Prima pagină » Actualitate » Interzis pentru românii care merg pe trotineta electrică! Sancțiuni dure pentru cei care nu respectă legea!
Interzis pentru românii care merg pe trotineta electrică! Sancțiuni dure pentru cei care nu respectă legea!

Interzis pentru românii care merg pe trotineta electrică! Sancțiuni dure pentru cei care nu respectă legea!

05 sept. 2025, 15:40, 3 ,
Mirela Gabriela Todosi în Bzi.ro

Interzis pentru românii care merg pe trotineta electrică! Numărul accidentelor provocate de trotinetele electrice a crescut alarmant în acest an, fapt care reflectă lipsa educației rutiere și a supravegherii de către autorități a folosirii trotinetelor, dar și lipsa de responsabilitate a persoanelor care circulă cu trotineta. Se aplică sancțiuni dure pentru cei care nu respectă legea!

Interzis pentru românii care merg pe trotineta electrică!

Fenomenul trotinetelor electrice este scăpat de sub control, atrage atenția Titi Aur. Autoritățile nu verifică viteza trotinetelor și nu sancționează neregulile. Titi Aur a explicat pentru capital.ro. că în școlile generale și licee nu se desfășoară educație rutieră organizată, iar tinerii nu învață regulile de circulație. Copiii și adolescenții urcă pe trotinetele electrice, care ar trebui să circule cu maximum 25 km/h, însă majoritatea vehiculelor private ating viteze mult mai mari, fără cască sau alte echipamente de protecție.

„În şcoala generală, în liceu, nu se face nimic de educaţie rutieră organizată, nu vorbesc de Poliţia Rutieră, ONG-uri etc., ci de sistemul de educaţie, care nu face nimic. Şi atunci se urcă tânărul, copilul, pe trotineta electrică, care ar trebui să meargă cu maximum 25 km/h, dar toate trotinetele private, nu vorbim de cele închiriate, merg cu 50, 70, 80, chiar şi peste 80 km/h, fără cască, fără protecţii şi fără educaţie deloc.”, a declarat Titi Aur.

Pilotul de raliuri Titi Aur a atras atenția că toți cei care circulă pe trotinere ar trebui să fie responsabili și să circule cu o viteză care să nu reprezinte un pericol atât pentru ei, cât și pentru ceilalți participanți la trafic. Tototdată, specialistul trage un semnal de alarmă că autoritățile ar trebui să fie mai implicate și să introducă legi clare privind circulația trotinetelor pe drumurile publice, limite, reguli și sancțiuni. Titi Aur mai precizează că problema nu ține doar de aceste accidente punctuale, ci de lipsa unei strategii naționale pentru siguranța traficului.

Reguli de circulație pentru trotinetiști

Anumite categorii de vehicule, precum bicicletele și trotinetele, sunt obligate să circule pe benzi speciale. În oraș, bicicliștii și cei care conduc trotinete sunt obligați să folosească exclusiv benzile dedicate acestor vehicule. În cazul în care nu există o pistă pentru biciclete amenajată, atunci pot circula pe drumul public, dar trebuie să respecte mai multe reguli. Bicicliștilor și celor care conduc mopede și trotinete le este interzis, printre altele:

  • să circule fără a ţine cel puţin o mână pe ghidon şi ambele picioare pe pedale;
  • să circule în paralel;
  • să se ţină de un vehicul aflat în mers ori să fie remorcat de un alt vehiculsă circule pe partea carosabilă în aceeaşi direcţie de mers, dacă există o cale laterală, o potecă sau un acostament practicabil;
  • să circule atunci când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheaţă sau zăpadă;
  • să traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, în timp ce se deplasează pe bicicletă sau pe moped;
  • să circule pe alte benzi decât cea de lângă bordură sau acostament, cu excepţia cazurilor în care, înainte de intersecţie, trebuie să se încadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stânga.

Pilotul de raliuri Titi Aur avertizează că siguranța rutieră în România este deficitară, iar accidentele grave cresc constant. Problemele devin tot mai vizibile odată cu răspândirea trotinetelor electrice și a folosirii telefoanelor mobile în trafic, fie la volan , fie pe bicicletă sau trotinetă, susține acesta. Specialistul trage un semnal de alarmă cu privire la deficitul legislației pentru cei care circulă cu trotinetele electrice pe drumurile publice.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Comentarii
  • La tara la Iasi, nu exista piste omologate. Ca atare, nu pot fi aplicate amenzi.

  • Sa se introduca in scoala incepand cu clasa a V-a ,,Educatie rutiera”, pentru ca si cei care merg cu bicicleta trebuie sa stie regulile minime de circulatie.Cand ajung in anul 4 de liceu, elevii pot fi capabili sa sustina mult mai usor examenul pentru permis Cat.B, si astfel la majorat adolescentii vor fi familiarizati cu circulatia rutiera cu orice fel de vehicul.

    Asta nu se va intampla desigur acum, cand scopul Scursurilor de la butoane este Jefuirea si Tradarea Romaniei, nicidecum sa faca ceva bun pentru Romania si romani.

  • Platitor de impozit

    Se poate simplu reduce mult puterea motoarelor electrice cu care sunt echipate; astfel, din dorinta de a merge cu viteza maxima, motorul va ceda dupa cateva secunde si evident utilizatorul va fi bun de plata….Oricum, asta este o mare afacere a primarilor, la fel ca si livrarile de fast-food. Sunt banii lor de buzunar.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
10 decembrie 2025
10 decembrie 2025