Președintele fondator AUR, Marius Lulea, a transmis un mesaj amplu despre starea actuală a educației din România, subliniind că diploma nu mai reprezintă de mult garanția unei formări reale. Potrivit acestuia, procesul educațional este afectat de practici frauduloase, iar unele instituții de învățământ ar oferi „hârtii tipărite”, nu cunoștințe.
Marius Lulea, președintele fondator AUR, a comparat educația cu mișcarea fizică, afirmând că ea trebuie să antreneze mintea prin dezvoltarea gândirii logice, a memoriei, a capacității de analiză și a inteligenței. Scopul educației, explică el, ar trebui să fie creșterea nivelului intelectual al individului, nu acumularea de diplome fără acoperire.
În opinia lui Marius Lulea, președintele fondator AUR, degradarea sistemului a permis accesul unor persoane fără pregătire adecvată în funcții importante ale statului, ceea ce ar fi afectat funcționarea instituțiilor publice. Acesta afirmă că impostura a înlocuit competența și că efectele se resimt în întreaga societate.
Lulea consideră că una dintre cauzele majore ale crizei actuale rămâne frauda din educație, întrucât, spune el, tinerii nu mai intră într-o competiție reală pentru a învăța și nu mai au modele profesionale solide pe care să le urmeze. Mecanismele naturale de formare — imitația, exemplul personal și dorința de dezvoltare intelectuală — sunt tot mai slabe în România, susține președintele fondator AUR.
În mesajul său, Marius Lulea, președintele fondator AUR, subliniază nevoia de a sprijini generațiile tinere să se descopere pe sine și să nu adopte un „stil de viață viciat” pe care l-ar fi promovat anumite zone ale societății actuale. El insistă că fără educație autentică nu poate exista competență, iar fără competență un stat nu își poate îndeplini corect funcțiile.
Declarațiile președintelui fondator AUR vin în contextul unor dezbateri tot mai intense privind credibilitatea diplomelor universitare, standardele academice și impactul corupției asupra formării profesionale. Mesajul său reia temele recurente ale partidului legate de reformarea educației și responsabilizarea instituțiilor.
de acord!