Mirona Gâdei, fondator „Salt on Waves”, discută într-un nou episod de #PodcastBZI despre inteligența artificială (AI) utilizată în strategiile de marketing. Interviul integral poate fi urmărit AICI:
Mirona Gâdei, fondator „Salt on Waves”, a fost premiată cu aur la „Transform Awards 2024”, o competiție importantă, unde participă firme din domeniu din toată lumea. Mirona a fondat afacerea în urmă cu 6 ani, după experiența de câțiva ani acumulată în marketing. Antreprenoarea vorbește despre branding, strategii de marketing și creativitate, cu ajutorul inteligenței artificiale. Marketingul bazat pe inteligența artificială (AI) oferă soluții și instrumente care păreau imposibile, în urmă cu câțiva ani. Antreprenorii pot profita de AI pentru a crește afacerea, pentru a da un impuls businessului. Inteligența artificială poate fi utilizată și în marketingul online, un instrument tot mai utilizat de către antreprenori.
Mirona Gâdei, fondator „Salt on Waves”, susține că inteligența artificială va fi utilizată în orice domeniu
Mirona Gâdei spune că, din păcate, inteligența artificială nu poate transmite emoții.
„Inteligența artificială, în social media sau în comunicarea unui brand, nu e autentică. Nu poate să spună ce simte! Un brand înseamnă feeling, să simți, să transmită ceva. Te uiți la o persoană, îți transmite ceva, emoție, când arată într-un fel, vorbește într-un fel, când are atitudine față de clienții săi. O agenție are multe roluri când intră pe acest drum. Să reconstruiască ceea ce au construit, să mențină vocea brandului, să facă lucruri noi, să pună personalitate, atribute bune, să facă exact ceea ce are nevoie brandul să spună. Eu am început drumul acesta de la marketing la client. A fost greu, dar cred că totuși e cel corect. Ai rolul tău să înțelegi foarte bine brandul unde lucrezi. Eu am muncit mult să înțeleg acel brand, să vezi ce limite are; ții legătura cu alte agenții, care se ocupă de social media, PR. După care, mi-am făcut agenția și, datorită experienței, am înțeles ce nevoi are brandul. AI-ul ne ajută la cercetare. Când cunoaștem pentru prima dată clientul, începem cu multe întrebări, facem research”, explică Mirona Gâdei.
Într-o lume digitală aflată în continuă schimbare, o strategie de marketing bine gândită poate face diferența între succes și stagnare.
Mirona Gâdei: „Eu nu neg evoluția tehnologică, mă adaptez, merg pe intuiția mea, care mă ajută mereu”
Specialista mai spune că inteligența artificială este deja utilizată zilnic în companiile din America.
„Eu nu neg evoluția tehnologică, mă adaptez, merg pe intuiția mea, care mă ajută mereu. Iar viitorul nu va fi fără inteligență artificială, tehnologie, chiar dacă poate nu vrem asta. În America, de exemplu, mi-a povestit un prieten că oamenii sunt speriați de AI. Acolo au normă pe zi pentru folosit AI-ul. Dacă nu ai făcut asta, ai plecat din firmă. Oamenii pleacă pe capete, deci munca lor este înlocuită. Din păcate, anul acesta, care este provocator din punct de vedere economic, se resimte și în acest domeniu. Unele companii renunță la bugetul pentru marketing, deși eu cred că prima dată aici ar trebui să investești. Businessurile se închid pentru că oamenii nu mai sunt precauți, nu mai ai oameni pe partea de vânzări bine plătiți, care să fie instruiți, nu ai o strategie de vânzări; sunt multe lucruri de făcut ca să convingi oamenii să cumpere. Dacă aduci încontinuu bani de acasă, faci o pauză, nu mai plătești pentru publicitate, nu mai ai de unde să cheltui. E trist, dar în același timp, piața se reglează. Toți erau producători locali, toți aveau produse autentice. Acum, piața se mai reglează”, mai spune Mirona Gâdei.
Disponibilizări se fac și în domeniul IT. Compania Amazon concediază în jur de 500 de angajați din sediul de la Iași. Mirona Gâdei, fondator „Salt on Waves”, mai susține că inteligența artificială va fi utilizată în orice domeniu, însă este necesar ca cei care o folosesc să se informeze foarte bine despre asta.