Lucrările pe Lotul 2 al Autostrăzii Focșani – Bacău (A7) progresează, iar mobilizarea pe șantier este una considerabilă, potrivit anunțului făcut joi, 20 noiembrie 2025, de Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Lotul 2, cu o lungime totală de 38,78 km, cuprinde sectorul dintre Domnești Târg și Răcăciuni și se află în stadiu fizic de 90%, lucrările fiind realizate de constructorul român Spedition UMB.
Autostrada A7 Focșani – Bacău: Lotul 2 aproape finalizat, deschidere parțială posibilă în 2025
Șantierul este intens activ, cu aproximativ 1.500 de muncitori și 600 de utilaje, desfășurând simultan mai multe tipuri de lucrări. Printre acestea se numără așternerea mixturilor asfaltice, umpluturi cu balast, taluzări cu pământ vegetal, montarea stâlpilor pentru panourile fonoabsorbante, armarea și cofrarea fundațiilor, aplicarea hidroizolațiilor, montarea parapetului metalic și lucrări de iluminat la pasajele peste DN2 și CF500. În plus, se lucrează la canalizări și branșamente, amenajarea perdelelor forestiere, relocări de rețele electrice și amenajarea Nodului Rutier Adjud.
Potrivit directorului CNAIR, sectorul de 17 km de la Domnești Târg până la Adjud, pe care autoritățile intenționează să îl deschidă circulației încă din acest an, a atins un progres de aproximativ 95%.
„În funcție de condițiile meteorologice și de ritmul de lucru de pe șantier, circulația va putea fi deschisă pe circa 17 km din acest lot până la Adjud”, a declarat Pistol.
Aceasta înseamnă că șoferii vor putea folosi o parte semnificativă din autostradă înainte de finalul anului 2025, facilitând astfel legătura între județele Vrancea și Bacău.
Valoarea contractului pentru construcția Lotului 2 este de 2,48 miliarde de lei, fără TVA, iar finanțarea este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Conform estimărilor CNAIR, după finalizarea lucrărilor pe toate sectoarele A7, care includ și conexiunile cu A3 București – Ploiești și Ploiești – Pașcani, anul viitor se va putea circula pe aproximativ 375 km de autostradă între București și Pașcani, combinând tronsoanele de pe A3 și A7.
Autostrada A7 este unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră din Moldova, având rolul de a fluidiza traficul între capitală și regiunea Moldovei, de a reduce timpul de parcurs și de a stimula dezvoltarea economică a zonelor tranzitate. Deschiderea parțială a lotului 2 va permite atât transportul de persoane, cât și cel de marfă, să circule mai rapid și mai sigur, înainte ca întreaga autostradă să fie finalizată.