Diete si regimuri

Marul, cel mai complet fruct

Publicat: 30 sept. 2020
mere
Coaja marului este concentrata in vitamina C: contine de 4 pana la 6 ori mai multa decat pulpa fructului.

Daca ar trebui sa mananci doar o bucata de fruct, alege marul! Va completeaza necesarul de vitamine, minerale si oligoelemente suplimentare, in timp ce va revigoreaza. O adevarata sursa de beneficii nutritionale!

Marul, campion la categoria vitaminelor

Marul contine, de fapt, diferite tipuri de vitamine. Cele din grupa C sunt mai numeroase, avand in medie 3,3 mg la 100 g, dar in spatele lor vin multe altele: vitaminele B (B1, B2, B3, B5, B6, B9, B12), E si provitamina A (caroten). Cu toate acestea, continutul acestor substante nutritive poate diferi in functie de varietatea marului. Coaja marului este concentrata in vitamina C: contine de 4 pana la 6 ori mai multa decat pulpa fructului. Asadar, spalati-l bine si nu ezitati sa muscati in el.

Marul, cel mai complet fruct: o sursa buna de potasiu

Marul contine 86,5 g de apa la 100 g, dar si multe minerale si oligoelemente. In partea de sus a listei de minerale, potasiul (123 mg / 100 g) ofera un efect diuretic si, in combinatie cu vitamina C, o doza buna de energie pentru a va mentine in forma toata ziua.

De asemenea, prezente in cantitati mici, alte minerale (fosfor, calciu, magneziu si sodiu) au diferite roluri: pentru oase, pentru activarea hormonilor, pentru lupta impotriva cancerului. Multele oligoelemente (zinc, mangan, cupru, fier, fluor, seleniu etc.) prezente in mere sunt esentiale pentru functionarea celulelor.

Marul, fructul ideal pentru o dieta de slabit

Cu un continut scazut de calorii (44,6 kcal / 100 g), merele pot fi consumate in mod regulat si va ajuta sa controlati sau sa pierdeti in greutate, daca urmati o dieta. Desigur, acest fruct contine o multime de carbohidrati (10 g / 100 g), dar sunt digerati incet de corp si calmeaza durabil foamea. Asadar, nu ezitati sa muscati dintr-un mar: reduce pofta de gustare.

Rolul glucidelor? Ele dau marului gustul sau dulce. Acestea sunt jumatate din fructoza, zaharoza (22% din totalul glucidelor) si glucoza (18% din totalul glucidelor). Ceilalti carbohidrati din mere sunt mai putin frecventi: pentozani, hexanosi si sorbitol (derivat din glucoza).

Duritatea marului provine din acizii organici pe care ii contine (0,46 g / 100 g). Acestia constau aproape in intregime din acid malic si putin acid citric (4 pana la 5% din totalul acizilor organici). De asemenea, marul are si efect diuretic: favorizeaza eliminarea deseurilor prin urina, datorita bogatiei sale in apa si potasiu.

Marul, cel mai complet fruct: un efect benefic asupra tranzitului intestinal

Bogat in fibre (2,4 g/100 g), marul va ajuta sa va mentineti sanatoase intestinele. Este eficient in prevenirea tulburarilor de tranzit, atat a constipatiei, cat si a problemelor de diaree. Fibrele sale contin substante pectice solubile, cum ar fi pectina, dar si celuloza. Aceste materiale formeaza partile dure ale fructului.

Marul, il mancam cu sau fara coaja?

Bine spalat, marul se mananca asa cum este, cu tot cu coaja, deoarece contine multa vitamina C. La fel daca il coaceti la cuptor. Cu toate acestea, vitaminele vor disparea partial (25-30%).





Adauga un comentariu