Boli si tratamente

De ce hidratarea este atât de importantă când e cald si faci efort

Publicat: 16 iul. 2020
hidratare
Importanta hidratarii pe caldura si efort

Importanta hidratarii pe caldura si efort. Nu trebuie să fiți un medic cu experiență pentru a ști că, dacă alegeți să vă plimbați prin căldură, este important să vă hidratați. Cu toate acestea, literatura științifică pe această temă raportează că aproximativ 25% din cazurile de boală legate de căldură sunt rezultatul unui dezechilibru fluid, mai degrabă decât al expunerii la căldură.

Noile cercetări ale Universității de Stat din Arizona încearcă să înțeleagă exact ce se întâmplă în organism, deoarece răspunde la stresul termic, căutând în special nivelurile de hidratare, temperatura de bază și pierderea transpirației, în speranța dezvoltării intervențiilor și a celor mai bune practici pentru cei a căror arsita pur și simplu nu poate fi stinsă.

Rezultatele unui astfel de studiu, publicat recent în Jurnalul Internațional de Cercetări de Mediu și Sănătate Publică, arată că, comparativ cu condițiile meteorologice moderate, performanța drumeților în condițiile vremii calde a fost într-adevăr afectată, ceea ce a dus la cresterea astfel riscului de boli legată de căldură.

Echipa de cercetare a descoperit că majoritatea drumeților nu aduc suficient lichide cu ei în drumeție pentru a compensa pierderea transpirației. De asemenea, au descoperit că participanții mai puțin potriviți din punct de vedere aerob au fost afectați cel mai mult de stresul de căldură și s-au comportat mai prost în comparație cu omologii lor mai potriviți aerobic, noteaza medicalxpress.com.

Importanta hidratarii pe caldura si efort

„Orientările actuale pentru drumeții, în general, sunt foarte largi și sunt orientate mai mult către siguranță decât cuantificarea cantității adecvate de lichid de care au nevoie”, a declarat profesorul asistent ASU College College of Health Solutions, Floris Wardenaar, autorul corespunzător pe hârtie. „Orientările nu țin cont, de asemenea, de nivelurile de fitness sau de importanța expunerii incrementale la căldură, care poate fi afectată de aclimatizarea la medii și condiții meteorologice specifice.”

În studiul lor, 12 participanți – șapte femei și cinci bărbați în vârsta de 20 de ani – au fost rugați să urce pe munte într-o zi moderată (68 de grade Fahrenheit) și apoi din nou într-o zi caldă (105 grade Fahrenheit). Li s-a spus să se pregătească așa cum ar face-o în mod normal, aducând atât de mult fluid cat cred că ar avea nevoie și li sa cerut să se plimbe cât mai repede posibil, fără a se odihni. De fiecare dată, au urcat și coborât muntele de patru ori.

Înainte de călătorie, metabolismul de odihnă al participanților a fost înregistrat pentru a estima producția de energie în timpul excursiei. Greutatea, frecvența cardiacă, temperatura de bază și starea de hidratare au fost măsurate înainte și după mărire, și comportamentul lor de băut – cât de mult sau cât de puțin lichid au consumat – a fost monitorizat pe tot parcursul.

Folosind aceste date, cercetătorii au reușit să calculeze rata participanților la pierderea transpirației prin reducerea greutății lor corporale, care a înregistrat o medie de aproximativ 1%, indiferent dacă condițiile erau calde sau moderate.





Adauga un comentariu