Prima pagină » Titlurile zilei » Imaginile care aruncă totul în aer! A atins sau nu betoniera rulota tractată de autoturism, înainte ca aceasta să fie spulberată de TIR, la Târgu Frumos? Controverse uriașe: „100% este vinovat!”

Imaginile care aruncă totul în aer! A atins sau nu betoniera rulota tractată de autoturism, înainte ca aceasta să fie spulberată de TIR, la Târgu Frumos? Controverse uriașe: „100% este vinovat!”

15 aug. 2025, 02:00, 38 ,
Dragoș SAVIN în Titlurile zilei

O ipoteză pare că aruncă totul în aer în cazul accidentului rutier care a avut loc la ieșirea din Târgu Frumos. Imaginile surprinse de o cameră de bord par să arate că altcineva este vinovat de producerea tragediei. Polițiștii trebuie să facă verificări pentru a stabili cum s-a întâmplat nenorocirea

Tragedie greu de descris în cuvinte, la Iași. O familie formată din 4 membri, doi adulți și doi copii, a fost implicată într-un cumplit accident rutier la Iași. Andrei și Cătălina C. se aflau într-un autoturism, împreună cu fiicele lor de 8 și 14 ani. Se îndreptau spre munte, acolo unde urmau să campeze cu rulota pe care o tractau după autoturism. La ieșirea din Târgu Frumos, timpul avea să se oprească în loc pentru ei. Din cauze, până acum, necunoscute, autoturismul pătrunde pe contrasens și este izbit frontal de un TIR care circula regulamentar. În urma impactului, Andrei a murit pe loc, iar soția și fiicele sale au fost grav rănite.

La Târgu Frumos s-a declanșat o amplă acțiune de salvare. Copilele au fost transferate de urgență la Spitalul de Copii, respectiv la Spitalul de Neurochirurgie, iar Cătălina, mama lor, a ajuns la Spitalul „Sfântul Spiridon”. Toate sunt în stare foarte gravă, iar medicii speră la o minune pentru ca acestea să scape cu viață. Cătălina a suferit arsuri de căi aeriene pentru că, după impact, autoturismul s-a aprins ca o torță. Fetele au multiple leziuni, însă având organisme tinere și puternice, medicii spun că și-ar putea reveni. Mezina, deși are o fractură de craniu, nu are creierul afectat, iar acesta este un lucru extrem de important.

Răsturnare de situație în cazul tragediei de la Târgu Frumos

Momentul impactului a fost surprins de o cameră de bord. Deși inițial s-a spus că femeia de la volanul autoturismului ar fi pierdut controlul volanului și a pătruns pe contrasens din cauza vitezei neadaptate, această teorie a fost aruncată în aer de imaginile înregistrate de un participant la trafic. În ele se observă cum o autobetonieră pătrunde ușor pe contrasens, în curbă, și pare că agață rulota tractată. Acela este momentul dinaintea dezastrului. Autobetoniera își continuă deplasarea, femeia pierde controlul volanului, ajunge pe contrasens, iar mașina în care se afla întreaga familie este zdrobită de TIR. Pentru a afla dacă această ipoteză poate fi luată în calcul, reporterii BZI au cerut părerea unor polițiști rutieri din Iași. Surprinzător sau nu, după vizionarea imaginilor, oamenii legii au spus că, din punctul lor de vedere, vinovat de producerea accidentului rutier în care o familie a fost distrusă este șoferul autobetonierei.

Ce părere au polițiștii rutieri?

Reporterii BZI au cerut părerea mai multor polițiști rutieri din Iași. Aceștia spun, după vizionarea imaginilor, că vinovat de producerea accidentului rutier nu ar fi altcineva decât șoferul autobetonierei, care apare în filmare la secundele 3-4.

„Cu siguranță, imaginile trebuie analizate foarte bine, iar șoferul autobetonierei trebuie identificat. Din punctul meu de vedere, autobetoniera a influențat enorm producerea accidentului. Din câte am observat, aceasta pătrunde pe contrasens câteva zeci de centimetri, dar trebuie făcute expertize acolo. Eu cred că șoferul betonierei are vină în acest caz. Dacă nu ar fi existat imaginile, cu siguranță se spunea că femeia care tracta cu autoturismul rulota este vinovată, dar eu nu cred că este așa. 100% este vinovat șoferul autobetonierei”, a spus un polițist rutier.

Șoferul autobetonierei este vinovat?

Un alt polițist a comentat pentru BZI imaginile și este de aceeași părere.

„Într-adevăr, pare că autobetoniera agață rulota, apoi șoferița scapă autoturismul de sub control. Așa pare din imagini, însă cert este că șoferul care conducea autobetoniera a tăiat curba. Asta se observă clar în video, înregistrat de acea cameră de bord. Nu poate fi trecut cu vederea asta. Mai este un aspect pe care nu îl cunosc. Nu știu dacă a oprit acolo sau și-a continuat drumul. Măcar, omenește, ar fi trebuit să oprească, să vadă ce s-a întâmplat. Însă dacă și-a continuat deplasarea, pentru mine este din nou un semn de întrebare. Nu poate spune, vreodată, că a trecut și nu a văzut ce s-a întâmplat în urma lui. Dacă ar fi să spun o părere sinceră, eu cred că acest accident rutier, soldat – din păcate – cu victime omenești, s-a produs din cauza șoferului autobetonierei”, a precizat omul legii.

Dosar penal deschis în cazul tragediei de la Târgu Frumos

Reprezentanții Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Iași au făcut câteva precizări în acest caz.

„La data de 14 august a.c., în jurul orei 12:45, polițiștii din cadrul Poliției Orașului Târgu Frumos au fost sesizați cu privire la faptul că, pe DN 28A, a avut loc un accident rutier soldat cu victime omenești. Din primele cercetări efectuate, s-a constatat faptul că o femeie, de 49 de ani, în timp ce ar fi condus un autoturism care tracta o rulotă, pe DN 28A, în afara localității Târgu Frumos, ar fi intrat în coliziune cu un ansamblu de vehicule, format din autoutilitară și semiremorcă, condus de un bărbat de 50 de ani. În urma accidentului, un bărbat de 49 de ani a decedat, iar alte trei persoane au fost rănite. Bărbatul de 50 de ani a fost testat cu aparatul alcooltest, rezultatul fiind negativ. În cauză, a fost întocmit dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de ucidere din culpă și vătămare corporală din culpă, iar cercetările sunt continuate”, au precizat reprezentanții IPJ Iași.

Șoferul TIR-ului: „Nu am putut face nimic”

Șoferul TIR-ului de care s-a izbit autoturismul a precizat, abținându-se cu greu să nu plângă, că nu a putut să facă nimic pentru a evita tragedia.

„Nu am putut să fac nimic, au venit direct în mine”, a spus șoferul TIR-ului, vizibil afectat de cele întâmplate.

Tragedia este cu atât mai mare cu cât Andrei, tatăl fetelor și soțul Cătălinei, va fi condus pe ultimul drum, fără ca acestea să participe la înmormântare. Trupul neînsuflețit al bărbatului a fost transportat la Institutul de Medicină Legală (IML) Iași, pentru necropsie. Anchetatorii trebuie să afle care a fost cauza decesului, dar lucrurile sunt cât se poate de clare. În urma impactului, bărbatul a suferit răni incompatibile cu viața.

Reporterii BZI vă vor ține la curent cu întreaga anchetă.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Comentarii
  • A atins-o…n-a atins-o cert e ca a belit-o! Era pe contrasens!

    Doamna avea categoria C?
    Ca tara avem o problema uriasa cu accidentele rutiere.

    Ce facem noi?
    – Modalitatea de obtinere a permisului auto se face ca acum 25-30 de ani! Nu s-a schimbat nimic.
    – Permis la 16 ani…o aberatie!!!
    – Stiti care este diferenta intre un sofer profesionist si unul amator? 5 -CINCI sedindte a cate 1h30 de conduc camionul spre Ciric, Aurel Vlaicu si Podu de Piatra…Atat! CINCI! 5 pentru camion, 5 pentru camion si remorca.
    – Lipsa totala a campaniilor de preventie a Politiei Rutiere. La noi inca se practica pânda ca acum 20,30,40 ani in urma. Niste timeri politisti cu o mentalitate de oameni batrani! Abuzeaza de semnalele acustice si luminoase si stau la panda…ZERO preventie. Campanii de informare a soferilor, a pietonilor. Ceva! ZERO…

    • tara ca in jungla

      Romania ocupa locul 1 in UE la numarul de accidente rutiere. Nimeni nu sanctioneaza politia rutiera pentru acest lucru. Pe sosele se circula ca in jungla si nu vezi politie sute de kilometri.
      Nu mai este mult si fiecare dintre noi va avea un membru de familie ranit/mort intr-un accident rutier…Nu se respecta distanta minima intre masini. Nu sunt centuri de siguranta in microbuze sau autocare din afara orasului. Soferii de autobuze/autocare/microbuze vorbesc la mobil pe toata durata calatoriei. Pasagerii nu i-au atitudine. Desi este lege pentru a utiliza luminile de intilnire atit ziua cit si noapte, atit in localitate cit si in afara localitatii, vedem 8 masini din 10 care nu au luminile aprinse deloc. Problema cu TIR_urile si modul cum circula cred ca e chestiune de siguranta nationala.
      Politia este indiferenta iar lucrurile au scapat de sub control…
      Am circulat in multe tari straine si cum intru in Romania brusc imi dispare relaxarea, sofatul aici este un stres, indiferent ca esti in localitati sau in afara. Prin sate trebuie sa fii atent la carute, biciclisti, pietoni pe carosabil, in orase tre sa fii cu ochii in patru la intersectii si nu numai. Distanta minima e ceva inexistent, vorbitul la mobil e ceva banal, viteza maxima nu se respecta decit daca e radarul prin preajma. Nu mai spun de condusul baut la volan.
      Pina ce politia nu-si va face treaba si impreuna cu primariile sau adminsitratorii de drumuri nu vor fi trasi la raspundere pentru fiecare accident, vom continua sa conducem in topul european al victimelor pe sosele!
      Institutiile statului au obligatia de a proteja cetatenii. De asta platim impozite. In lumea civilizata, traiesc oameni cu nivele diferite de educatie. Politia si autoritatile isi insa fac treaba. Se respecta regulile si daca nu, imediat, apare sanctiunea. Cum de ? Pt ca peste tot sunt camere radar fixe, cocoase etc. Asa ca, primariile si Politia trebuie sa-si faca treaba altfel murim ca prostii in secolul tehnologiei. E suficient ca primarul, sefii din politie, directorii sa se uite peste statistici si sa vada cate victime si cite accidente de circulatie exista.
      Se moare ca pe front in razboi. Cauzele sint viteza excesiva, drumuri prost semnalizate, indisciplina, stationari aiurea, incetatenirea ca oricum ai conduce, in afara ce ceva radare mobile, nu ti se poate intimpla nimic etc.
      Nici nu ai nevoie de multa politie atita timp cit exista tehnologie. Inclusiv ridicatul masinilor este proba de prostie Iti trebuie doar citiva oameni care sa lipeasca amenda pe parbriz sau un soft care sa trimita scrisorile cu amenda si poza prin email.

    • Da’ poate are BE, desteptule. Fiind femeie mai ales nu cred ca s-ar fi suit fara sa aiba permisul aferent.

      Cat despre atingere? Se poate verifica foarte usor atat pe remorca cat si pe camion, cand va fi identificat. Si va fi identificat foarte repede.

      • Boss! Ce are ce nu are e mai.mult moarta, barbatsu mort si copiii in spital.
        Mai devreme sau mai tarziu tot hisa se ducea! A avut si ghinion ca era un camion!

    • adevarati profesionisti, supratonaj, fara tahograf, limitare viteza scoasa, cretini pe sosele

  • Mai trebuie verificat si se verifica in ce conditii era tractata rulota. Masa rulotei in comparatie cu masa autoturismului.
    Din punctul meu de vedere nu ai ce cauta cu ceva agatat de carlig fara a detine categoria necesara.

    Ca natie nu avem discernamant. Nu avem simtul raspunderii si ne cam doare la banana de toti. De ceilalti participanti la trafic ca cel cu betoniera. De prorpria familie ca in cazul doamnei si a sotului acesteia.
    Ceea ce s a intamplat in acea curba se putea intampla la urmatoarea sau in alta.

    Disproportionalitatea intre masa vehicului tractor si a rulotei este evidenta.

    • Politie si politicieni iresponsabili

      Romania ocupa de mai multi ani primul loc in UE dupa numarul de morti in accidente rutiere, aproape dublu fata de media inregistrata la nivelul Uniunii Europene (UE), arata statisticile privind securitatea rutiera, publicate de Comisia Europeana (CE). Politia nu ridica un deget, s-a generalizat regula ca nu exista reguli. Tara de corupti, sortiti pieirii. Putini sunt cei care fac o corelatie intre ce se intimpla si mizeriile din parlamentul nostru sau de la nivel local, unde primarii sint mina in mina cu potlogarii, iar viata locala este dominati de cumatrii si coruptie.

  • Nu are nici o treaba betoniera. A avut viteza prea mare cu rulota si a intrat in balans. Rulota sigur nu era echilobrata / impartita greutatea egal. Rulotistii stiu mai bine dar sunt niste cantare speciale care le pun sub roti ca sa echilibreze greutatea tocmai sa nu intre in balans.

  • Nu pare sa o x

  • Florescu Cornel

    Nu pare sa o atingă viteza în curbă, rulota neechilibrata. A întrat în balans și lipsa de experiență, panica e rezultatul accidentului. Păcat de viata pierduta, copii accidentați dar nu poți lăsa la volan pe cineva care nu are experienta și gândiți va dacă nu era în tir și era o mașină mica probabil nr de victime era mai mare.

    • De unde stii tu ca nu avea experienta? Cunosti familia, ai informatii, stii de cand avea rulota, daca a mai fost cu ea?

      • Pai stie pt ca daca avea experienta nu se intampla nenorocirea… nu ti-e clar?

      • Pai tu nu te uiti la poze? Nu vezi ca e ditamai rulota agatata de o chichineata?
        In primul rand, un sofer cu experienta minima nu ia o.curba la dreapta aproape lipit de axul.drumului ci aproape.lipit de linia de pe interior. Chiar si mai in interior daca ai acostament.
        In al doilea rand… mori in primio 50km dupa ce ai plecat de acasa.

        Ti se pare ca avea ecperienta sau este un cumul de greseli care mai devreme sau mai tarziu ar fi dus la.asta?

        Tot o dam ca betoniera, ca vantul, ca s a speriat, ca ghinionul…
        Nu frate! Durerea in pwl@ de reguli si de toti.si de toate ne aduce aici

  • Cel cu autobetoniera nu pare să taie curba.Cel mai probabil rulotă neechilibrată+curenții provocați între vehicule=balansul rulotei

  • Din ce văd eu, betoniera nu atinge nici mașina, nici rulota. Probabil o mișcare bruscă stanga-dreapta a șoferiței a produs balansul rulote și astfel a pierdut controlul volanului. Păcat de suferința familiei.

  • Nu pare să fi atins ce-l cu betoniera, probabil viteză neadaptată in curbă. In general se circulă prea cu viteză pentru drumurile cu două benzi.

  • femeia la volan e pericol

  • Din fotografii, pe partea stanga a rulotei nu se observa zgarieturi. Cel putin din fotografie.
    Cu siguranta Politia se uita deja la acest aspect si a si gasit deja betoniera, spre comparatie.

  • Sa speriat,a bruscat volanul,balans,lipsa de experienta.Un accident are intotdeauna mai multe cauze nu doar una!

  • După părerea mea a trecut cu o viteza foarte mare masina ai cu ciment si foarte aproape de ia. Si curentul ia făcut balans la rulota deoarece rulota este voluminoasa dar ușoară. Și din cauza balansului a inpinso pe contra sens posibil ca si varianta ca a tras de volan sa nu iese din piesaj si rulota a inlinso mai mult decat trebuie si a pierdut controlul volanului.
    varianta 2 sa speriat ca o atinge si sa uitat in oglinda na.mai fost atenta si rulota a învins pe contrasens.
    Acum întreb ala care a trecut pe langa ea cu viteza aia mare in curba cum se simte ??? Oare nu il.macina. îmic

  • Am verificat si eu video eu zic asa :
    100 la suta totul a plecat de la betoniera !!!!
    1. a mers foarte aproape.de axul drumului si sa facut curent de la viteza mai ales vin ambele mari sa produs un curent mai puternic rulota fiind mai ușoară a favut balans . Doamna a tras de volan sa o stabilizeze si sa se încadreze in banda sa nu iese din piesaj si cand a facut acesta manevra ca se vede destul de bine in video a pierdut cobtrolul volanului probabil a fist inpinsa si de rulota având un pic viteza asa sa ajuns la acesta tragedie

  • Femei la volan… De evitat.

  • 112k vizualizări 😯

    Chiar era nevoie de poza cu ciocolata Milka?? Sau alte poze inutile?

    România e pe primul loc în UE la accidente rutiere, iar asta nu se va schimba vreodată.

  • Se incearca mushamalizarea !

    De ce nu ati pus filmarea ? Ne credeti IDIOTI cum sunteti voi ?

    Cu cat va platesc ZOILOR ca sa faceti bolmojeala ca in cazul motociclistilor de anul trecut OMORATI (19 Mai) de anchetatori ca sa nu spuna adevarul despre masina care a luat foc in mers si a lovit masina tinerei, si a creat tot acel carnagiu ?

    In Romania achetatorii Vanduti ca si medicii, sunt CRIMINALI si ,,stabilesc adevarul” la ordin, ajutati de Zoiaristii Complici !

  • Fara intrebari

    Nu a atins-o nimic. A luat curba prea pe margine uitand ca are rulota. Rotile din dreapta ale rulotei au iesit de pe acostament unde terenul este denivelat, rulota a intrat in balans, ea s-a speriat si probabil a incercat sa redreseze dar a tras in directia nepotrivita. Mai bine lasa masina sa intre pe dreapta camp. Aveau mai multe sanse sa nu se intample asa o tragedie.

  • Deci sa va spun cum sta treaba
    acum câțiva ani in urma cand eram începător aveam o masina de teren cu motor de 2000
    in curba cum.ma duceam spre pascani din iasi cred ca este aceasi curba un nebun cu un tir a trecut pe.langa mine cu o viteza foarte mare cred ca avea peste suta mia venit din fata foarte apropae de axul drumului in dreptul.meu cand a luat curba a călcat marcajul axul drumului .
    Eu m-am uitat in oglinda văzând ca mai sunt 10 cm poate mai putin si ma acostează ținând cont ca remorca vine din urma mai aproape ca capul de tir am tras un pic de volan dreapta si am accelerat sa nu ma lovească si am auzit sunetul.ala scos de asfalt ca am încărcat marcajul si.mai am un pic si ies de pe carosabil . Atunci am tras dreapta si mia fugit spatele si pentru o secunda am.piedut controlul volanului dar mam redresat imediat am mers doar foarte aproapte de axul drumului si imi venea din fata pe celalalt sens o mașină mica s-a văzut ca șoferul sa speriat tare .Noroc ca nu ma atins tirul ca ma arunca in sant . Si noroc ca nu m-am pierdut la volan cum mulți o fac si am reușit sa rederes masina sa fie bine . Si app curentul format de la tir era foarte puternic sa simțit foarte tare gândiți-vă daca aveam o rulota sau o remorca aveam aceasi soarta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
05 decembrie 2025
05 decembrie 2025