Terapii alternative

Pentru a slăbi, faceți exercitii dimineata!

Publicat: 13 sept. 2020
femeie care face exercitii
Oamenii care fac exercitii dimineața par să slăbească mai mult decât cei care fac aceleași activități mai târziu în timpul zilei.

Oamenii care fac exercitii dimineața par să slăbească mai mult decât cei care fac aceleași activități mai târziu în timpul zilei. Cercetătorii americani au încercat să înțeleagă motivul, dar subliniază că activitatea fizică este benefică în orice moment al zilei. În timpul acestui studiu, aproximativ 100 de bărbați și femei tineri supraponderali, inactivi anterior, s-au antrenat de cinci ori pe săptămână într-un laborator. Au făcut jogging sau au transpirat până au ars 600 de calorii pe sesiune.

Relația dintre exercițiu și greutatea corporală este adesea complicată. Unii oameni pierd mult în greutate în timp ce practică sport, în timp ce alții slăbesc puțin și uneori chiar deloc. Această variabilitate a interesat echipa savantului Erik Willis de la Universitatea din Carolina de Nord din Statele Unite.

Cercetătorii s-au preocupat mereu de analiza modului în care exercițiile fizice regulate influențează greutatea corporală. Ultimele descoperiri ale acestora au fost publicate de The International Journal of Obesity. În timpul acestui studiu, aproximativ 100 de bărbați și femei tineri supraponderali, inactivi anterior, s-au antrenat de cinci ori pe săptămână într-un laborator. Au făcut jogging sau au transpirat până au ars 600 de calorii pe sesiune.

Faceti exercitii dimineata, înainte de prânz, pentru a slabi

După zece luni, toți pierduseră în greutate. Dar amploarea pierderilor a fluctuat foarte mult de la persoană la persoană, în timp ce cantitatea de exercițiu a fost aceeași. Când cercetătorii au încercat să identifice ceea ce distinge cele două grupuri, au găsit foarte puține diferențe. Apoi au început să se gândească la alți factori posibili, poate neașteptați, care ar putea contribui la variabilitatea pierderii în greutate. Cu toate acestea, știința este din ce în ce mai interesată de ritmul circadian, care, de exemplu, afectează controlul greutății în funcție de momentul mesei.

Prin urmare, cercetătorii și-au revizuit datele, concentrându-se pe programul de instruire al participanților la studiu. În mod surprinzător, persoanele care obișnuiau să facă mișcare înainte de prânz au slăbit mai mult, în medie, decât cele care au preferat să facă mișcare după ora 15:00. De asemenea, grupul care a facut exerciții dimineață a avut tendința de a fi puțin mai activ pe parcursul zilei și a mâncat mai puțin. Aceste diferențe ar fi contribuit cumulativ la variațiile izbitoare ale numărului de kilograme pierdute.

Autorul principal al studiului, Erik Willis, subliniza:

„Nu aș vrea ca oamenii să creadă că nu merită să faci mișcare dacă nu poți face asta dimineața. Orice exercițiu, orice moment al zilei, va fi întotdeauna mai bun decât nimic.”





Adauga un comentariu