Local

Plan de modernizare la Aeroportul Iași. Parcare cu 500 de locuri și terminal cargo lângă hangarul Aerostar. Primele schițe ale proiectului de 125 de milioane de euro – FOTO

Publicat: 09 sept. 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Plan de modernizare la Aeroportul Iași. Parcare cu 500 de locuri și terminal cargo lângă hangarul Aerostar. Primele schițe ale proiectului de 125 de milioane de euro - FOTO
Aeroportul Internațional Iași

Un proiect de 125 de milioane de euro a fost inclus în masterplanul integrat de dezvoltare și modernizare la Aeroportul Iași. În următorii 15 ani, la aerogară vor apărea un nou terminal cargo lângă hangarul Aerostar, o parcare de circa 500 de locuri, iar actualele terminale 2 și 3 vor fi demolate. În calcul au fost luate două variante de dezvoltare a aerogării ieșene, varianta finală urmând a fi analizată în cursul lunii viitoare de noul plen al Consiliului Județean Iași. Primele schițe ale proiectului au fost deja conturate

Un plan de modernizare la Aeroportul Iași a fost schițat în baza unui proiect de 125 de milioane de euro pentru următorii 15 ani. Masterplanul Integrat de Dezvoltare la Aeroportul Iași a fost lansat în dezbatere publică, obiectivul incluzând două variante de modernizare. A fost inclusă varianta de dezvoltare pe Vest, actuala zonă de funcționare a aerogării, inclusiv hangarul Aerostar, dar și pe partea opusă, cea de Est. Varianta finală urmează să fie analizată în cursul lunii viitoare de noul plen al Consiliului Județean Iași. Primele schițe ale proiectului au fost deja conturate și prezentate într-o dezbare publică.

Plan de modernizare la Aeroportul Iași. Cum arată primele schițe ale obiectivului?

Conducerea Aeroportului Iași a menționat faptul că proiectul va intra în dezbatere în noul mandat al Consiliului Județean Iași pentru a fi avizată una din cele două obiective propuse.

„Discutăm varianta de masterplan pentru dezvoltarea aeroportului pe o perioadă de măcar 15 ani de acum înainte. Prezentarea cuprinde atât partea de Est, cât și partea de Vest, proiectul urmând a fi supus dezbaterii plenului Consiliului Județean în cursul lunii viitoare. Zona de vest este partea pe care funcționează astăzi aerogara, iar partea de Est este dincolo de pistă. De costuri vom vorbi după stabilirea suprafețelor maxime pe care vor fi construite, noi plecând cu o evaluare de 125 de milioane de euro”, a spus Cătălin Bulgariu, director la Aeroportul Iași.

Parcare de 500 de locuri, terminal cargo lângă hangarul Aerostar. Propuneri avansate în dezbatere publică

Schițele au fost elaborate de firma Consitrans SRL. Proiectul de modernizare la Aeroportul Iași include pe zona de Vest o parcare de 500 de locuri, alături de terminalul cargo pe spațiul unde se află Aviația Utilitară. Acest terminal va fi realizat lângă hangarul Aerostar. În plus, se dorește și demolarea terminalelor T2 și T3 pentru extinderea unui spațiu mult mai mare.

„SC Consitrans are un contract în derulare cu Aeroportul Iași de realizare a unui masterplan, urmat de un studiu de fezabilitate. Până la acest moment au fost parcurse două etape. A fost predat un raport de început și raportul care analizează situația existentă și necesitatea investițiilor ulterioare. S-a ajuns la datele pe baza cărora putem finaliza acest proiect. A fost stabilit traficul pentru care va fi dimensionată lucrarea. În raportul trei, ca fază incipientă, am expus cele două scenarii de extindere a aerogării, unul pe partea de Est și unul pe partea de Vest”, a menționat Alexandru Bărbuceanu, reprezentantul firmei Consitrans.

Minimum 3,5 milioane de pasageri procesați anual la Aeroportul Iași. Ambele variante sunt luate în calcul

Conform documentației prezentate, planul de modernizare la Aeroportul Iași prevede un terminal care să proceseze minimum 3,5 milioane de pasageri anual. Terminalul poate fi extins până la 5 milioane de pasageri anual. Amplasamentul actual al aerogării prevede o extindere a platformei de parcare a aeronavelor până la 24 de avioane, cu 9 în plus față de actuala zonă.

„Cele două vor fi analizate, urmând ca la sfârșitul lunii octombrie să avem o imagine mai clară asupra costurilor și implicațiilor tehnice presupuse de implementarea masterplanului. Sunt două scenarii identice din punct de vedere al capacităților de procesare, care vor fi supuse unei analize multicriteriale, pentru a se identifica cea mai bună variantă”, a mai menționat Alexandru Bărbuceanu.

Adauga un comentariu