Diete si regimuri

Lista alimentelor care ne protejează de cancer, conform experților

Publicat: 03 oct. 2020
branza cu smantana
Experții recomandă, prin urmare, consumul a două produse lactate pe zi pentru a limita riscul de cancer.

Unele tipuri de cancer pot fi prevenite prin reducerea anumitor factori de risc. Pentru aceasta, se recomandă practicarea activității fizice regulate, oprirea fumatului sau reducerea consumului de alcool. Printre recomandări, găsim și adoptarea unei diete echilibrate și diversificate. Iata lista alimentelor care ne protejează de cancer, conform experților!

Ce alimente ar trebui să mâncăm cu adevărat pentru a preveni cancerul? Cercetătorii din rețeaua NACRe, Rețeaua Națională de Cercetare a Cancerului în Alimente din Franta, care au analizat legăturile dintre alimente și această boală, timp de douăzeci de ani, au dezvăluit rezultatele cercetării lor, precum și căile pentru o mai bună alimentație și reducerea riscurilor de cancer. Iata lista alimentelor care ne protejează de cancer, conform experților!

Consumați fibre dietetice pentru a limita riscul de cancer

În lista nutrienților care ne protejează de cancer, găsim fibre dietetice. Potrivit rapoartelor științifice internaționale, o dietă bogată în fibre ar limita riscul de a dezvolta cancer colorectal.

Și, din motive întemeiate, fibrele dietetice scad secreția de insulină, nivelurile de rezistență la insulină, dar și concentrațiile hormonale din sânge. Un alt beneficiu: alimentele bogate în fibre facilitează tranzitul intestinal și reduc expunerea colonului la agenții cancerigeni potențial prezenți în scaun.

De asemenea, fibra produce acizi grași cu proprietăți antiinflamatorii și antiproliferative. În plus, consumul de alimente care conțin fibre are un efect indirect, deoarece contribuie la reducerea riscului de supraponderalitate și obezitate, factor implicat în apariția multor tipuri de cancer.

Elementele nutritive bogate în fibre includ alimente din cereale integrale, cum ar fi pastele sau orezul brun, leguminoasele, cum ar fi lintea sau nautul, precum și fructe și legume. Este recomandabil să consumați cel puțin un amidon întreg pe zi și să consumați leguminoase cel puțin de două ori pe săptămână.

Fructe și legume pentru a preveni cancerul

Nu este un secret că se recomandă consumul a cel puțin cinci fructe și legume pe zi, fie că sunt proaspete, congelate, conservate, crude sau gătite. Fructele și legumele trebuie să se afle în centrul dietei, deoarece acestea ar reduce riscurile de a dezvolta cancere aerodigestive, adică cancerul gurii, faringelui, laringelui, nazofaringelui, esofagului, plămânilor, stomacului și colorectal.

Aceste alimente, bogate în fibre, vitamine, minerale și micro-constituenți, nu numai că au aceleași efecte biologice ca fibrele dietetice, dar pot influența și toate fenomenele care transformă țesuturile normale în celule canceroase prin diferite mecanisme.

Produsele lactate protejeaza de cancer

Numeroase studii științifice au stabilit o legătură între consumul de produse lactate și riscul redus de a dezvolta cancer colorectal. Potrivit cercetătorilor, calciul și bacteriile găsite în produsele lactate (inclusiv lapte și băuturi pe bază de lapte, iaurturi, brânzeturi de casă etc) au efecte directe asupra celulelor. Calciul ajută la reducerea multiplicării lor și ajută la distrugerea celulelor tumorale.

„În plus, calciul funcționează și indirect, prin legarea acizilor biliari secundari proinflamatori și a acizilor grași, prevenind deteriorarea peretelui intestinal”, spun ei. Experții recomandă, prin urmare, consumul a două produse lactate pe zi pentru a limita riscul de cancer.





Adauga un comentariu