Diete si regimuri

Migdalele reduc riscul de boli de inima

Publicat: 08 iun. 2020
Migdale
Migdalele reduc riscul de boli de inima

Migdalele reduc riscul de boli de inima. Cercetarile conduse de Dr. Wendy Hall, cercetator la King’s College London, si publicate in American Journal of Clinical Nutrition, au descoperit ca inlocuirea gustarilor populare, cum ar fi biscuitii, cu migdale, poate imbunatati functia endoteliala, un indicator cheie al sanatatii vasculare si scade colesterolul LDL „rau”.

Participantii care au avut un risc de boli cardiovasculare au consumat migdale sau o gustare de control potrivita in calorii, in sase saptamani de control aleatoriu, in paralel. Cercetatorii au comparat markeri de sanatate cardiometabolici intre cele doua grupuri.

Imbunatatirea functiei endoteliale si a nivelului de colesterol LDL sugereaza ca inlocuirea gustarilor tipice cu migdale, ca 20% din aportul total de calorii, are potentialul de a reduce riscul de boala cardiovasculara cu 32%.

Migdalele reduc riscul de boli de inima

Studiul se adauga la cercetarile recente ale lui King’s, conduse si de Dr. Wendy Hall si publicate in European Journal of Nutrition, care au descoperit ca persoanele care mananca migdale in Marea Britanie au o circumferinta de talie mai mica si un IMC mai mic decat cele care nu consuma.

Cercetatorii au examinat un jurnal alimentar de patru zile la 6.802 de adulti si au descoperit ca adultii din Marea Britanie care mananca migdale au o alimentatie mai sanatoasa, intrucat au raportat un aport mai mare de proteine, grasimi totale, vitamina C, fibre, potasiu si alte suplimente sanatoase. De asemenea, au avut un aport mai mic de acizi grasi trans, carbohidrati totali, zahar si sodiu.

Consumatorii de migdale aveau, de asemenea, o circumferinta a taliei inferioare cu 2,1 cm si un IMC mai mic cu 8 kg/m2.

Dr. Hall a adaugat: „Consumul de nuci integrale, cum ar fi migdalele, este o parte importanta a unei diete sanatoase; cercetarile noastre, folosind o baza de date mare a populatiei din Marea Britanie, arata ca aporturile sunt scazute la adulti, dar cei care raporteaza ca mananca migdale au diete mai sanatoase in general si grasimi mai scazute.”





Adauga un comentariu