Boli si tratamente

Pentru a rămâne tânăr, ai grijă de creierul tău!

Publicat: 17 sept. 2020
prieteni
Efectele prieteniei și dragostei asupra creierului sunt de necontestat: stimulează secreția de oxitocină, numită hormonul atașamentului.

Pentru a rămâne tânăr, ai grijă de creierul tău! Dacă este stimulat, creierul nostru este capabil să producă neuroni noi deoarece pierdem foarte puțini neuroni pe măsură ce îmbătrânim. Materia noastră cenușie cântărește aproximativ 400 de grame. După 65 de ani, pierdem în medie 1% pe an. Îmbătrânirea afecteaza în special legăturile dintre neuroni. Dacă activitatea creierului scade, acestia se ofilesc.

Aceste conexiuni au capacitatea de a se reforma, în special în hipocampus, centrul nostru de memorie, deoarece această zonă a creierului este foarte stresată. Trebuie să vă stimulați creierul și să-l hrăniți, pentru a-l menține în stare bună de funcționare.

Mențineți o irigare bună a creierului

Una dintre principalele cauze ale îmbătrânirii creierului este uzura vaselor de sânge. Rețeaua de vene și artere care alimentează creierul furnizează oxigen și glucoză, alimentele sale de bază. Fără această contribuție, reînnoirea neuronilor nu poate fi asigurată.

În mod logic, de aceea este recomandabil să mențineți un sistem vascular sănătos mai ales dupa vârsta de 45-50 de ani și, în special, să evitați hipertensiunea arterială, unul dintre factorii de risc pentru boala Alzheimer.

În cele din urmă, pentru a asigura o aprovizionare eficientă și regulată cu glucoză, zaharurile lente (amidon, paste, cereale etc.) ar trebui să fie alese in defavoarea zaharurilor de genul prăjiturilorm sucurilor etc.

Alimente antioxidante pentru creier

O dietă bogată în antioxidanți va ajuta la eliminarea deșeurilor toxice din creier. Dintre aceștia, polifenolii, prezenți în anumite plante (struguri de exemplu) și condimentele (curcuma etc.) limitează degradarea dopaminei și a serotoninei, două chei chimic care ne reglează starea de spirit și motivația.

Oamenii la care receptorii creierului responsabili de fixarea dopaminei functioneaza bine traiesc mai mult. Acesta este cazul centenarilor.

Sportul este una dintre cele mai bune modalități de a vă menține creierul in forma. În timpul activității fizice, sunt eliberați hormoni numiți endorfine. Acestea facilitează transportul oxigenului în sânge și vor activa hormonii pentru a simți plăcerea: dopamina și serotonina.

Dar sportul are un alt avantaj: când faci mișcare mai mult de 30 de minute pe zi, creezi microstres în țesuturile corpului, în special în creier. Acestea stimulează producția de BDNF, un fel de vitamină în creier care la rândul său stimulează reînnoirea neuronilor.

În cele din urmă, sportul activează memoria. Persoanele cu activitate fizică regulată au performanțe mai bune la testele cognitive, în ceea ce privește concentrarea, agilitatea creierului și memorarea.

Fiți atenți la greutate!

A fi supraponderal și a mânca în exces produce deșeuri în organism. Eliminate prost, acestea sunt toxice pentru creier. Acești radicali oxidanți se acumulează. Țesutul adipos trimite semnale de inflamație, care sunt detectate de creier. Deoarece neuronii nu mai pot elimina deșeurile acumulate, încep să sufere. Asadar, pentru a rămâne tânăr, avand grijă de greutate, ai grija si de creier!

Rămâneți conectat cu ceilalți

S-ar putea să credeți că practicarea cuvintelor încrucișate, a șahului și a Sudoku va fi suficientă pentru a vă menține sanatatea creierului. În realitate, antrenamentul cognitiv activează o parte foarte mică din capacitatea creierului nostru. Aceste jocuri implică o formă de logică sau de raționament. Dar funcționarea creierului este mult mai complexă.

Specialistii sustin ca este mai eficient să ne menținem rețeaua de contacte sociale, să continuam să învatam și să rămânem curiosi in orice.

Efectele prieteniei și dragostei asupra creierului sunt de necontestat: stimulează secreția de oxitocină, numită hormonul atașamentului. Când este eliberat, activează dopamina, cheia chimică care ne face să dorim să trăim.

Munca contribuie în felul său la îmbătrânirea mai lenta a creierului. Un studiu recent realizat de Inserm a arătat că, după vârsta de 60 de ani, fiecare an suplimentar de muncă reduce riscul bolii Alzheimer cu 3%. Munca este sănătatea creierului! Cu toate acestea, evitați stresul! Anxietatea și depresia sunt adevărate acceleratoare ale îmbătrânirii!





Adauga un comentariu