România, cât și toate celelalte internaționale la care au participat tinerii români, ca rezultat a unei echipe de profesori pasionați în a-i susține pe copiii performanți. Mai mult, totul are la bază o organizație, fondată la începutul acestui an, anume Societatea pentru Excelență și Performanță în Informatică. Ea este formată din profesori cu performanțe și studenți la Informatică care au fost olimpici”, a declarat Emanuela Cerchez.

O muncă titanică pentru a promova excelența și valoarea tinerilor capabili din România

Mai departe, Emanuela Cerchez arată că este vorba de o muncă titanică a unor dascăli dedicați pentru a promova excelența și valoarea tinerilor capabili din România.

„Participarea la această olimpiadă are în spate munca din tot acest an, de organizare a unor olimpiade județene și naționale, a unor tabere de pregătire și a unei selecții riguroase. A fost o muncă uriașă atât a elevilor, cât și a profesorilor care, în actualul context, petrecut cu activități de învățare on-line, nu au abandonat performanța. Este multă pasiune, dar, pentru că nu doar asta contează, este multă muncă îndârjită. Sperăm că vom avea rezultate foarte frumoase care să arate calitatea învățământului din România”, a mai punctat profesorul Emanuela Cerchez.

La Olimpiada Europeană de Informatică pentru Juniori, ediție on-line și care va avea loc între 24 și 28 august 2021 la Ploiești, participă echipe din 30 de țări. Este vorba de: Rusia, Spania, Franța, Ungaria, Bulgaria, Croația, Armenia, Azerbaidjan, Belarus, Bosnia – Herțegovina, Cipru, Estonia, Georgia, Grecia, Israel, Kazahstan, Kârgâzstan, Letonia, Lituania, Moldova, Macedonia de Nord, Polonia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Elveția, Turcia, Ucraina, Belgia.

Tehnici noi și interactive de predare

De reamintit că, ambii profesori, anume Emanuela Cerchez și Marinel Șerban, folosesc tehnici noi și interactive de predare. Pe de altă parte, au introdus conceptul de poziționare a catedrei în spatele clasei și consideră că trebuie utilizată foarte mult stimularea vizuală a elevilor în procesul didactic. Cei doi au acordat, în exclusivitate pentru emisiunea BZI LIVE (ce poate fi urmărită AICI) un amplu interviu legat de activitatea, experiențele și viziunea lor tehnologică.

„Actualele generații sunt total diferite și fiecare cu specificul ei. Acum, în predare trebuie folosite tehnici cât mai noi, totul să fie interactiv și cât mai atrăgător pentru elevi. Este foarte bine să se utilizeze manualul digital, dar asta nu înseamnă un banal PDF sau o simplă copiere în format electronic a unei cărți, ci să pot avea interacțiune, imagine, un experiment de laborator… Despre asta este vorba, și nu de înlocuire a manualului clasic! Tocmai de aceea e foarte bine să vii cu ceva nou și să te pregătești mereu, asta cu atât mai mult cu cât zona Informaticii este în plină transformare și evoluție”, considera, în Platoul BZI LIVE, Cerchez.

În completare, dascălul Marinel Șerban arăta cât de mult contează dialogul și interacțiunea elev-profesor.

„Da, am avut ideea ca în laborator să am poziționate catedra și calculatorul în spatele clasei, tocmai pentru a putea vedea ce face fiecare copil pe calculatorul său. De asemenea, bineînțeles, păstrând rigoarea și normalitatea actului educațional, niciodată nu am simțit că elevul vrea să-mi demonstreze că știe mai mult sau că vrea să-i arate acestuia că nu știe ceva… Mereu am lucrat în echipă și am fost bucuros să văd cum tinerii vin și propun soluții de rezolvare a unei probleme sau realizare a ceva practic. Tocmai de aceea e fascinantă această disciplină, pentru că poți găsi variate rezolvări la o problemă”, menționa și Șerban.

Goana după note și relația cu părinții

Coordonatoare, la nivel național, a lotului României de Informatică, Emanuela Cerchez a discutat și despre una dintre marile probleme ale învățământului românesc, anume evaluarea greșită și goana după note.

„O mare problemă este această goană după note, lucru care a produs mari probleme în educația românească. În ultimii ani a scăzut nivelul de dificultate al subiectelor de la examenele naționale și, pe de altă parte, este o adevărată goană după note… Să fim serioși, la angajare nu te duci cu carnetul de note sau cu catalogul, ci ești testat legat de ceea ce știi să faci și cum să faci.

La nivel de părinți, acum e o dramă dacă un copil a luat nota 9 și, imediat este intervenția părintelui care, în loc să vadă unde este problema acestuia vine și îți cere explicații și, mai grav, îți spune cum să-ți faci meseria chiar dacă nu are nicio expertiză. Așadar, aici avem o mare problemă deoarece, în societatea românească, nu se mai pune accent pe meritocrație, pe ceea ce știi să faci și cum să faci. E clar că, indiferent de ce meseria pe care o practici, esențial este să faci foarte bine ceea ce faci și, atunci, vei fi respectat pentru asta”, mai spunea Cerchez.

Zona IT, în plină expansiune la Iași. Absolvenții preferă să rămână acasă

Un alt factor analizat și bine observat de cei doi invitați în Studioul BZI LIVE a fost legat de plina dezvoltare a industriei IT și paradoxul că cei mai buni absolvenți pe acest segment de Informatică preferă să rămână acasă, la Iași, și să nu mai plece în străinătate.

„Pe zona în care activăm, vă pot spune că, în ultimii ani, am constatat că cei mai buni absolvenți nu mai aleg să plece în străinătate deoarece avem în plină dezvoltare această afacere în oraș și astfel își pot găsi un job bine plătit, au de unde alege o ofertă, pot avea satisfacție profesională și sunt cu familia. Așadar, aici stăm bine și cred că lucrurile vor crește, în următorii ani, și mai mult. Apoi, avem și noi generații de copii care vin din urmă și care, sunt convinsă, vor crește și mai mult”, a conchis Emanuela Cerchez.





Comentarii
  • Nu știu cât e mit și cât e adevăr dar dacă vreți informatica recomand Moisil . aici s a format elevul cu argint la BOI .. și tot de aici a plecat șeful de promoție de la info Uaic de anul acesta e drept și Racoviță are câțiva elevi eminenți dar prin munca proprie in primul rand.. Oricum in Iași înving doua tipuri de oameni : cei f inteligenți și muncitori și cei f bine proptiți . Mă înclin in fatza primilor!

  • Profesori competenti si dedicati. Cinste lor!

    Daca ar exista un sistem de pregatire pentru elevii supradotati din Iasi, eu unul as fi bucuros sa contribui financiar la sustinerea lui.

  • O numiți pe doamna profesor “un exemplu pentru România” luând in considerare reușitele unor elevi dar ignorând complet felul in care își desfășoară cu adevărat activitatea. Acum ștergeți și comentariile foștilor elevi și părinți care au spus realitatea experiențelor lor extrem de neplăcute dar complet adevărate. Presupun ca nu contează cat rău face doamna profesor dacă 2-3 elevi dintr-o clasa au succes in informatica și restul se tem sa meargă la scoala din cauza dânsei. Scrieți un articol in care ridicați in slavi un monstru al carei activități didactice nu o cunoasteti in totalitate este ceva ce pot înțelege. Dar sa ștergeți realitatea din comentarii in loc sa se traga un semnal real de alarma este mizerabil! Mai ales ca multe dintre comentariile șterse(doar cele negative) nu conțineau un limbaj nepotrivit.

  • Mi-ati sters comentariul dar ma intorc sa spun ca mult iubita doamna profesor Emanuela Cerchez este o scorpie. Multumesc!

  • Probabil este/a fost suparat ca nu au tinut pilele si altele asemenea si a fost pus sa munceasca, la fel ca ceilalti elevi, fara exceptii! Si, desigur era greu! Presupun doar ca si parintii ii tineau isonul, din aceleasi motive! De asta isi permite s-o numeasca scorpie pe doamna profesor!

Adauga un comentariu