International

Grupul american Meta, compania-mamă a Facebook, a primit două amenzi în valoare de 390 de milioane de euro pentru încălcarea Regulamentului general privind protecția datelor

Publicat: 05 ian. 2023
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Grupul american Meta compania-mamă a Facebook a primit două amenzi în valoare de 390 de milioane de euro pentru încălcarea Regulamentului general privind protecția datelor
Grupul american Meta, compania-mamă a Facebook, a primit două amenzi în valoare de 390 de milioane de euro pentru încălcarea Regulamentului general privind protecția datelor

Grupul american Meta, compania-mamă a Facebook, a primit miercuri două amenzi substanţiale în sumă totală de 390 milioane de euro pentru încălcarea Regulamentului general privind protecţia datelor (GDPR/RGPD), a anunţat Comisia irlandeză pentru protecţia datelor (DPC), care acţionează în numele Uniunii Europene, informează AFP.

Comisia irlandeză a precizat, într-un comunicat, că Meta şi-a încălcat „obligaţiile în materie de transparenţă” şi se foloseşte de o bază juridică eronată „pentru a procesa datele cu caracter personal în scopuri de publicitate” ţintită.

Sancţiunea urmează după adoptarea la începutul lunii decembrie a trei decizii cu caracter obligatoriu de către Comitetul european privind protecţia datelor (CEPD). Una dintre ele, referitoare la WhatsApp, a fost notificată ulterior DPC şi va face obiectul unei decizii săptămâna viitoare.

Asociaţia NOYB de apărare a vieţii private, aflată la originea celor trei plângeri împotriva Meta, acuză gigantul american că reinterpretează consimţământul „ca un simplu contract de drept civil”, care nu permite refuzarea publicităţii ţintite.

În octombrie 2021, autoritatea irlandeză propusese iniţial un proiect de decizie care valida baza juridică utilizată de Facebook şi propunea o amendă între 26 şi 36 milioane de euro pentru lipsă de transparenţă.

Comisia Naţională de Informatică şi Libertăţi (CNIL, autoritatea franceză de protecţie a datelor personale) şi alte autorităţi de reglementare şi-au exprimat dezacordul faţă de acest proiect de sancţiuni, considerându-l mult prea slab. Ele au cerut CEPD să judece diferendul, iar aceasta le-a dat câştig de cauză în chestiunea bazei juridice.

Asociaţia NOYB a salutat miercuri decizia, considerând că ea va obliga Meta să creeze „o opţiune de consimţământ da/nu” pentru utilizarea datelor personale ale utilizatorilor săi, fără de care compania „nu le poate utiliza datele personale pentru o publicitate personalizată”.

Autoritatea irlandeză a condamnat deja gigantul californian în septembrie la o amendă de 405 milioane de euro pentru abateri în ce priveşte procesarea datelor minorilor, iar în noiembrie la o amendă de 265 milioane de euro pentru protejarea insuficientă a datelor utilizatorilor.

Adauga un comentariu