Prima pagină » National » Gabriela Firea, mesaj pentru ministrul Mediului: „Primele efecte în reducerea poluării aerului nu vor apărea mai devreme de 2023”

Gabriela Firea, mesaj pentru ministrul Mediului: „Primele efecte în reducerea poluării aerului nu vor apărea mai devreme de 2023”

19 feb. 2021, 22:47,
Bianca Rebegea în National

Vineri, 19 februarie, Gabriela Firea, senator PSD, a postat un mesaj pe o rețea de socializare, în care îl avertizează pe ministrul Mediului, Barna Tánczos, în legătură cu tot ce înseamnă combaterea poluării în Capitală. „Săptămâna aceasta am făcut în plenul Senatului o interpelare în atenția domnului  Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor.”, scrie Gabriela Firea, fostul primar general al Bucureștiului.

„Am promis, nu doar locuitorilor Capitalei, ci tuturor românilor, că în Senat voi fi vocea oamenilor. Așa cum, în Primăria Generală am fost sprijinul bucureștenilor. Mă voi bate în continuare pentru ca Bucureștiul să aibă un buget adecvat nevoilor, dar și pentru ca proiectele inițiate de mine să fie continuate.” a scris Gabriela Firea.

Gabriela Firea: „Domnul ministru pierde din vedere faptul că implementarea pachetului de măsuri va necesita un termen minim de 6 luni”

Gabriela Firea îi atrage atenția ministrului mediului, Tánczos Barna, în ceea ce privește implementarea pachetului de măsuri pentru reducerea poluării. Ea este de părere că dacă ministrul nu va fi atent la cele șase luni necesare, primele efecte în reducerea poluării aerului nu vor apărea mai devreme de 2023.

„Săptămâna aceasta am făcut în plenul Senatului o interpelare în atenția domnului Barna Tánczos, Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor. Acesta a declarat că una dintre prioritățile mandatului său este combaterea poluării aerului și ca va lansa o dezbatere publică extinsă, pe parcursul acestui an, dedicată combaterii acestui fenomen.

Vom avea, poate, la finalul lui 2021, un pachet de măsuri pentru combaterea poluării, ce va trebui adoptat și, ulterior, implementat.

Numai că domnul ministru pierde din vedere faptul că implementarea pachetului de măsuri va necesita un termen minim de 6 luni, mai ales dacă este vorba de taxarea celor care poluează. Ceea ce înseamnă că primele efecte în reducerea poluării aerului nu vor apărea mai devreme de 2023.

Prin intermediul interpelării, l-am anunțat pe domnul ministru că are deja instrumente, aprobate și implementate, pentru combaterea poluării. La nivelul Capitalei, prin H.C.G.M.B. nr. 325/14.06.2018 a fost aprobat Planul Integrat de Calitate a Aerului în Municipiul București pentru perioada 2018-2022 (P.I.C.A.), după o amplă consultare publică.

Acest plan prevede măsurile pentru reducerea poluării aerului și autoritățile responsabile, respectiv PMB, Primăriile Sectoarelor 1-6, Ministerul Transporturilor prin CNAIR și Metrorex, Ministerul Economiei – prin ELCEN, respective Ministerul Mediului, prin Agenția de Protecție a Mediului București (APMB).”

Gabriela Firea: „Trebuie să nu stăm cu mâinile în sân”

Fostul primar general al Capitalei consideră că există posibilitatea căutării unor noi acțiuni pentru combaterea poluării aerului, însă până când vor fi aprobate, este necesar să se ia măsuri.

„Putem căuta noi acțiuni și măsuri pentru combaterea poluării aerului, dar până când acestea sunt aprobate și implementate, trebuie să nu stăm cu mâinile în sân. Autoritățile locale, căci ele duc greul, trebuie sprijinite, iar modificarea cadrului legal este doar una dintre opțiunile pe care Guvernul și Ministerul Mediului, ca autorități centrale, le au la îndemână.

Așa cum am susținut și în calitate de primar general, stabilirea unor taxe pentru poluare, indiferent de natura ei, care să se aplice național, unitar, nediscriminatoriu poate fi o soluție pentru reducerea acestui fenomen. Până vom avea așa ceva, trebuie să aplicăm și să respectăm măsurile aflate în vigoare.”

Ar putea fi introdusă o nouă taxă de poluare pentru maşini

Ministrul Mediului a arătat că, în momentul de față, sunt doar discuţii pe tema taxei de poluare pentru mașini, iar proiectul va intra în dezbatere publică în luna aprilie, după ce bugetul de stat pentru 2021 va fi aprobat și după ce va fi aprobat Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.

”Putem vorbi despre o taxă de poluare, putem vorbi despre o formă de taxă care este aplicabilă în majoritatea ţărilor din Uniunea Europeană, o formă prin care poluatorul plăteşte acolo unde există poluare. Şi această dezbatere publică cred că trebuie să aibă loc în cursul anului 2021. Am avut o primă discuţie cu dealerii şi producătorii auto, dar nu despre taxa auto, ci despre programele de susţinere a înlocuirii parcului auto.

După aprobarea bugetului şi după finalizarea discuţiilor pe baza Programului de Rezilienţă şi Relansare, vom lansa dezbateri publice, atât cu autorităţile publice locale unde avem infrigement pe poluarea aerului, despre soluţiile care sunt propuse de UAT-uri, cât şi cu cetăţenii, dealerii auto şi producătorii auto pentru a vedea în ce măsură România trebuie să se alinieze în rândul statelor care aplică diverse forme de taxare a poluării sau trebuie să rămânem în grupul celor 3-4 state membre ale UE care nu aplică nicio formă de taxare a poluării aerului”, a declarat Barna Tanczos.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`