Eveniment-Social

Patrimoniul istoric al județului Iași este valorificat în cadrul unui proiect Erasmus

Publicat: 02 iun. 2023
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Patrimoniul istoric al județului Iași este valorificat în cadrul unui proiect Erasmus
Proiectul are drept parteneri unități administrative și ONG-uri din diferite țări, specializate în formarea continuă a cadrelor didactice

Inspectoratul Școlar Județean Iași implementează în perioada 2022-2024 proiectul Erasmus+ Playing and learning from the past (2021-1-EL01-KA220-SCH-000027810), ce are drept scop elaborarea unor aplicații interactive pentru a oferi profesorilor instrumentele necesare, astfel încât aceștia să știe cum să proiecteze, să utilizeze și să integreze învățarea bazată pe joc în sala de clasă și în activitățile în aer liber.

Proiectul are drept parteneri unități administrative și ONG-uri din diferite țări, specializate în formarea continuă a cadrelor didactice: Directorate of Primary Education of Trikala (Grecia), Crhack Lab Foligno 4D (Italia), Istanbul Valligi (Turcia).

Împreună cu partenerii de proiect se lucrează la elaborarea unui ghid ce va include exemple pentru implementarea scenariilor de învățare bazate pe joc. Ghidul conține repere teoretice de proiectare didactică pentru implementarea și integrarea învățării bazate pe joc în sala de clasă și numeroase resurse educaționale cuprinzând diagrame infografice, conținut educațional digital gata de utilizat, studii de caz sau întrebări de feedback și reflecție. În prima activitate de proiect ce a avut loc în Trikala, în Grecia între 5 și 7 iulie 2022, repezentanții instituțiilor partnere au stabilit o strategie de cooperare prin care fiecare și-a asumat sarcini specifice. Până în acest moment au fost prezentate produse digitale similare ale partenerilor ce s-au constituit în exemple de bune practică prin care informația istorică este valorificată de jocuri și aplicații ce pot fi utilizate în timpul excursiilor în comunitatea locală, al activităților out-door sau al altor tipuri de activități extrașcolare.

Astfel, proiectul interdisciplinar valorifică într-un mod ludic informații despre patrimoniul cultural local, utilizand la maximum caracteristicile dispozitivelor de acces (mobil versus desktop), furnizând totodată sugestii personalizate pentru activități care sunt considerate adecvate pentru utilizatori.

Adauga un comentariu