Titlurile zilei

Noua șosea ocolitoare a Iașului. Iată traseul complet al variantei care va scoate traficul greu din municipiu – HARTA

Publicat: 13 ian. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Noua șosea ocolitoare a Iașului. Iată traseul complet al variantei care va scoate traficul greu din municipiu - HARTA
Noua șosea ocolitoare a Iașului poate scoate traficul greu din municipiu

O nouă șosea ocolitoare a Iașului a fost luată în calcul de autoritățile locale. Șefii administrației ieșene au inițiat un document care prevede realizarea unei variante ocolitoare în zona de Est a municipiului Iași care să iasă spre Ungheni, variantă care va scoate traficul greu din oraș. În plus, se va renunța la varianta de centură pe traseul Poitiers – Trei Fântâni – DN 24, traseu care include zone locuite din municipiul Iași

Veste uluitoare pentru locuitorii municipiului Iași și nu numai. Unul din cele mai așteptate obiective de trafic din Iași ar putea prinde contur fără a mai afecta zonele populate din municipiu. Șoseaua ocolitoare a Iașului va scoate traficul greu din municipiu pe o altă variantă decât cea anunțată în ultimii ani. Noul obiectiv cuprinde un traseu pe ruta Schitu Duca – Costuleni – spre Tomești cu ieșire spre vămile de la granița cu Republica Moldova. Șefii Iașului speră ca proiectul să intre în bugetul pe anul 2021 al Ministerului Transporturilor. În urmă cu un an se vorbea de o altă variantă, cea care să lege zona Ciurea de Bucium.

Dispare tronsonul Poitiers – Trei Fântâni pentru traficul greu din municipiu. O nouă variantă de centură ocolitoare în afara orașului

Șefii administrației locale au luat în calcul proiectul privind varianta Est din noua șosea ocolitoare a Iașului, proiect care a ajuns la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). În aceste condiții, tronsonul de trafic greu Poitiers – Trei Fântâni nu va mai intra în planul unei centuri ocolitoare. De altfel, municipalitatea a cerut celor de la Ministerul Transporturilor anularea licitației pentru acest tronson din oraș. Șoseaua va rămâne însă la CNAIR pentru a fi reabilitată, însă nu va mai avea rol de centură ocolitoare pentru traficul greu.

„Consilul Județean și Primăria municipiul Iași vor realiza, alături de Prefectură, un proiect în acest sens. Documentul a fost depus la București, la Ministerul Transporturilor și Compania de Drumuri. Am plecat de la faptul că licitația pentru tronsonul Poitiers – Trei Fântâni a fost anulată. Nu putem discuta astăzi de un drum în mijlocul orașului ca centură de trafic greu. Se poate ajunge la înrăutățirea indicatorilor de poluare”, a spus Marius Dangă, vicepreședintele CJ Iași.

Cum arată noul traseu de șosea ocolitoare a Iașului?

Șoseaua ocolitoare a Iașului va cuprinde traseul Schitu Duca (Poieni) – Costuleni – Țuțora – Tomești spre Ungheni, unde va face joncțiunea cu viitoarea autostradă Iași – Târgu Neamț. Reprezentanții CJ Iași au arătat că se dorește ca proiectul să fie cuprins în noul buget pe 2021. În acest caz este vorba de sume pentru demararea documentațiilor tehnice.

„CNAIR ar trebui să identifice, inclusiv în bugetul pe anul acesta, o altă variantă pe partea de variantă ocolitoare Iași – Est. E vorba despre o legătură pe relația dinspre Vaslui, plecând din Schitu Duca spre Costuleni, Țuțora, Tomești, pentru a ne lega în viitoarea Autostradă A8 la podul de la Ungheni. E un proiect realizabil pentru a rezolva conectivitatea cu Autostrada A8 și ieșirea spre cele două vămi. E un proiect nou, aflat în fază incipientă”, a mai spus vicepreședintele CJ Iași.

CJ a aprobat „centura ușoară” a Iașului. 73 de kilometri de drumuri județene vor fi refăcute

La începutul săptămânii, CJ Iași a avizat un proiect legat de modernizarea mai multor tronsoane de drumuri județene din preajma municipiului Iași. Proiectul a fost intitulat „centura ușoară” a Iașului de către fosta conducere a CJ Iași, în plină campanie electorală, pentru alegerile locale 2020. Cum este vorba de drumuri județene, plenul CJ Iași a avizat documentația pentru a putea depune cerere de finanțare europeană. Este vorba de tronsonul DJ 248 B Vânători – Lețcani (16,3 km), dar și de tronsonul DC26 B Lețcani – Cogeasca – Voinești (arteră care este administrată de Consiliul Local Lețcani- 16,5 km). În calcul a intrat și tronsonul DJ248 A Voinești (2,2 km), DJ248 F – Voinești – Mânjești – Budești – Picioru Lupului – Ciurea (18,7 km) , DJ248 C Budești – Ciurea (10,4 km), DJ248 Ciurea – Bârnova – Tomești – Holboca (19,5 km). În calcul intră și DJ249 lim. Iași – Holboca (2,4 km).

„Mai este de lucrat până la rezolvarea centurii urbane a orașului. De la proiectul inițiat în mandatul trecut până la rezvolarea acestei probleme este cale foarte lungă. Nu este o centură pentru trafic greu de care Iașul ar avea nevoie. Din păcate, caracteristica noastră de poziționare către zone de frontieră foarte importante, respectiv Albița – Sculeni, arată că în lipsa unei șosele de centură, trebuia să fie traversat orașul. Această problemă trebuie rezolvată, iar centura de trafic ușor a CJ nu face acest lucru”, a menționat Marius Dangă, vicepreședintele Consiliului Județean Iași.

Adauga un comentariu