Local

Haosul din traficul din Iași ar putea să dispară! Municipalitatea propune noi reguli pentru conducătorii auto

Publicat: 29 sept. 2022
_____ Vizualizări 38 Comentarii
Haosul din traficul din Iași ar putea să dispară Municipalitatea propune noi reguli pentru conducătorii auto
Traficul îngreunat din Iași reprezintă o problemă pentru municipalitate

Traficul din Iași a fost adus în discuție în ședința de Consiliu Local de miercuri, 28 septembrioe 2022. Cozile imense de mașini, timpii de staționare în trafic, precum și desincronizarea semafoarelor contribuie la îngreunarea acestuia. Mihai Chirica dorește bandă specială de circulație destinată transportului în comun, dar și modificarea codului fiscal. Se prevăd taxe mai mari pentru posesorii mai multor atutoturisme

În ședința de Consiliu Local de miercuri, 28 septembrie 2022, s-a ridicat din nou problema haosului din traficul din Iași. Cozile imense de mașini ce se întind pe kilometri întregi reprezintă o problemă din ce în ce mai mare. Numărul mereu în creștere al autoturismelor înmatriculate pe raza orașului Iași sunt greu de gestionat. Se dorește crearea unei rețele de sincronizare a traficului, precum și crearea unei benzi speciale pentru transportul în comun ce ar urma să ajungă din zece în zece minute.

Mihai Chirica
Mihai Chirica propune suprataxarea celor ce au mai multe autoturisme

Traficul din Iași, o aventură cu final nefericit

Manuel Ciprian Bostan
Se dorește sincronizarea mai eficientă a semafoarelor din Iași

În ultimii ani, ieșenii petrec mai mult timp în trafic decât la muncă. Ambuteiaje, străzi blocate precum și creșterea numărului de incidente în trafic sunt problemele cu care se confruntă orice conducător auto în Iași. Cele mai importante bulevarde și străzi din Iași sunt mereu blocate. Această problemă a fost ridicată de consilierul local Manuel Ciprian Bostan în ședința de Consiliu Local din 28 septembrie 2022

„Este o problemă ce ne preocupă pe toți. Trebuie să căutăm soluții. Există puncte de blocaj la baza pasarelei Socola dar și în fața Loiceului CFR. Probabil există o desincronizare a semafoarelor. Știu că sunt probleme pe mai multe artere intens circulate în Iași. Nu există o fluidizare!“, precizează Manuel Ciprian Bostan.

Municipalitatea gestionează în prezent un număr de 136.000 de autoturisme înmatriculate pe raza orașului Iași, față de anul 1990 când existau 22.000. Din păcate drumurile sunt aceleași, întrucât mari modificări în cei peste treizeci de ani nu au fost realizate, a precizat Mihai Chirica, primarul municipiului Iași.

 ambuteiaj strada
Cozile imense de mașini se întind pe kilometri întregi pe cele mai circulate strazi din Iași

Se cer măsuri drastice de taxare a conducătorilor auto

autoturisme in intersectie
Municipalitatea gestionează în prezent un număr de 136.000 de autoturisme înmatriculate pe raza orașului Iași, față de anul 1990 când existau 22.000

Mihai Chirica, primarul municipiului Iași, precizează că dorește să implementeze o serie de măsuri pentru rezolvarea problemei traficului pe raza orașului. În viitorul apropiat toate aspectele ce vor ajuta la decongestionarea traficului vor fi discutate și se va trece la implementarea acestora.

„Modernizarea va fi un punct ce va crește fluența traficului. Benzi de circulație dedicate. Vom avea o bandă dedicată transportului în comun ce va veni la zece minute. Vom avea cinci benzi, una dedicată transportului public. Ne-am gândit la semaforizarea reversibilă ce este mult mai eficientă. Vom pune restricții pentru mașinile de scoală dar și pentru cele cu tonaj greu. Ultima măsură constă în modificarea în totalitatea a codului fiscal. Posesorii de două sau trei mașini sau cei ce dețin mașinii cu normă de poluare scăzută trebuie să fie suprataxați. Vreau să fie nevoiți să vândă autoturismul întrucât nu i se mai justifică valoarea“, declară Mihai Chirica.

Tot în cadrul ședinței de Consiliu Local, Mihai Chirica a precizat că problema traficului din Iași este una cu care se confruntă orice oraș aglomerat din Europa. Problema nu este reprezentată de sincronizarea semafoarelor, ci de șoferii care fac tot felul de manevre interzise în trafic.

Comentarii
  • Scoate toate rablele din oraș și atunci se va putea circula normal. Non euro-euro 3, din 2025 euro 4, din 2030 euro 5, din 2035 euro 6. Simplu.

  • Dacă analizați situația, având în vedere 130.000 autoturisme, greșiți ! În Iași cred că peste 60.000 autoturisme din alte județe sunt PERMANENT în localitate (BT, NT, SV, BC etc). Aceste autoturisme plătesc taxele în județele în care sunt înmatriculate și parcchează și folosesc ”traficul” din Iași. Aici e problema!!! Ce faceți?

  • Asta e solutia domnule primar CHIRICA? Sa faceti banda unica pentru transportul public? Asa ati facut in Nicolina-CUG si ati paralizat tot traficul! Problema o reprezinta sincronizarea semafoarelor! Asta trebuie rezolvat urgent!

  • Da’ pulitistii rutieristi mancatori de pizza cind isi vor misca fundurile de prin birouri? S-a umplut sediul de trantori…
    Soric, Ciopraga, ce fel de sefi sunteti? Scoateti leprele la strada.

  • Semafoarele montate nu trebuiau să fie sincronizate automat prin sistemul de management inteligent al traficului? Ați luat șpagă și ați înlocuit semafoarele vechi cu semafoare obișnuite. Bani cheltuiți de pomană, aiurea. La fel ați făcut cu tuburile pe care le-ați băgat în pământ și în care trebuia să băgați firele de pe stâlpi. Tuburile stau goale în pământ iar stâlpii sunt plini de fire. Niște hoți și șpăgari.

  • Solutia e simpla.Multele masini din afara iasului trebuiesc suprataxate plus cei care locuiesc in afara orasului in zonele asa zise metropolitane.In fiecare dimineata isi duc copii la scoala in oras si blocheaza absolut tot traficul.Pt ei trebuie o taxa de intrare in oras pt disconfortul si poluarea produse.Ei isi creeaza propriul confort iar noi iesenii trebuie sa suportam poluarea,nesimtirea din trafic produsa de ei

  • Dar suprataxarea ta ca ai vreo 7 case? Sincronizeaza semafoarele poooolii care ne-ai tot batut la cap ca sunt inteligente si in apropiere de intersectie nu lasa sa se parcheze pe 100 ml si ai rezolvat treaba Booooule!!!

  • Nu iesenii sunt problema, ci cei care fac naveta din zona rurală.Impuneti stickere de parcare ca-n București.Cei care nu au în proprietate apartament pe raza mun.Iasi sa nu poată parca decât contra cost, oriunde s-ar deplasa.

  • afara din oras cu tot ce e sub EURO4, boschetarii mai fac si ture aiurea prin oras de nu mai poti merge pe Copou din cauza putorii noxe.

  • De unde banda in plus??? Revenim la lipsa parcarilor. Masinile de mare tonaj in oras. Toti care si_au construit case in oras isi tin masina in strada „e la mine in fata casei” ; da dar strada e a orasului… da, taxa de parcare daca nu o bagi in curte. Iesirea din oras prin Pacurari ….. o banda .. de rasul curcilor. Intrare-iesire Bucium o banda ???? Dar facem santuri deschise si neingrijite, o adevarata capcana pentru masinile care derapeaza sau se feresc de altii. Ceausescu cu copacii pe marginea drumurilor iar acum SANTURILE. Declarati Iasul inchis la constructii ca orice alt oras mare care se respecta si construiti in zona metropolitana cat vreti, dar cu strazi si parcari. Dragi edili ai orasului parcari…parcari….parcari….parcari

  • Vrajealaaaaaa…. Ne duce cu vorba. Auzi, zice el de ultimii 30 de ani, dar a fost in primarie in ultimii 10. Numarul de masini va creste. Nu poti sa interzici accesul pe baza de IS vs alt juset, sau pentru cei din zona metropolitana. Unii au inca in familii CI de Iasi. Da, management de trafic da, largire de benzi da si constructia de centuri. Daaaaa…. o p..ă. Idioti cei care cred asa ceva.

  • Multi au dreptate foarte multe masini din alte judete .Cu ei vedeti ce e de facut .Nu cred ca supra impozitarea noastra a iesenilor e solutia de descongestionare a traficului .

  • AR TREBUI TAXAȚI BOII DIN PRIMĂRIE ȘI DE LA COMISIA DE CIRCULAȚIE….
    DE 30 de ani nu au făcut nimic.Doar au păpat bani de la stat…
    Ar trebui taxați și vei de la urbanism ce au dat autorizații de contribuție aiurea fără să prevadă și descărcarea rutieră..

    IAR ACUM LIMBRICUL ĂSTA DE PRIMAR COMUNIST SE GÂNDEȘTE EL…
    NU SUNT ÎN STARE SĂ SINCRONIZEZE 2 SEMAFOARE…
    NU SUNT ÎN STARE SĂ PUNĂ MILIȚIA LA TREABĂ..

  • Din ’89 și pana acum nu ati fost în stare sa faceti o sosea de centura, pt a scoate traficul greu din oraș…locuri de parcare nu, semafoare inteligente nu, rable în oraș full.Clujul își face metrou și tu te gândești cum sa sincronizezi semafoarele!Ce faceți voi, are un singur raspuns:INCOMPETENTA!

  • Mafiotii din primarie cica incurajeaza transportul in comun, dar de exemplu pe Cuza Voda, unde teoretic e interzis cu masina, merg masinile bara la bara, fac cozi din Cucu pana in Piata Unirii, iar tramvaiele stau mai mult pe loc. Nimeni nu mai respecta nicio regula, iar strazile sunt o jungla pentru ca politia (locala si nationala) sta si freaca menta prin birouri.

  • Cum adica….Vreau să fie nevoiți să vândă autoturismul întrucât nu i se mai justifică valoarea“!!!!! Tu decizi asta, mai netotule?

  • Scoate toate rablele din oraș și atunci se va putea circula normal. Non euro-euro 3, din 2025 euro 4, din 2030 euro 5, din 2035 euro 6. Simplu

  • Nu mai autoriza construcția de blocuri , este sufocat orașul asta de imobiliare și scoate rablele inclusiv euro 4, în special uber &bolț sunt 6000 de mașini în orașul Iași, majoritatea cu până la 14 ani vechime…

  • Se pune doar problema autoturismelor. Dar despre autoutilitarele si tirurile care traverseaza zi de zi orasul dupa bunul plac, de ce nu se discuta?

  • Este foarte bine ce vrea sa facă primarul, cu suprataxarea celor care au mai multe mașini su în funcție de norma de poluare. Deasemenea trebuie prioritizat transportul în comun. Însă nu vb de construirea de parcări etajate, multe mașini sunt parcate aiurea (pentru ca nu oamenii unde sa parcheze) si îngreunează traficul. Trebuie construite parcări atât la întrarea în oraș cât și în oraș.

  • Traficul din zona aleii Sadoveanu se poate rezolva prin eliminarea unui limitator de viteza (cocoasa) montat la intersecția cu strada Ursulea. Din cauza acestui limitator, dimineața, coada se întinde pana la Breazu, după restaurantul La Castel. Dar cine sa vadă, cei din primărie?:). Probabil vreun boss sta pe strada Ursulea și trebuie sa iasa primul…. prostii stau la rand. E destul sa te uiți pe waze și sa înțelegi unde e problema

  • DAR CE FACEM CU RABLELE SI HARBURIELE ASA ZISILOR PATRONI DE TRASEE….CARE DUC SI ADUC NAVETISTII IN IASI!!! AU HAUTOBUZE DE 25-30 ANI, CURG TABLELE SI PLOUA IN ELE, TOATE SUNT EURO 1 SI 2!!!

  • Din comentariile de Mai sus imediat se poate trage o concluzie , și anume ca Romanul sa născut in mașina . Mulți sunt atât de patrioți încât nu cred ca au fost msi departe de Constanța sau Cheile Bicazului unde a dat o fuga sa facă grătar …
    Baaaa inapoiatilor puneți mâna si cumpărați-vă bilete ieftine la avion si mai ieșiți in Lume sa vedeți TRAFIC . Toată Europa este plină de mașini ,voi credeți ca sa inventat aglomerația la Iasi ?! Problemele din trafic in Ro sunt din cauza COCALARILOR grăbiți si a multor alte abateri care rămân NEPEDEPSITE ,simplu.
    Auzi bă Panarama care spui ca de când sa făcut banda unica in CUG se face trafic …pai si ce înainte nu era din Horpaz ? Tramvaiul ajunge in 30 min in Copou din capăt CUG
    Tu dacă ești Talalau stai in mașina ,in trafic

  • Bai la primărie sunt niste cretini. Au papat bani din 89 și nu fac nimic. Un drum un pasaj nimic. Niste lepre ordinare. Sunt multe mașini dar și bani mai multi aduși la buget. Ce fac ei din banii aia?. Ii fura in loc sa facă străzi , poduri etc. Și dau vina pe oameni că au multe mașini. Ei sunt niste cretini că nu au făcut nimic de 30 de ani.

  • Trebuie și Primăria, Poliția, Comisia de Circulație, cei de la Urbanism să-și facă treaba, dar și cetățenii să mai renunțe la unele drumuri inutile, nu știu, chiar e nevoie de mașină pentru a te deplasa, 500m-1-2-3 km? Locuri de parcare nu se pot face pentru toți, asta e clar, cât timp încă se construiește haotic. Interzis tonajul greu la orele de vârf, mașinile de școală (deși în trafic e normal să-i obișnuiești pe viitorii șoferi), un oraș mai atractiv pentru pietoni și transportul alternativ. În plus, mai mult verde, că lipsește cu desăvârșire. Soluții se găsesc, doar că trebuie adaptate orașului nostru.

  • Multă prostime!! Dacă scoți mașinile non euro pana la euro 3 și le înlocuiești cu euro 4, 5,6…10, nu tot in trafic or sa fie? Alea zboară? Cât despre aia care mâncați la rahat legat de cei care vin din ” zona metropolitana”, dacă nu ai o școală sau mijloc de transport în comun în apropiere atunci ce fac, țin copilul acasă?? Problema e cu aia din oraș care au stația(de tramvai, autobuz) în fata blocului dar duc copilul cu mașina pt 2 statii

  • La peste 100000 de automobile care plătesc taxe de parcare,asigurări , rovignete și alte taxe câte străzi a modernizat,câte benzi pe sens au dispărut cu ideea traficului rapid?De fapt unde sunt banii pe care orice posesor de auto îi plătește?Taxele sunt anuale…

Adauga un comentariu