National

Lanțul de magazine Lidl a fost sancționat de comisarii ANPC. Ce nereguli au fost găsite

Publicat: 02 dec. 2021
supermarket
Market

Comisari ai Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au făcut controale la magazine ale lanțului Lidl Discount SRL, la nivel național. În urma verificărilor au fost aplicate amenzi de peste 350.000 de lei.

Comisarii au dispus și o serie de măsuri complementare de încetare a practicilor comerciale incorecte, de retragerea de la comercializare a produselor alimentare neconforme, de oprire temporară a prestării serviciului pentru anumite zone din magazine, în general, cele care conțineau vitrine de refrigerare sau de congelare, precum și propuneri de suspendare a activității pentru o perioadă de până la 6 luni, la un magazin din județul Ilfov.

Protecția Consumatorilor sancționează magazinele Lidl. Cele mai frecvente abateri constatate au fost:
– utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate sau într-o fază avansată de deteriorare
– comercializarea unor produse cu termen de valabilitate depășit
– comercializarea unor legume-fructe cu modificări din punct de vedere organoleptic
– prezența unui strat gros de gheață pe lăzile frigorifice
– prezența unor insecte congelate în vitrinele frigorifice, a unor resturi alimentare, praf sau lichide provenite de la defecțiuni de funcționare
– neconcordanța prețurilor de la raft cu cele de la casa de marcat
– nerespectarea regulilor privind promoțiile
– deficiențe privind modul de preparare a produselor de patiserie-brutărie
– utilizarea unor agregate de coacere neigienizate
– deficiențe frecvente de etichetare și informare a consumatorilor.

”Mă surprinde să continui să văd astfel de imagini, în marile magazine. Este intolerabil să găsești insecte congelate într-o vitrină despre care reprezentantul operatorului economic spune ca sunt igienizate la fiecare două zile. Tocmai am intrat în luna sărbătorilor de iarnă și îi anunț pe toți operatorii economici că vom intensifica și mai mult controalele, în mod deosebit în zona alimentară”, a declarat Mihai Culeafă, președintele ANPC

Un șobolan viu a fost găsit într-o patiserie din Capitală. ANPC a amendat cu 20.000 de lei unitatea alimentară

Comisarii pentru Protecţia Consumatorilor au amendat cu 20.000 de lei o patiserie din sectorul 2 al Capitalei şi au retras definitiv de la comercializare aproximativ 300 de kilograme de produse alimentare, după ce au găsit un şobolan viu în incinta unităţii, dar şi alte nereguli în urma controlului.

„În urma unei apariţii în spaţiul public a unor imagini cu un şobolan în rafturile unei patiserii, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) s-a autosesizat şi în seara zilei de 28 noiembrie 2021, echipe de control ale Comisariatului Bucureşti, coordonate de preşedintele ANPC, Mihai Culeafă, au efectuat un control la S.C. Lux Pan Pancor S.R.L., cu punctul de lucru în Şos. Pantelimon, nr. 258, din sectorul 2 al Capitalei, locul de unde proveneau imaginile. Deficienţele constatate de comisarii ANPC au fost: prezenţa unei rozatoare (şobolan viu), în incinta unităţii, utilizarea unor grătare cu rugină şi vopsea exfoliată, neigienizate, existenţa unor pereţi neigienizaţi, în zona de gătire, cu strat grosier de grăsimi şi arsuri, tavan cu exfolieri precum şi nerespectarea temperaturilor de păstrare a produselor alimentare în agregatul frigorific, materiile prime fiind depozitate la +15 grade Celsius”, se arată într-un comunicat al ANPC.





Adauga un comentariu