Arhiepiscopul Tomisului, ÎPS Teodosie, a făcut noi declarații controversate în cadrul săptămânalei emisiuni pe care o are la radio. ÎPS Teodosie vede tatuajul ca pe o „schimonosire”. Referitor la cerceii femeilor, Arhiepiscopul Tomisului a menționat că nu se cuvine ca părinții să pună cercei fiicelor lor.
ÎPS Teodosie vede tatuajul ca pe o „schimonosire”
Arhiepiscopul Tomisului, ÎPS Teodosie, a participat la emisiunea săptămânală pe care o are la un post de radio și a fost întrebat dacă scrie în Biblie că este păcat ca oamenii să se tatueze.
„Nu trebuie să scrie. Scrie: omul să-şi păstreze ce a primit de la Dumnezeu. Tatuajul este o intervenţie asupra trupului care este părtaş la chipul lui Dumnezeu. Şi este o schimonosire”, a fost răspunsul lui Teodosie.
Arhiepiscopul Tomisului are un dintre și împotriva femeilor care poartă cercei, spunând că nu se cuvine că părinții să pună cercei fiicelor lor.
„Nu s-ar cuveni, pentru că este un adaos”, a mai spus Teodosie.
Arhiepiscopul Tomisului, ÎPS Teodosie, a mai zis, în cadrul aceleiași emisiuni radiofonice că sfințirea mașinii este „un obicei creștinesc”. De altfel, în cartea de slujbe a preoţilor existând, conform acestuia, rugăciuni pentru sfinţirea obiectelor.
Arhiepiscopul Tomisului, care a fost de acord ca depenedenții de „păcănele“ să poată face donații bisericii, a fost întrebat, în cadrul unei emisiuni transmise la radio la care participă săptămânal, dacă sfinţirea maşinilor „este un obicei creştinesc sau nu”.
„Avem, în cartea de slujbe şi sfinţirea maşinilor, şi sfinţirea bărcii, şi sfinţirea tuturor obiectelor de care ne folosim. Cum sfinţim casa, sfinţim şi maşina”, a declarat ÎPS Teodosie, care a fost reclamat la CNCD, după declaraţiile despre femeile abuzate de soţi.
Rugăciune pentru sfințirea mașinii
Biserica Ortodoxă Română a introdus în anul 2013 slujba de sfinţire a maşinilor pe lista serviciilor. Preoţii spun că tariful pentru sfinţirea maşinii nu este fix şi fiecare proprietar va plăti cât vrea. Aaproape jumătate din populaţie are încredere în biserică. Acesta este unul dintre motivele pentru care românii sfinţesc orice, de la haine la autovehicule.
Multă lume apelează, în ultima perioadă, la preoţi pentru a le sfinţi autovehiculul şi a-i proteja de accidente şi stricăciuni. Practica ierurgiei – aşa cum se numeşte, este veche şi a evoluat odată cu tehnologia.
Ierurgiile sunt, conform dicţionarului ortodox, „slujbe oficiate de preoţi sau episcopi, care au menirea de a scoate credincioşii, natura şi lucrurile ce îi inconjoară de sub puterea vrăjmaşului şi de a-i sfinţi, a-i curăţa şi a-i binecuvânta, prin pogorarea asupra lor a harului şi a puterii dumnezeieşti. Spre deosebire de Taine, la ierurgii primează credinţa primitorului pentru a se înregistra efectul slujbei”.
Pentru fiecare obiect în parte există o rugăciune specială. Slujba de sfinţire a maşinii a fost introdusă în mod oficial într-o carte de cult. Există şi rugăciuni speciale, care se citesc de către preot pentru tot ce îl înconjoară pe creştin, de la ogradă şi animale până la oprirea ploilor abundente sau secetă. În ceea ce priveşte „obiectele” se pot sfiinţi icoanele, statuile, fântânile, plăcile comemorative, steagurile, crucea care se aşază la căpătâiul mortului, bărcile, uneltele, hainele şi nu în ultimul rând, autovehiculele sau motocicletele! Statisticile serviciului Eurostat al Comisiei Europene arată că ţara noastră are a treia cea mai mare rată a accidentelor rutiere din Europa.
Altfe, Arhiepiscopul Tomisului, ÎPS Teodosie, a spus că vede tatuajul ca pe o „schimonosire”.
Tatuajul nu este o schimonosire, ci un semn de snobism si imbecilizare.