Noi proiecte de infrastructură rutieră în 2025! Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) a demarat proiecte de autostrăzi şi drumuri expres estimate la 38 miliarde de lei. Se vor construi noi porțiuni de autostradă, iar unele vor trece printr-un proces de modernizare. În acest an, sunt vizate mai multe autostrăzi și drumuri expres.
Noi proiecte de infrastructură rutieră în 2025!
Compania Naţională de Investiţii Rutiere a anunțat că se află în derulare şapte licitaţii publicate în SEAP pentru proiectarea şi execuţia a 270 de kilometri de autostradă şi drum expres (cinci loturi, cu o lungime de 143 de kilometri pe Autostrada Unirii – A8 Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni, în procedură de depunere sau evaluare oferte). Practic, celor cinci loturi de pe A8 li se adaugă contractele pentru construirea Drumurilor Expres Focşani – Brăila şi Bacău – Piatra Neamţ.
Tot în derulare sunt cinci licitaţii pentru supervizarea lucrărilor de proiectare şi execuţie pentru patru loturi ale Autostrăzii Unirii (A8), respectiv supervizarea pentru Drumul Expres Focşani – Brăila (valoare de peste 300 milioane lei), licitaţia pentru realizarea studiului de fezabilitate Drum de mare viteză Bucureşti – Giurgiu, precum şi contractul pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate al Autostrăzii A13 Braşov – Bacău.
,,De la începutul activităţii CNIR, în primele 10 luni de mandat (aprilie 2024 – ianuarie 2025), conducerea executivă a Companiei a demarat proiecte de autostrăzi şi drumuri expres atât de necesare şi aşteptate. Concret, au fost lansate şapte licitaţii pentru construirea a 270 de kilometri de drumuri de mare viteză, contracte estimate la 38 miliarde lei (aproximativ 7,6 miliarde euro). (…) În continuare, CNIR va prelua şi alte obiective majore de infrastructură rutieră, obiective care se vor regăsi în prima strategie de dezvoltare a infrastructurii de transport rutier a CNIR pe termen lung, mediu şi scurt, ce va fi adoptată de către Consiliul de Administraţie al CNIR. Şi noi, cei de la CNIR, ne dorim să implementăm cât mai repede proiectele, dar toate lucrurile trebuie făcute cu responsabilitate tehnică şi financiară şi cu respectarea termenelor din legislaţie.”, a declarat directorul general al CNIR.
A fost inaugurat podul hobanat din Galați
Un pod hobanat, considerat cea mai complexă lucrare de infrastructură rutieră realizată în judeţul Galați, a fost deschis circulației pe 20 ianuarie 2025, după ce a trecut toate testele de rezistență. Face parte din proiectul de modernizare a Drumului de Centură, investiție de 45 de milioane de euro demarată în 2020. Podul hobanat are o lungime de aproximativ 500 de metri, lățimea de 19 metri și un pilon central impresionant, cu o înălțime de 62 de metri. Construcția este ancorată cu ajutorul a 44 de hobane și are o structură metalică cu o greutate totală de 1.600 de tone. În realizarea acestui proiect s-au folosit 10.000 de metri cubi de beton și peste 1.300 de tone de fier-beton, asigurând o rezistență sporită în condiții extreme de trafic și de mediu.
„Am deschis traficului circulația pe podul hobanat. Acest pod va fluidiza traficul pe Drumul de Centură și va spori siguranța rutieră pentru toți participanții la trafic, dar și pentru pietoni, reducând semnificativ timpul petrecut în trafic. Pentru mulți, acest proiect părea imposibil, dar am demonstrat că prin muncă și colaborare am reușit să îndeplinim și acest obiectiv. Fiecare kilometru construit, fiecare detaliu gândit aici reflectă dorința noastră de a aduce infrastructura rutieră a județului la standarde europene. Continuăm să construim împreună pentru un viitor mai bun.“, a declarat președintele Consiliului Județean (CJ) Galați.