Primăria Dobrovăț intenționează să dezvolte sistemul de management local cu peste 1,7 milioane de lei
Administrația publică locală a lansat procedura de licitație privind contractarea lucrărilor pentru „Dezvoltarea sistemului de management local prin implementarea unor infrastructuri inteligente la nivelul comunei” încă din luna iulie 2025. Aceasta este împărțită în două loturi. Astfel, „Dezvoltarea sistemului de management local prin implementarea unor infrastructuri inteligente la nivelul comunei Dobrovăț, județul Iași” (lot 1) și „Server, Platformă de guvernare locală și aplicație dedicată” (lot 2). Contractul are o prevedere bugetară de 1.439.800 de lei, fără TVA, adică 1.713.362 de lei, cu TVA inclus. În cadrul primului lot au fost depuse două oferte financiare. Prima, de către firma Vodafone România SA, administrată de Mahmut Nedim Baytorun, iar cea de-a doua, de asocierea de firme Alfa Security Service SRL – lider, administrată de Vasile Mihoci, alături de Elsys Design SRL, administrată de Ciprian Ciobanu. În ceea ce privește cel de-al doilea lot, singura ofertă financiară a fost depusă de Vodafone România SA.
„Lucrările propuse a fi executate, cât și echipamentele propuse a fi instalate vor fi amplasate în intravilanul comunei Dobrovăț, județul Iași, pentru integrarea unui ecosistem de guvernare inteligentă a comunității. Totodată, se dorește și achiziționarea unui server și a unei platforme de guvernare locală cu aplicație dedicată, cu respectarea cerințelor din DNSH, conform prevederilor art. 161 alin. 2 din Legea 98/2016, modificat prin OUG 45 din 24 mai 2018”, este specificat pe SEAP.
Treisprezece locații vor fi echipate cu instalații electrice de iluminat
Precizăm că procedura de licitație se referă la un număr de treisprezece amplasamente care vor fi echipate cu instalații electrice de iluminat și de curenți slabi.
„Instalațiile electrice se vor realiza cu echipamentele adecvate și se vor amplasa astfel încât să se asigure protecția acestora la acțiunea agenților chimici sau de mediu. Contractorul va fi în totalitate responsabil cu eficiența, securitatea, întreținerea și paza tuturor bunurilor ce se pun în operă, precum și pentru toate obligațiile și riscurile privind aceste lucrări. El va menține șantierul în condiții corespunzătoare de curățenie, ordine și protecție sanitară în tot timpul cât răspunde de lucrări. Executantul va încheia cu beneficiarul o convenție privind modul de asigurare a utilităților, necesare pentru realizarea lucrărilor: alimentare cu energie electrică, apă, canalizare, telefonie și modul de decontare. Lucrările se vor executa numai pe bază de autorizație de lucru scrisă/ emisă de furnizorul de energie și numai sub directa supraveghere a acestuia. Întrunirile între beneficiar și furnizor/executant vor avea loc ori de câte ori va fi nevoie, pentru analiza derulării investiției, evaluarea progresului lucrărilor, analiza modificărilor, a situației financiare și menținerea coordonării generale între părțile contractante. Executantul va transmite beneficiarului un raport privind situația lucrărilor, în care include o copie a programului aprobat, care să indice stadiul curent al fiecărei activități”, se arată în documentele publicate pe SEAP.
Rămâne de văzut care va fi firma declarată câștigătoare a contractului și când vor începe lucrările pentru dezvoltarea sistemului de management local.