Luciana Uglea vorbește despre cum a reușit să combine creativitatea cu antreprenoriatul, explicând că succesul său în fashion nu este doar despre design, ci și despre muncă și strategie. Cu o experiență de 12 ani în croitorie, designerul a construit un business solid pornind de la zero, învățând fiecare detaliu al procesului.
Ea combină pasiunea pentru creativitate cu abilitatea de a gestiona echipa și vânzările, chiar și în perioade dificile, precum pandemia sau creșterile de taxe. Luciana povestește despre provocările antreprenoriale și despre cum a reușit să mențină echilibrul între artă și business.
Luciana Uglea vorbește despre cum a reușit să combine creativitatea cu antreprenoriatul
Luciana Uglea vorbește despre cum a reușit să combine creativitatea cu antreprenoriatul, subliniind că succesul său nu este doar despre talent, ci și despre experiență și dedicare:
„Totuși, am o experiență solidă în spate, în jur de 12 ani pe partea de croitorie. Nu sunt doar un simplu designer care a visat să aibă un business. Am muncit foarte mult pentru asta. Am învățat de la zero tot ce înseamnă croitorie, pentru că o parte din ce pleacă din atelier sunt croite de mine. Și chiar și o parte dintre colecția pe care am prezentat-o la Privé este croită de mine, pentru că sunt unul dintre acei designeri care nu desenează. Toate schițele le am în cap și le desenez și le tai direct pe material. De asta, le-a fost puțin greu fetelor, pentru că eu tăiam materialul și le ziceam ‘uite, asta trebuie să faci’. Sunt și o tipă energică, nu prea am răbdare să explic.”
Designerul accentuează rolul creativității în antreprenoriat:
„Mă consider o persoană creativă. Tot ceea ce visez noaptea, aduc la viață ziua în atelier. Cred că de asta am și rezistat pe piața Fashion, pentru că a fost o perioadă foarte dificilă, am prins și pandemia, plus toate creșterile și taxele la stat, dar experiența din spate m-a făcut să preconizez și să îmi dau seama ce vrea clientul de la mine. Una este să fii creativ și designer, și alta să fii și antreprenor și să poți să ai și angajați și vânzări pe termen lung.”
Strategii și rezultate
Luciana Uglea vorbește inclusiv despre deciziile strategice:
„Am luat o decizie personală și am ales să nu ridic prețurile în luna august, le-am ridicat abia din luna septembrie, pentru că, din păcate, am fost nevoită. Cheltuielile din spate sunt foarte mari, iar ca să putem acoperi tot ce stă la baza businessului, am fost nevoiți să facem o creștere de 2%.”
Luciana explică dificultățile gestionării unei echipe: „Nu a fost ușor. Am ajuns să gestionez o echipă de aproape 10 oameni cu ajutorul soțului meu, care este un mentor extraordinar. Dar nu e ușor să fii antreprenor, mai ales în domeniul de fashion.”
Ea vorbește despre perioadele de producție și creșterea vânzărilor:
„În croitorie este altfel, a fost o perioadă puțin mai liberă în august, fiind perioada de concedii, dar pentru septembrie am fost copleșiți de cantitatea de producție. De când am lansat site-ul avem tot timpul un fișier și știu exact când sunt perioadele moarte din an. Ciudat este că față de anul trecut, anul acesta am avut o creștere cu 40% mai multe vânzări față de anul trecut. Suntem pe drumul cel bun.”
Luciana subliniază importanța echilibrului între creativitate și management:
„Această experiență m-a ajutat să înțeleg că poți fi designer creativ și în același timp antreprenor eficient, să coordonezi echipa și să gestionezi vânzările pe termen lung. Este un echilibru delicat, dar care aduce rezultate vizibile.”
Luciana Uglea vorbește despre cum a reușit să combine creativitatea cu antreprenoriatul și confirmă că această abordare a fost cheia succesului ei.
Pentru mai multe detalii, urmăriți podcastul AICI!