Alina Alexăndroaie, fondatoarea Magenta Events, florist și wedding planner a vorbit în cadrul #PodcastBZI despre cum o organizare perfectă a nunții începe cu limite clare.
Invitata vorbește despre culisele unei industrii în care detaliile fac diferența, dar etica face totul. Ea explică de ce spune „nu” furnizorilor netestați, de ce nu acceptă comisioane ascunse și cum încrederea rămâne cel mai important aspect al unei colaborări reușite.
Iată cum o organizare perfectă începe cu limite clare
Invitata a vorbit despre importanța de a seta limite clare în relația cu clienții și furnizorii și despre cum experiența a învățat-o să spună „nu” atunci când e nevoie, pentru a menține standardele ridicate ale serviciilor oferite.
„De câte ori nu am spus nu la ideea de a folosi flori artificiale, îmi pare rău, dar noi lucrăm doar pe partea de decor, iar pe partea de wedding planning, nu accept, vreau să aveți încredere completă pentru că de asta m-ați ales. Dacă m-ați ales și mergeți pe mâna mea, nu mai vreau și nu mai accept furnizori netestați de mine, niciodată nu voi mai spune da unui proiect în care apar suprize netestate, pentru că de fiecare dată când am lucrat cu furnizori pe care nu i-am cunoscut, puține momente au fost de descoperire că uite, pe cineva nou care îmi respectă standardele și pe care o să îl recomand de acum încolo”, explică Alina Alexăndroaie.
Ea a explicat și de ce nu acceptă astfel de situații și a vorbit despre etica profesională pe care o respectă cu strictețe.
„Din păcate am avut parte de surprize care m-au încurcat enorm, doar pentru că nu am învățat să spun nu la timp. Pe serviciile de organizare evenimente cu mine, ceea ce eu câștig este ceea ce noi avem în contract, nu există nicio comisionare pentru mine de la niciun furnizor, chiar dacă suntem prieteni. Nu vorbesc nici despre un serviciu de barter gratuit, închipuiți-vă că nu accept niciodată un comision de la un furnizor ca să îl recomand”, mai spune antreprenoarea.
Află din alt podcast și cum putem obține ceea ce ne dorim.
Cât de importantă este transparența în această industrie
Invitata a subliniat și faptul că transparența este esențială în această industrie, iar integritatea ar trebui să fie o regulă de la care să nu existe abateri.
„Mai multă încredere în recomandarea mea decât atât, în condițiile în care 99% din wedding plannerii din Iași, dar sunt și excepții, acceptă comisionare și nu e normal, e una să testezi un serviciu, dar alta e să primești un comision, nu ai cum să nu îl alegi pe cel care îți asigură un câștig mai mare. Din start, dacă ești o persoană care acceptă comision, probabil vei merge către comisionul cel mai mare”, menționează antreprenoarea.
Ea a vorbit și despre relația apropiată pe care o creează cu mirii și despre felul în care, dincolo de detalii, fiecare colaborare ajunge să devină o relație umană autentică.
„În ceea ce privește mirii, sunt persoane care îți scriu persoane la 12 noaptea într-o sărbătoare pentru un detaliu absolut nesemnificativ și sunt persoane cu care nu vorbești pentru că timpul nu le permite. Sunt cupluri și cupluri și lucrurile se echilibrează. Cu foarte multe dintre cuplurile cu care am lucrat am rămas prieteni”, mai spune Alina Alexăndroaie.
Pentru a afla toate informațiile referitoare la cum o organizare perfectă începe cu limite clare, accesează și vizionează podcastul integral AICI.