Elis Săvoaia vorbește despre întreg procesul creării noului spațiu cu sinceritate și pasiune, descriind drumul de la idee la realitate. Povestea Roots 96 nu este doar despre o cafenea și o băcănie, ci despre curaj, despre susținerea brandurilor locale și despre dorința de a aduce ceva diferit în inima Iașului.
Într-un moment în care tot mai multe afaceri aleg să se axeze pe produse de import, ei au pus accentul pe producători români și pe etichete curate. Întâmplarea a făcut ca locația perfectă să apară exact la momentul potrivit, transformând o simplă plimbare prin Copou într-un nou început.
Elis Săvoaia vorbește despre întreg procesul creării noului spațiu
Elis Săvoaia vorbește despre întreg procesul creării noului spațiu și despre cum fiecare etapă a venit cu provocări, dar și cu satisfacții, care ulterior i-au făcut să fie foarte mândri de inițiativa pe care au luat-o.
„Focusul nostru este să promovăm branduri locale, motiv pentru care avem o proporție de 85% doar branduri românești, și printre ele, clar sunt și câteva locale”, povestește ea.
Ideea numelui Roots 96 vine dintr-un detaliu personal:
„Cifra 96 este anul de naștere al amândurora, și al meu și a lui Bogdan și am vrut să ne lăsăm amprenta și în numele locației”.
Procesul creativ a fost susținut de designerul Ramona Nichita, alături de care Elis a reușit să contureze atmosfera dorită:
„Eu mi-am făcut research-ul de dinainte să vorbesc cu ea și știam în prima fază ce îmi doream. I-am dat imaginile care m-au inspirat, iar ea a înțeles foarte bine ce îmi doream, astfel încât proiectul a fost acceptat de la început, doar cu mici adăugiri, care au fost mai mult pe partea tehnică decât estetică”.
Povestea spațiului din Copou a apărut neașteptat, într-o seară obișnuită: „Observ locația, care avea un afiș mare pe geam *De închiriat*, pe care până atunci nu îl observasem niciodată. Ulterior am aflat că de mult era în așteptarea unui chiriaș. Și uite cum am găsit-o eu fix când aveam nevoie”.
Roots 96, o combinație de curaj și autenticitate
Deschiderea Roots 96 a fost o decizie mai degrabă curajoasă decât rațională:
„Cred că am fost foarte curajoși. Mai mult curajoși decât raționali. Mai ales pentru că am deschis vara, când toată lumea pleacă în concediu. A fost o lecție pentru noi”.
Conceptul locației se bazează pe două componente: partea de cafenea, unde clienții pot lua cafea to go sau se pot relaxa la măsuțele disponibile, și partea de băcănie, unde pot fi găsite produse atent selectate – unt de arahide, unt de fistic, mixuri cu miere și fructe, dulcețuri, zacuscă și conserve.
„Atunci când alegem brandul cu care să lucrăm, suntem foarte atenți la eticheta lor, și anume să fie produse cât mai curate, cu etichete cât mai curate, cu puține ingrediente, fără conservanți și să fie friendly și pentru copii”, subliniază Elis. Procesul de colaborare cu producătorii a fost natural: „Pe cei mai mulți i-am contactat prin e-mail, foarte mulți dintre ei au chiar pe site-ul lor categorie specială pentru colaborări și majoritatea a fost foarte deschisă”.
Alegerea acestui drum confirmă o misiune clară: aceea de a promova un stil de viață sănătos, cu produse românești și de calitate, într-un spațiu creat cu suflet și viziune. Elis Săvoaia vorbește despre întreg procesul creării noului spațiu cu mult entuziasm și optimism.
Pentru mai multe detalii, urmăriți podcastul AICI.