International

Povestea comandantului român care a înfruntat uraganul pentru a salva 4 marinari. US Navy abandonase misiunea

Publicat: 18 sept. 2020
Povestea comandantului român care a înfruntat uraganul pentru a salva 4 marinari. US Navy abandonase misiunea
Povestea comandantului român care a înfruntat uraganul pentru a salva 4 marinari. US Navy abandonase misiunea

O navă la comanda căreia se află un comandant român a intervenit pentru a salva patru marinari aflați pe o ambarcațiune care lua apă. Incidentul a avut loc duminică în Golful Mexic, în timpul unei furtuni puternice. Misiunea s-a încheiat cu succes.

Comandatul român Bogdan Rusu a salvat patru vieți

Nava „COŞCO Malaysia” la comanda căreia se afla comandantul de cursă lungă român, Bogdan Rusu, a salvat patru marinari aflați pe un velier în Golful Mexic. Incidentul a avut loc la aproximativ 68 de mile vest de Clearwater, în jurul orei 11.00(local GMT), în timpul furtunii tropicale Sally, potrivit Mediafax.

Cei patru marinari ai velierului „Yes Dear” erau în mare pericol deoarece nava lor lua apă, iar US Coast Guard a abandonat salvarea cu un elicopter din cauza vremii nefavorabile.

Nava „COSCO Malaysia”, înregistrată în Hong Kong, a înfruntat uraganul și i-a salvat pe cei patru marinari, debarcându-i apoi în siguranță în portul Tampa Bay.

US Coast Guard a mulțumit comandantului navei pentru curajul și efortul echipajului, prin președintele Grupului de Căutare și Salvare, Benjamin Strong, afirmând că „salvarea unei vieți pe mare este o provocare, salvarea a patru vieți într-o furtună tropicală este un lucru extraordinar”.

Bogdan Rusu, comandantul care și-a asumat riscul de a înfunta marea, pentru a-și salva semenii, ar putea fi propus pentru premiul „Bravery at Şea”, conferit de Secretariatul General al Organizației Maritime Internaționale (IMO), pentru acte de bravură pe mare.

Propunerile pentru acest premiu se fac anual către Secretariatul General al IMO până în luna aprilie a anului următor.

O navă de război germană scufundată de o torpilă în timpul celui de-al doilea război mondial a fost găsită pe fundul mării în largul Norvegiei, la mai bine de opt decenii după ce a fost atacată.

Statnett , operatorul rețelei electrice norvegiene de stat, a făcut descoperirea uimitoare a crucișătorului Karlsruhe pierdut, la aproximativ 488 metri sub nivelul mării.

Nava a condus un atac asupra orașului Kristiansand din sudul Norvegiei

Nava, care măsoară 174 de metri lungime și încă poartă svastica nazistă, a condus un atac asupra orașului Kristiansand din sudul Norvegiei, în invazia din aprilie 1940 a țării. În timpul operațiunii, a fost atacat de artileria norvegiană, a fost torpilat de un submarin britanic și în cele din urmă a fost scufundat chiar de germani, potrivit unei declarații Statnett.

Când al doilea război mondial a izbucnit cu șapte luni mai devreme, în septembrie 1939, Norvegia s-a declarat neutră. Hitler a ordonat invazia sa la 9 aprilie 1940, însă trupele germane au ocupat rapid Oslo, Bergen, Trondheim și Narvik. Susținută de forțele aliate, armata norvegiană a depus un efort de rezistență, dar naziștii au preluat controlul în iunie 1940 până la eliberare în aprilie 1945.

„Puteți găsi soarta lui Karlsruhe în cărțile de istorie, dar nimeni nu a știut exact unde s-a scufundat nava”, a declarat Frode Kvalø, arheolog și cercetător la Muzeul Maritim Norvegian , într-o declarație despre descoperirea postată online de Statnett.

„Mai mult decât atât, a fost singura mare navă de război germană care s-a pierdut în timpul atacului asupra Norvegiei cu o poziție necunoscută. După toți acești ani, știm în sfârșit unde se află cimitirul acestei importante nave de război”, a spus Kvalø.

„Cu bateria principală de nouă tunuri în trei turele triple, aceasta a fost cea mai mare și mai înfricoșătoare navă din grupul de atac împotriva lui Kristiansand”.

Semne de epavă au fost detectate pentru prima dată acum trei ani în timpul lucrărilor de inspecție

Semne de epavă au fost detectate pentru prima dată acum trei ani în timpul lucrărilor de inspecție, când sonarul a detectat un naufragiu la 15 metri de un cablu de alimentare sub mare între Norvegia și Danemarca.

Apoi, în această vară, inginerul principal de proiect al firmei, Ole Petter Hobberstad, a efectuat investigații suplimentare de pe o navă offshore numită Olympic Taurus. El și echipa sa au folosit sonde de ecou multi-fascicul și un vehicul de la distanță (ROV) pentru a examina scena.

„Când rezultatele ROV ne-au arătat o navă torpilată, ne-am dat seama că era din război. Pe măsură ce tunurile au devenit vizibile pe ecran, am înțeles că este o navă de război imensă. Am fost foarte încântați și surprinși că epava era atât de mare „, A spus Hobberstad.





Adauga un comentariu