În ultimele trei luni 185 de elevi de la Colegiul Economic „Virgil Madgearu” Iași, însoţiţi de cadre didactice ale colegiului au realizat mai multe vizite ce au debutat cu o vizită de studiu la fabrica 1st. CRIBER din Săvinești, județul Neamț. CRIBER NET este un etalon în antreprenoriat, cu o experiență de 23 de ani în activitatea de proiectare și execuție a ambarcațiunilor, instalațiilor de epurare, rezervoare destinate industriei chimice, fose, pivniție subterane. Astfel, 1st
CRIBER este prima firmă românească ce a realizat sisteme de epurare dintr-un
compozit unic, poliester armat cu fibră de sticlă.
A doua vizită s-a realizat la stația de sortare și transfer Ruginoasa care utilizează o instalaţie cu un grad mediu de mecanizare: fracţiile de hârtie/carton şi plastic selectate manual, metalele sunt selectate cu ajutorul magneţilor, iar sticla stocată direct în containere şi nu este procesată pe linia de sortare.
În aceeași zi madgeariștii au luat parte la prezentarea proceselor de producție de la societatea PROINVEST Pașcani. Proinvest Group fiind un important furnizor de soluții din oțel din România, cu multiple facilități de producție specializate în prelucrarea oțelului. Compania oferă o gamă vastă de produse din oțel și servicii personalizate cu aplicabilitate în diferite industrii precum construcții, automotive sau hidraulică, cu un raport optim între calitate și preț.
Fabrica EGGER, Suceava a fost compania care ne-a deschis porțile pentru o nouă experență de învățare. Fabrica Egger din România este una din cele mai moderne fabrici de prelucrare a lemnului din lume! În 2020 cifra de afaceri afaceri a fost de aproximativ 1,45 miliarde lei generând la nivel local până la 2000 de locuri de muncă. Linia de fabricație utilizată este de ultima generație. Produsele de înaltă calitate sunt exportate în Japonia, America, China, Taiwan.
De asemenea, una dintre cele mai mari unități de abatorizare bovine şi cabaline din România, Doly-Com Distribution SRL, reprezintă un alt model de succes antreprenorial românesc de care tinerii madgeariști au parte. Întreprinderea Doly-Com Distribution a fost înființată în 1997 și reprezintă una dintre cele mai mari societăți ambalatoare de carne proaspătă din ţară. Toată gama de produse este destinată procesatorilor şi revânzătorilor sau HoReCa fiind comercializată sub brandurile proprii sau brandurile retailerilor. Carnea procesată de Doly-Com ajunge în România la cele mai mari magazine: Metro, Selgros, Mega Image, Carrefour, Kaufland dar și ţări cum ar fi: Suedia, Austria, Franţa, Italia, Cehia, Danemarca și Olanda.
Vizitele derulate în cadrul proiectului “SOLUȚII DE FACILITARE A PROGRAMELOR DE ÎNVĂȚARE LA LOCUL DE MUNCĂ ȘI STAGIILOR DE PRACTICĂ PENTRU ELEVI ÎN CALIFICĂRI DIN SECTOARE ECONOMICE CU POTENȚIAL COMPETITIV _PRACTIC”, POCU/633/6/14/130745 au avut drept scop promovarea și dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale din rândul tinerilor. Elevii au aflat cum s-a constituit firma, idei noi de business, precum și procesul de producție a produselor create acolo.
„Aceste tipuri de activități, ca de altfel toate activitățile care se derulează în cadrul proiectului implementat de colegiul nostru, au menirea de a dezvolta spiritul antreprenorial în rândul elevilor, de a le deschide noi orizonturi, pentru a putea face acest pas deosebit de important care este trecerea din postura de elev în cea de angajat și, de ce nu, în cea de antreprenor”, a declarat prof. dr. Laura Maria Carstea, directorul Colegiului Economic „Virgil Madgearu” și managerul acestui proiect.
Proiectul “SOLUȚII DE FACILITARE A PROGRAMELOR DE ÎNVĂȚARE LA LOCUL DE MUNCĂ ȘI STAGIILOR DE PRACTICĂ PENTRU ELEVI ÎN CALIFICĂRI DIN SECTOARE ECONOMICE CU POTENȚIAL COMPETITIV _PRACTIC”, POCU/633/6/14/130745 este finanțat în cadrul Programul Operațional Capital Uman (POCU) 2014-2020, Obiectiv Tematic 9. Promovarea incluziunii sociale, combaterea sărăciei și a oricărei forme de discriminare, Axa Prioritară 6. Educaţie şi competenţe, Prioritatea de investiții: 10.iv. Îmbunătățirea utilității sistemelor de educație și formare pentru piața muncii, facilitarea trecerii de la educație la muncă și consolidarea sistemelor de educație și formare profesională și a calității lor, inclusiv prin mecanisme pentru anticiparea competențelor, adaptarea programelor de învățământ și crearea și dezvoltarea de sisteme de învățare bazate pe muncă, inclusiv sisteme de învățare duale și de ucenicie, Obiectivul specific 6.14 Creșterea participării la programe de învățare la locul de muncă a elevilor și ucenicilor din învățământul secundar și terțiar non-universitar, cu accent pe sectoarele economice cu potențial competitiv identificate conform SNC și din domeniile de specializare inteligentă conform SNCDI.